beste wasmiddel fruitvlekken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moppiepoppie, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fruitvlekken kun je verwijderen met melk, behalve banaan.

en verder kun je heel veel vlekken inderdaad met vanisch in laten weken en dan nat in de zon leggen

2. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

De bruine bonen krijg ik uit de slab door die direct te weken met water en zout, veeg je het er zo af!
    Is alleen bij de rest wat minder succesvol. Heb al aardig wat kleren met vlekken, denk dat ik dus de kleine maar gewoon ga uitkleden,haha!

3. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik was met ariël en heb geen tot weinig vlekken in de kleding alleen weleens in de rompertjes door de ontlasting
    ariël en hardnekkige vlekken behandel ik eerst met shout

4. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    met een blok babyzeep van zwitsal! Kreeg ik ooit als tip en werkt meestal wel hier!

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ossegalzeep!! Werkt echt perfect. Goed inwrijven (het liefst zo snel mogelijk, maar het lukt ook nog wel als de vlek al opgedroogd is) ongeveer een uurtje laten intrekken, uitspoelen (indien nodig herhalen) vervolgens in de wasmachine en de vlekken zijn verdwenen!!! Werkt echt voor alle denkbare vlekken!!

Het is te koop bij het Kruitvat.

6. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hallo

Hier werkt biotex als een tierelier! Even in de wasbak met warm water, eruit wrijven/schrobben en 2 uur laten weken in datzelfde water en daarna mee wassen. Echt alle vlekken gaan eruit, zelfs poep!

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hier ook alles onder de vlekken. Wij maken ook vers en dat vlekt meer als uit een potje heb ik het idee ;)
    De slabben zitten nog vol met vlekken.
    Heb gelukkig ergens nog wel groene zeep dus ik ga ook maar een sopje maken en de hele dag laten staan en daar alles in gooien.
    De volgende keer als ik boodschappen ga doen koop ik gelijk even ossengal, ik weet nog van vroeger dat je daar heel veel mee schoon krijgt.

8. christina

christina Niet meer actief

ik gebruik Ariel poeder en krijg alle vlekken eruit.

9. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    bij kruidvat heb je wasmiddeltjes speciaal voor van allerlei soorten vlekken, chocola, kauwgom, gras etc...
    misschien zit daar ook fruit bij?>?

10. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @ossegal-fans: En moet inwrijven met ossegal dan op natte of droge kleding? (Misschien domme vraag...)

Heb trouwens laatst van iemand gehoord dat je Dusty van de Wibra (ontvetter) erop moet sprayen en dan in de was gooien. Schijnt ook super te werken. Maar nog niet getest...

11. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Mijn zoontje spuugt ook heel veel en ik gebruik nu slabber van silly billy,
    Die zijn gemaakt van een soort Fleece die je na gebruik heel makkelijk onder de kraan kan uitspoelen en na een half uur zijn ze weer droog!Die krijg je in de machine ook goed schoon zonde vanish of zo erbij te doen
    Ik had ze vai internet besteld, en je hebt zo ook met mouwtjes eraan .

12. Chantico

Chantico Niet meer actief

Haha, dat wilde ik ook schrijven: veel goeds over Dusty (Dasty?) van de Wibra gelezen hier, maar nog niet geprobeerd. Staat wel op m'n lijstje, want ook hier een paar vlekken die er niet uit willen. Voor banaan ben ik echt huiverig geworden, maar ook wortel/pompoen en tomatensaus kan er wat van... En ik vrees dat er binnenkort grasvlekken in ons assortiment bij komen, met onze fanatieke buikschuiver en vakantie in het vooruitzicht... ;) Ik ga dat Dusty/Dasty en ossegal eens proberen!

13. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Haha, hier ook een buikschuiver, en een niet al te grote dweilfan als moeder :p :p En die grijze vlekken van mijn kleine 'dweil' krijg ik dus ook niet uit de witte kleertjes. Mijn man opperde al om haar gewoon één keer per week in te soppen en haar dan los te laten in de woonkamer :D :D :D

14. bordes

bordes Lid

12 aug 2007
    85
    1
    0
    Ermelo
    Vanish werkt bij mij totaal niet!

Ik gebruik Biotex oxi effect.
    Klein oranje flesje.
    Krijg ik alle vlekken mee weg. Echt fantastisch.

Groetjes Emma

15. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Dat spul heet Dasty;). Wel opletten, want bij ons heeft het een keer de verf van een oud Ikea kastje opgelost, zo gemeen kan dat spul zijn.

16. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ja, die Silly Billyz zijn echt super! Ik heb ze ook aangeschaft en kan ze iedereen aanraden!

Vanish vind ik echt troep, werkt amper, is meer naam als daad.

17. Hummelke

Hummelke Fanatiek lid

7 mei 2008
    1.086
    0
    36
    Limburg
    O2 van glorix, is bleek met zuurstof maar zonder dat het bleekt (is eigenlijk bedoeld voor het poetsen van toilet en badkamer, maar werkt geweldig voor vlekken). En uiteraard buiten in de zon laten drogen dat bleekt ook. Ik had laatste na wassen op 95 graden nog een flinke tomaten spuugvlek in een laken, maar na een uurtje drogen in de zon, helemaal weg!

18. Wiete

Wiete Lid

2 dec 2007
    20
    0
    0
    Heiloo
    Ik gebruik de goedkope versie van Vanish, Oxi Vlekweg van het Kruidvat, is de helft goedkoper en zelfs de bananenvlekken zijn uit z'n kleren. Ik zet het na het knoeien direct in de week, na een uurtje de vlek eraf poetsen en nog even laten weken. Vervolgens gewoon in de was mee (evt. ook nog een schepje Oxi erbij).

19. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

vanisch en biotex(groene) samen nachtje weken en schoon(banaan vind ik makkelijk te verwijderen perzik en wortel is een ramp)

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hier een ossengalfan:p
    ja dat moet je eerst na maken en dan ossegalstick erop, succes

Deel Deze Pagina