Jaaah je gaat véél meer wassen met een kleintje erbij... zeker in het begin, want die poepjes durven nogal eens uit de pamper kruipen. En daarna zijn het fruitpap-morsjes, daarna groene grasplekken ... Dusja, het gaat eigenlijk maar door
ariël en dat bevalt ,me erg goed maar gehoord dat het wel erg gemische troep is met een heerlijk geurtje maar ja mijn witte was is wel wit! mijn vriendinne gaan de hara was middel proberen en als dat goed is stap ik over
Ik was zelf met Robijn voor witte was. Ik vind het zelf lekkerder ruiken als Ariel (Dat ik voor de bonte was gebruik) en het maakt net zo goed schoon. Wat ik me nu afvraag: iedereen wast zijn handdoeken etc. op 90 graden, maar ik heb dus allemaal gekleurde handdoeken. Die was ik standaard op 40 graden met Ariel voor bonte was. Kan ik die ook heter wassen of verkleurt het dan heel erg?
Witte kleding was ik met Dreft ultra (?) vloeibaar omdat ik verslaafd ben aan de geur... op 30 of 40 graden, maar net wat in het label staat. Handdoeken, ondergoed en beddengoed met Formil van Lidl op 60 graden. De handdoeken van de hond (uhh, tja), keukendoeken etc. op 90 graden, ook met Formil, 1 x in de 2 weken.
wij hebben vaak witte was (rompertjes, hydrofiel luiers) en die was ik hier op zestig graden. wasmiddel: meestal wat er in de aanbieding is, heb net bij makro een reuzenpak poeder van witte reus gekocht. ook gebruik ik hier bij een schepjes vanish, tegen de poepvlekjes
Ik heb zwarte en blauwe. Deze was ik op 60 graden en blijven gewoon mooi, op 90 graden durf ik deze niet te doen..
Ik laat mijn witwasmiddel uit spanje komen, enige dat was ook echt wit houdt is mijn ervaring. mocht je toch keer grauwe was krijgen: een tipje van mijn oma dat daadwerkelijk werkt: zet je witte was een paar uur in de week in warm water met een paar schepjes koffie creamer (van die melkpoeder)... daarna wassen op 60 graden.. en zoals al eerder is beschreven... uithangen in de zon.. zon bleekt alles en haalt ook lastige vlekken weg.
Sowies de witte was met poeder en niet vloeibaar. Van vloeibaar wordt het grauw. Ik gebruik Ariel. Poeder in een bolletje tussen de was (hoef je het wasmiddelbakje niet schoon te maken en dus ook geen kans dat het bleekmiddel uit de witte was je gekleurde was verpest ). Wassen op 60° is voldoende. Vlekken vooraf even inspuiten met Ariel vlekverwijderaar (vlekken verder niet inweken ofzo). Gisteren op deze manier nog een ketchupvlek uit een wit shirt zien verdwijnen .