Hoi meiden, Ik stond net met mn zoon(4) onder de douche en toen ik hem aan het wassen was zag ik ineens een blaasje op zijn rug. Rood vlekje met een met vocht gevuld blaasje. Hem even verder geinspecteerd en op 1 roze vlekje op zn heup na, zit er verder (nog) niks. Zou dit kunnen duiden op beginnende waterpokken?? Zoja, kan dit schadelijk zijn voor mij? Ben morgen 17 weken zwanger. Zoonlief heeft nooit eerder waterpokken gehad en ik als kind 2 keer en tijdens mn 1e zwangerschap ook nog eens gordelroos. Alvast bedankt voor de antwoorden.
Als je het zelf gehad hebt, loop je nu geen risico meer. Wel zielig voor je zoontje, maar nu heeft ie het maar gehad. Het zou vervelender zijn als ie het krijgt als je net bevallen bent.
Klinkt wel als waterpokken. Bij mijn zoontje begon het met 2 blaasjes rond de billen. Binnen twee dagen zat hij helemaal onder. Ik was toen net met mijn zoontje bij een zwangere collega geweest, dus ik heb haar toen wel geïnformeerd. Zij heeft het toen gemeld bij haar verloskundige en omdat zij het al had gehad was er geen gevaar. Je zou morgen even je verloskundige kunnen bellen of er voor jou besmettingsgevaar is. Ik geloof dat er pas een mogelijk probleem is als de moeder waterpokken heeft rond de bevalling omdat je dan je pasgeboren kindje kunt besmetten.
Ik moet morgen sowieso naar de gyn, dus zal het wel aankaarten. Maar ben wat huiverig omdat ik dus in mn leven al 3x door dit virus ben gepakt (2x waterpokken en 1x gordelroos) Echt waar...Tis ook echt wat...Al 3 jaar lang probeer ik hem met zoveel mogelijk waterpokken te confronteren onder het mom : Dan heeft ie het maar gehad. En nu dat ik zwanger ben, veelal alleen met hem thuis, en hij net vandaag "echt" begonnen is op school...*zucht* Wat een timing.
klinkt wel als het begin van waterpokken idd. en als je het al vaker hebt gehad, ( ik heb het zelf ook al 2 keer gehad) ja dan weet ik het ook niet, zeker even navragen bij de gyn. tip: kind lekker in een lauwwarm bad doen met een washandje die gevuld is met havermoutvlokken. de pokken drogen er sneller door in, en het helpt goed tegen de jeuk. niet al te lang in bad, dan heb je weer meer kans op littekens.
en even navragen bij de juf is ook niet overbodig, meestal mogen ze gewoon naar school als ze zich verder goed voelen en geen koorts hebben.