Zwanger van een cryo'tje maar zo een angst

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Tachake, 4 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tachake

Tachake Actief lid

27 nov 2012
    142
    0
    0
    Semmerzake
    Hey meiden,
    Hopelijk nemen jullie mij het niet kwalijk dat ik hier post maar gezien ik via terugplaatsing van een cryo zwanger ben geworden lijkt het me dat ik hier best m'n angsten eens kan neerschrijven gezien jullie er toch ook wel allemaal ervaring mee hebben.

Op 23/11 hebben we tp gehad van onze laatste cryo van de 2e ivf. Dit was 'al' onze 5e tp dus we waren dolgelukkig toen ik gisteren te horen kreeg dat de bloedtest positief was en we dus zwager zijn.
    Alleen werd ik eventjes van m'n wolkje geduwd... M'n hcg stond heel mooi hoog maar m'n progesteron was een beetje lager dan het zou moeten zijn. Dat vermoedde ik al want m'n temp was de dag ervoor ook gedaald dus ik dacht ongesteld te gaan worden. Maar hij is wel gelijk gebleven en niet verder gedaald naar een effectieve 'ms temp'.
    Ze vertelden me aan de telefoon dat ze me kon feliciteren en ik me niet teveel zorgen moest maken. Gewoon 3x per dag utro bij opsteken om het progesteron te stabiliseren.
    Woensdag 11/12 heb ik een eerste vroege echo op de fertiliteit.
    Hoewel ze dus zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken,ben ik dat nu natuurlijk wel aan het doen

Zijn er hier dames die iets gelijkaardigs hebben gehad en die hun verhaal aan me kwijt willen?

2. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Kan me voorstellen dat je angst hebt. Fijn dat je nog utro kan gebruiken. Hebben ze dat zelf voorgesteld of heb jij zelf om meer en langer utro om gevraagd ivm de lagere progesteronwaarde? Prikken ze standaard na terugplaatsing bloed om HCG en progesteron te bepalen?

3. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Geen verhaal. Wil je wel een dikke steunknuffel geven.

4. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hier hetzelfde. Utro gebruikt tot 12 weken en kijk mijn banner:D!
    Gefeliciteerd!!

5. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Gefeliciteerd! Maak je niet te druk. Je bent zwanger en mag nog wat meds gebruiken om je lichaam te ondersteunen. Als het goed zit, zit het goed en gaat het echt niet zomaar mis. Dus probeer voorzichtig wat te genieten en vooral relaxed te blijven, een hoog hcg is toch prachtig? Die progesteron komt vast vanzelf goed.

6. Tachake

Tachake Actief lid

27 nov 2012
    142
    0
    0
    Semmerzake
    Bedankt voor jullie reacties :)
    Mika03,ik nam geen utro na de tp. Het was in een eigen cyclus. Dus pregnyl voor eisprong en na de tp moest ik nogmaals pregnyl spuiten ter ondersteuning van de innesteling. En ik ben van BE en in ons ziekenhuis krijg je idd na de tp een datum mee waarop je moet komen om bloed te prikken en de hormonen te bepalen. Dus directe uitslag en geen twijfelstreepjes :)
    Temp is ondertussen terug gestegen na 2 daagjes utro dus dat wil toch zeggen dat ik meer progesteron heb :)

Babbel 81,bedankt meid!

Sammy jij ook gefeliciteerd! Doet deugd om te lezen.

Hooverphonic,bedankt,ik doe m'n best om te genieten. HCG doet in elk geval goed z'n werk want deze ochtend lag m'n maag goed in de knoop ;)
    Ik hoop op een goede echo woensdag.

Deel Deze Pagina