Dit inderdaad. Mijn zoon moet ook nog even wachten tot begin volgend jaar, dan is ie ook bijna 13. Maar ja, nog steeds 1kies die eruit moet. (En geen hele heftige problematiek. ) Terwijl z’n zus van 10 al bijna een jaar klaar is met wisselen. Maar die moest nog even stoppen met duimen De tandarts had bij haar zoiets van: met spoed een beugel, terwijl de ortho daar dus heel anders naar keek. Dus volgend jaar gaan ze hopelijk tegelijk starten.
Dat is wel mogelijk maar je zit dan bij de nieuwe wel weer met wachtjaar. Waarschijnlijk is hij of zij dan al klaar met beugelen. Dus of het veel zin heeft ?
Zag net dat DSW al 2021 premies bekend heeft gemaakt. Zoals ik het lees heb je daar bijvoorbeeld een verzekering die 75%, max 2000 vergoedt tegen 38.50. Geen wachttijd. Dus op zich een redelijke vergoeding. Als onze voorwaarden hetzelfde blijven, blijf ik gewoon bij NA, maar een orthodontie vergoeding is wel belangrijk.
Wij hebben CZ gezinnen. Deze verzekering al 3 jaar geleden afgesloten omdat de tandarts toen al aangaf dit te doen ivm aankomende beugel. Echter nu pas (sept) zijn dochter en zoon doorgestuurd naar de ortho en gister hebben ze beide tegelijk hun beugel (slotjes) geplaatst gekregen. Voor dochter is het allemaal wat complexer en hebben ze ongeveer 3000 euro begroot. Bij zoon zou dit rond de 2500 liggen. Die is waarschijnlijk ook wat sneller klaar. Erna beide nog 2 jaar een nachtbeugel. Geen idee wat dat kost overigens. Wij krijgen het eerste jaar bij CZ 1000,- vergoed. En dan elk jaar 500,- erbij. Tot max 2500,- Blij dus dat we toch al eerder deze verzekering hebben afgesloten. Al moeten we straks bij dochter toch nog gaan bijbetalen waarschijnlijk.
Ja dat wist ik dus nog niet. Goede tip. Hoop dat dit over 2 jaar nog zo is, nu eerst het tegoed bij CZ opmaken.
@lovewinnie zojuist de verzekering gesproken. Het is geen probleem alvast te starten met beugelen. Maar, als de hoogste kosten in het begin gemaakt worden wel zonde natuurlijk. Ik zou 17,95 (2020 prijs) meer gaan betalen voor een vergoeding van 1250,- 1 jaar wachttijd. Na dat jaar kan ik hem eventueel nog ophogen en is de vergoeding 1500,- Dat ophogen is dan wel aan te raden zei ze en dan heb je niet opnieuw 1 jaar wachttijd. morgen met de orthodontist bespreken wat de verwachtingen vanuit daar zijn. Als we kunnen wachten tot 2022 dan gaan we dat doen. Zoon is nu bijna 11 maar heeft al bijna al zijn kiezen gewisseld.
Ik ben verder eigenlijk heel tevreden over onze verzekering. We hebben alles bij dezelfde aanbieder. Zonder wachttijd zal vast duurder zijn en ik weet dus nog niet wanneer zoon mag beugelen. Als hij 100% komend jaar kan starten zou het dus wel een optie zijn. Maar als ze twijfelen of het 2022 is dan is het een zonde jaar..
Ik zit bij Hema Menzis en voorheen was het daar 2000 euro wat werd vergoedt. Nu is het nog maar 1500 euro en dat gaat redelijk snel er doorheen. De middelste gaat nu de laatste fase in en ik zal nog iets van 500 euro zelf moeten betalen dus dat is te overzien. De maandpremie is nog redelijk op te brengen dus ga ook niet veranderen. Tegen de tijd dat de jongste gaat beugelen ga ik weer eens kijken maar heb me al eens georiënteerd en ging ik per maand zowat 50 euro premie meer betalen en dan kan ik het beter zelf betalen want komt dan op hetzelfde neer qua vergoeding,
Nou onze verzekering is van geen maximum, maar max 2000 euro gegaan. Niet meer zo interessant nu dus. Vind het zo irritant dat ze dit mogen doen. Je hebt bij veel een jaar wachttijd, betaal je dus een jaar, om vervolgens nog maar veel minder vergoeding te krijgen. En dit alles omdat zoon nog 1 melktand moet wisselen pff..
Ik lees iets heel anders op de site van de overheid. Bent u onder behandeling tijdens de overstap? Dan stuurt de zorgverlener de rekening naar de verzekeraar waarbij u verzekerd was bij de start van de behandeling. De startdatum is meestal de datum van het eerste contact met de zorgverlener. Oftewel, naar je oude verzekeraar. Ik weet alleen niet of dit ook voor ortho geld of voor ziekenhuizen. Wel heb je bij overstappen bij orthodontie bijna overal een wachttijd van 1 jaar. Dan krijg je dus het 1e jaar niets vergoedt van je nieuwe zorgverlener. En das nogal een probleem als je een beugel hebt... Dus dan alleen overstappen naar een verzekeraar zonder wachttijd.
Bekijk bijlage 668683 Bekijk bijlage 668684 Dat geldt bij ziekenhuizen, dat schreef ik ook al. Heb het dit jaar zelf al meegemaakt en wordt gewoon vergoedt door de nieuwe verzekeraar. De ortho had het toevallig per ongeluk naar de oude verzekeraar doorgestuurd en die weigerden het.
Ok Hoe oud is je zoon? Die van mij moest nog kiezen en 1 tand wisselen maar gewoon begonnen met beugel.
Ja het is vaag allemaal hoor, twijfelde zelf ook wel vorig jaar, maar is allemaal goed gekomen. Ik stap liever niet weer over dit jaar, maar baal er wel flink van. Ben ook al 4 jaar verzekerd voor orthodontie, zoon heeft een superslecht gebit en er wordt aldoor gezegd dat hij binnenkort kan beginnen.. geluk bij een ongeluk dat dochter dit jaar wel een beugel kreeg. Niet helemaal voor niets dit jaar die verzekering gehad.
Echt?? Jeetje oke. Die van mij is 12 en heeft eerst zo'n activator ivm overbeet en gaat straks over naar slotjes. Hij moet nog 2 kiezen wisselen. Ik heb geen max vergoeding en betaal 14 euro pm extra dus das te doen.
Ja ik snap het ook niet. Zijn beste vriend kreeg bij dezelfde ortho ook een beugel terwijl hij nog wisselde, dus het kan wel, maar misschien bij zoon niet. Er moeten ook nog 2 kiezen worden getrokken