ik wil graag goed voorbereid de zwangerschap ingaan (als het lukt natuurlijk, maar daar gaan we wel van uit!) en daarom wil ik een paar boeken aanschaffen. Welke boeken hebben jullie gelezen tijdens of voor je zwangerschap waar je veel aan hebt, een echte aanrader dus? zelf heb ik baby! van Miriam Stoppard tweedehands gekocht en er staat veel info in, maar het boek komt uit 1993 en dat merk je wel goed hoor!de plaatjes zien er niet zo modern uit, de kapsels en kleding van de vrouwen is niet zo belangrijk als de info natuurlijk, maar ik heb toch liever een wat recenter boek, ook over de huidige voorzieningen en behandelingen, onderzoeken, is natuurlijk veel veranderd in een paar jaar. iemand tips? liefs madelon
http://www.babyshoppen.nl/catalog/image ... en_001.jpg ik heb dit boek vorig jaar gekocht via bol.com Staan erg veel verhalen en tips in
Heb je al gekeken naar de boeken die deze site (zwangerschapspagina) in een lijst heeft staan? Je kan ze hier vinden
ik heb ook een paar boeken gekocht "zwanger" en nog eentje maar dan als voorbereiding, weet ff niet meer hoe die heet. Als tip wil ik je ook meegeven het boekje "uw zwangerschap week na week agenda" is een dagboekje waar je elke dag iets in kunt schrijven met leuke verhaaltjes/tips! ik ben er ook bijna vanaf het begin mee begonnen en is leuk om terug te lezen (vooral na de bevalling want dan weet je vaak niet meer veel van de zwangerschap door de tijd dit er over heen gaat, kreeg ik als tip mee van een vriendin) groetjes
aanraders vind ik : -negen maanden ~ de zwangerschap van week tot week van Dan Bromage en Carol Cooper -veilig bevallen van Mariel Croon en Beatrijs Smulders Verder is het grote wonder een mooi boek om te hebben over het hele proces van hoe de zwangerschap tot stand komt en verder gaat met prachtige foto´s. Maar de bovenste 2 staat erg veel duidelijk info in.
En een tip als je zwanger bent en je wilt voorbereiden op de bevalling: Een duik in je weeen. Groetjes Debby
bedankt voor jullie tips! ik heb de lijst van deze site ook gezien, maar daar staan dacht ik geen beoordelingen van forumleden bij. er zijn zoveel boeken! maar ik vind ze wel duur hoor, sommige zijn 35 euro of ben ik nou te krenterig? ik probeer sommige eerst via marktplaats te zoeken. Ddebbyy: een duik je je weeen ga ik zeker kopen (als ik zwanger ben) want ik ben nogal iemand die in paniek raakt en daar ben ik echt niet blij mee dus daar wil ik zeker straks veel over leren. Blondie: heb je ook veilig zwanger gelezen? is dat boek ook goed? en de zwangerschap van week tot week, dat lijkt me dat ze per week alle veranderingen aangeven? dat is wel heel leuk lijkt me, ben je bv 8 weken zwanger, wat er dan al allemaal gemaakt/gegroeid is. het grote wonder heb ik ook ingekeken, wauw wat een mooie foto's! ik heb de dvd voor de geboorte besteld, dat is net zo iets maar dan natuurlijk bewegende beelden kan niet wachten tot ik hem heb.. mootjen: zo'n boekje wil ik ook bijhouden, maar wanneer begin je ermee?
Madelon, je begint met het dagboekje wanneer je wilt, bijvoorbeeld de dag dat je positief heb getest. (dan ben je normaal gesproken minimaal 4 weken zwanger). Ik heb eignelijk alleen het boek Veilig Bevallen gelezen over de zwangerschap, en veeeeeel tijdschriften en internet.
nee veilig zwanger heb ik niet gelezen, maar zal ook prima zijn denk ik. Ik heb veilig bevallen van een vriendin geleend.. scheelt aardig in de kosten. Verder het grote wonder van een vriendin op mijn verjaardag gekregen en mijn man heeft ook nog 2 boeken aan me gedoneerd.. Verder nog een oud boekje van een rommelmarkt meegenomen.. Scheelt aardig in de kosten Bij mijn vk kun je trouwens ook boeken lenen voor 4 weken lang.. en die negen maanden is echt heel leuk met elke week wat er in je lijf gebeurt en veel foto's en tips...
Ik wil je van harte het volgende boek aanraden: Het mama masterplan ! Het is niet zo zeer gericht op de zwangerschap en bevalling maar meer op kinderen krijgen in het algemeen. Verder lees ik nu een spiritueel boek over het beleven van de zwangerschap: De magische 9 maanden van Deepak Chopra. Wel een dikke pil hoor. Kijk eens op Marktplaats voor 2e Hands boeken....of bol.com die bieden vaak ook 2e hands boeken aan. Ik heb aardig wat leesvoer bij de 2e hands afdeling van De Slegte weggehaald. Echt lekker goedkoop maar heel nuttig. De boeken van Mariel Croon vallen me tegen, zeer beknopte info. Ze wil te veel verschillende onderwerpen in 1 boek proppen. Ik heb ook een heel uitgebreid boek over de Kraamtijd van Beatrijs Smulders. DAAR had ik nou echt behoefte aan, want ik wist helemaal niet wat ik kon verwachten in de kraamtijd. Heel leerzaam!
Veilig bevallen, Veilig zwanger en Veilig door de Kraamtijd van Betrijs Smulder zijn prima boeken. Kijk eens op Marktplaats, mensen willen vaak ook weer af van dat soort boeken, als het niet meer van toepassing is.
Nou die boeken van Beatrijs Smulders vind ik echt een hoog geitenwollensokkengehalte hebben hoor. En oh wee (leuke woordspeling) als je pijnbestrijding wilt. Echt van de ouderwetse vk-maffia is dat mens volgens mij (ik heb veilig bevallen gelezen) Ik vond wonder van het leven (weet niet precies de titel) een heel mooi boek met mooie plaatjes en uitleg. Maar over de bevalling zelf las ik de eerste keer toch het meeste gewoon ervaringen op internet. En nu ga ik maar van mijn eigen ervaringen uit.
ik heb een boek die heet 'de zwangerschapsbijbel' vind ik zelf een prettig en leuk boek. Hier staat de groei van de baby en jou in van week tot week, een stukje voor de (aankomende) papa's en verder veel info over de zwangerschap, geboorte, na de geboorte en kinderziekte.
Dat vond ik nou ook. Al dat gewouwel over dat een moeder, als ze tenminste onverdoofd is tijdens de bevalling van die fijne hechtingshormonen aanmaakt... Pfff alsof ik een mindere band heb met mijn dochter omdat ik het na 22 uur weeen niet meer zo zag zitten zo onverdoofd.... Het is wel heel erg in de lijn met de nederlandse manier van bevallen maar dat mens zou je nog een complex aanpraten omdat je niet "gezellig" in je eigen bedje puffend en poepend en krijsend bent bevallen maar in het ziekenhuis. (trouwens mocht iemand een nagenoeg ongelezen 'Veilig door de Kraamtijd en Veilig Bevallen willen overnemen voor 15,00 stuur me dan ff een berichtje) Maar wat ik een goed boek vond, ook al iets ouder maar wel informatief en wat zakelijker dan Beatrijs Smulders was 'Veilig Bevallen'.
ik heb van Mariël Croon het 'Babyboom zwanger zap boek' gekocht en vond het erg fijn lezen. veel info, en ook verhalen. verder heb ik het boekje van Kluun 'help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' gekocht voor mijn vriend vast (en zelf al gelezen, haha). wel grappig geschreven, en ik denk wel nuttig voor de mannen. dan heb ik van een vriendin nog het zwnagerschapsboek van Aukje van Ginniken gekregen, was wel aardig maar niet heel bijzonder nuttig. had bij de bieb ook nog wat geleend, maar daar was het geitewollen-sokken-gehalte mij iets aan de hoge kant.