Ik heb van mijn eerste vriende een soa doorgekregen genaamd Herpes . Nu hebben heel veel mensen dat, maar de mensen die het hebben laten zich vaak niet goed inlichten over de risico's en dat vind ik eigenlijk best triest. Gezien het feit mijn vriend en ik kinderen willen is het zo dat ik hem besmet. Ik ben altijd eerlijk tegen hem geweest en heb het hem dus ook gewoon verteld. Is mijn verplichting vind ik. Ook hij nam het risico (besmet alleen als ik een aanval heb en die komt wanneer het wilt.) Na een tijdje is ook hij besmet geraakt. We hebben duidelijk gesproken over het feit dat wij zwanger willen raken en dat daar risico's aan vast zitten. Zowel voor mij als voor het kind. Ik heb altijd al geweten wat de risico's zijn, bij een normale bevalling zijn die risico's erg groot! Bij een keizersnede niet! Dan worden de weeen opgewekt zodat het kind zeker niet besmet kan raken, heb je dat ervoor over? Ja, wij wel, ik vind het egoistisch van vrouwen die perse een normale bevalling willen en dus het risico nemen om een kind te besmetten en blind kan worden, dood kan gaan, geelzucht kan krijgen en hersenvlies ontsteking kan krijgen. Wat vinden jullie daar nou van? En als er vrouwen zijn die Herpes hebben en zwanger willen raken: LAAT JE INFORMEREN ALSJEBLIEFT!
hey meid ik zag dat nog niemand had gereageerd dus dan maar een berichtje van mij. ik heb voor zover ik weet gelukkig nog nooit herpes gehad wel krentenbaard en dat komt bij mij helaas ook wel vaker terug maar dat is in mijn gezicht. liefs kikkert
Hier ook iemand met een SOA, ik heb het van mijn huidige vriend. Wij wisten dat hij genitale wratten had (je ziet er niets van, hij is drager en heeft ze gehad) Omdat wij een kindje willen en ik hem niet laat vallen voor en SOA, moesten we wel onbeschermd vrijen en nu heb ik dus ook een SOA. Schaam me vreselijk en heb er heel erg mee gezeten. Genitale wratten hebben gelukkig geen nadelige gevolgen voor de zwangerschap en de bevalling, je kind raakt niet besmet. Wel is het voor mij heel moeilijk ik zie er nu al tegenop om het de gyn/verloskundige te vertellen. Schaam me namelijk zo hiervoor. Ben er heel depri van geweest.
Hey meis, helemaal niks om je voor te schamen hoor! Vraag aan de huisarts of hij je rapport daarover wilt doorgeven aan de gyn. en dan hoef jij niets te zeggen! Denk je dat je de enige bent? Ik denk dat ertsen en gyn. er veel meer moeite mee hebben als vrouwen een ziekte hebben en hier niets over melde! En mijn vriend koos ook voor mij, met alle risico's van dien. Dus niet schamen, maar je kunt er wat mee doen! X Yessyca
Dank je wel, maar mijn huisarts is alleen niet op de hoogte dus ik zou het toch echt zelf moeten vertellen. Ik heb een paar keer tijdens mijn ongi het behandel spul van mijn vriend gebruikt en er is nu bijna niets te zien. Durf het niet te vertellen, ik vind het zo oneerlijk denk ook dat iedereen denkt dat het door onveilig vrijen komt en veel verschillende partners maar dat is bij mij dus helemaal niet zo. Er zijn nog zoveel vooroordelen over. En daarom schaam ik mij dus, dat blijkt dus ook wel want hier reageert ook bijna niemand.
Hier nog 1,maar wel vertellen hoor Bij mij kwam het tijdens de zwangerschap van mijn zoontje. Ik kreeg een uitstrijkje na de zwangerschap. Uitslag pap 3a Die uitslag kwam doordat het naar binnen was geslagen. Na de bevalling zijn ze van de baarmoedermond afgehaald met een soort vloeistof Daarna weer normale pap uitslag. Het is nu helemaal weg gelukkig Mijn man en ik zijn nu dus beide drager. Kans dat het weer terug komt bij de volgende zwangerschap is wel aanwezig helaas.
Ik zou het wel vertellen aan de arts dan, die kan je inlichten over de mogelijkheden oplossingen en risico's! En nee niet iedereen heeft het door veel partners hoor, mijn ex vriend had het van zijn moeder gekregen tijdens de bevalling! Dus dat mensen vooroordelen moeten ze zelf weten, een arts mag dat niet doen die weet hoe en wat en niet iedereen is het zelfde! X
Hey meid, Vind het top van je hoor dat je er zo open over bent. Ik wil graag even reageren op moonlight wat je zei dat genitale wratjes niet nadelig is voor de zwangerschap. Dat is dus wel zo. Ik heb het gekregen van me ex en brak uit toen ik zwanger was van me zoontje die dingen zijn zo hormoon gevoelig dat ze op hun ergst zijn dan natuurlijk. Wanneer je ze hebt bij de 8/9 maanden is het wel degelijk gevaarlijk voor je kind en moet je een keizersnede. Het zit namelijk zo. Wanneer je kindje via het geboortekanaal komt en je genitale wratjes zichtbaar zijn, kan het kind doordat het zijn mondje open heeft tijdens de geboorte het in zijn keel krijgen. Dit is erg gevaarlijk omdat genitale wratjes zich soms ook ophopen op elkaar en zo de keel dicht kan groeien. Bij mij verdwenen ze gelukkig bij de 8 maanden en mocht ik een normale bevalling maar mijn zoontje is er nog wel erg goed voor in de gaten gehouden. De genitale wratjes zijn ook alleen besmettelijk stel dat je partner het heeft als je ze kan zien. Je komt hier alleen nooit meer vanaf. Zo heb je er jaren geen last van en zo zitten ze er ineens. Dus hou het in de gaten als je het ziet bij iemand ookal is het een klein bultje pas op en neem voorzorgsmaatregelen. En schaam je er niet voor meid, dit gebeurt de beste. De verloskundige en gynacoloog zullen er veel begrip voor hebben en hun zullen je dan ook wel inlichten over de gevaren van de wratjes als ze tijdens de geboorte aanwezig zijn. Succes! Greetzz nicole
Nicole,ik mocht wel gewoon bevallen op de normale manier en thuis bevallen......Ik had er toen nog echt heel veel.
Oke nou beter toch, mijn gynacoloog durfde dat niet aan maja alles is goed gekomen op het eind. Hoop dat het wel uitblijft bij de 2de zwangerschap, want had er veel last van. greetzz