Hoi aanstaande mama's(/papa's), Wat zijn nou de beste normale en vroege zwangerschapstesten? Degene die niet zo snel vals positief/negatief aangeven, degene die minder snel een indrooglijntje hebben etc. Vermeld hier wat jij de beste testen vindt, en wat de prijs ervan is! Bedankt alvast!!!
Alle testen kunnen indrooglijnen geven mits je ze buiten de tijd afleest. Gewoon een test doen en binnen de aangegeven tijd in de bijsluiter aflezen, dan is er niets aan de hand. Vals positief komt eigenlijk weinig voor. Dat gezegd hebbende ben ik zelf al lang trouw aan Kruidvat 2v5.
Ik heb nog nooit vals positieve testen gehad. Als ik niet zwanger was bleef het wit. Vals negatief is eigenlijk alleen als je te vroeg test of je urine niet geconcentreerd genoeg was. Ik vond altijd de kv2v5 fijn in gebruik en de action normale. Die hebben ook een kleine prijs (vooral fijn als je het niet bij 1 of 2 testen houdt). Predictor bij de eerste gebruikt en vond die ook erg fijn. Maar goed toen had ik gelijk een goede streep 5 dagen overtijd.
Vroege zwangerschapstesten zijn over het algemeen puur marketing. Punt is dat je gewoon niet vroeger dan vroeg kunt testen omdat de innestelling niet opeens mee vervroegd ofzo. En neem geen blauwe inkt testen, die staan wel echt bekend om hun indroogstrepen (en over t algemeen ook duurder).
Ik heb goede ervaringen met dipsticks van Sensitest. De gewone, niet de extra vroege. Was al 4 dagen voor menstruatie (op 10dpo) heel licht positief.
Voor mij is de meest betrouwbare en betaalbare de kv2v5 Mooie oplopende streepjes vanaf nod, nooit valse of tuurstreepje. Action vind ik de early verschrikkelijk die heeft altijd vage schaduwlijntjes Action gewoon nog niet geprobeerd Clearblue is duur en de streepjes test vaak onduidelijk tot ver na nod bij mij
Predictor express echt ver weg de beste test.. deze was al een paar dagen voor Kruidvat, action en alle andere testen positief te zien..
Ik vond Predictor Express echt de fijnste! Op 11dpo met middagurine al een zichtbaar streepje en een heel duidelijke oploop. Easy@Home vond ik ook goed overigens (ook al een zichtbaar streepje op 11dpo met ochtendurine) en lekker goedkoop. Heb er geen vals streepje mee gehad toen ik niet zwanger was én nu een mooie oploop. KV2V5 beetje dubbel: wel al een duidelijk streepje vanaf 12DPO (niet eerder getest), maar deze liep bij mij wel echt minder duidelijk op dan de andere twee. Het duurde langer voordat het echt een knaltest was (16DPO), terwijl bij de Predictor de controlestreep al duidelijk lichter was dan de teststreep op 14DPO.