Ik zou graag een bloedonderzoek willen laten doen om te kijken of alles goed zit met mijn hormonen. Maar wat ik me nu afvraag is of het uitmaakt wanneer ik bloed laat trekken of dat het gewoon tijdens de hele cyclus kan. Bv tijdens de menstruatie, na menstruatie maar voor (vermoedelijke) eisprong of na de (vermoedelijke) eisprong?
Ik ben afgelopen maart op controle geweest en volgens mij is het zo dat als jij weet waar on je cyclus je zit ongeveer dat ze kunnen zijn of je hormonen voor die periode binnen de marges zijn..hoop dat ik niet te verwarrend ben, en je ook snel.wat duidelijkheid krijgt voor jezelf.
Ja dat hangt van je cyclus af. Bijvoorbeeld net voor de menstruatie zal het progesteron stijgen, daarna weer zakken. Afhankelijk van wat er onderzocht moet worden maakt het dus uit wanneer je prikt.
Ik zat vorige week bij mijn consult per toeval op cd 4 en dat vond de gynaecoloog 'perfect' om mijn hormoonwaarden te controleren. Maar misschien is dat afhankelijk van wat ze precies willen bekijken.
Waar gaan ze het bloed op onderzoeken? Want progesteron stijgt pas na de eisprong. Over het algemeen prikken ze op dag 3 voor oestradiol en FSH (eventueel ook AMH), en vóór 10 uur 's ochtends. Want dan is de uitslag het meest accuraat.
Ik heb er niet naar gevraagd nee. Niet meer aan gedacht op dat moment en je zou verwachten dat ze weten wat ze doen. Al begin ik daar aan te twijfelen. Ik weet ook niet wat ze nu exact onderzocht hebben maar alles zou in orde zijn wat de hormonen betreft.