Hayy Ik heb nu een zoontje van 5 maanden maar waarschijnlijk heb ik volgend jaar nog een baby erbij. Dan is mijn zoontje dus ongeveer ander half jaar. Maar hoe hebben jullie dat gedaan met slapen hun hebben allebij aparte kamer. Maar we wouden de oudste dan een nieuwe kamer kopen. En de kleinste dan de kamer van de oudste. Maar wat voor bed kan ik dan het beste kopen een ledikant of zou ik hem in een meegroeibed kunnen leggen ?? Z'n bed met van die rekken ernaast zodat ze er niet uit vallen. Hoe hebben jullie dat gedaan ?? Hebben jullie misschien tips?? Groetjess
De meeste kindjes van 1,5 zijn nog niet toe aan een groter bed. Een ledikant zou dus beter zijn. Als je een wieg hebt kan je ook eerst de baby in de wieg leggen en kijken hoe het loopt met de oudste. Onze oudste was 2 toen hij een eenpersoonsbed kreeg en wij hebben net een eenpersoonsbed gekocht voor de jongste. Wij kopen dus geen doorgroeibed of peuterbed. Wij hadden ook 2 commodes, ieder op eigen kamer een. Lees ook vaak dat men beneden verschoont, ik vond dat niet prettig.
Mijn oudste was 1jr en 3mnd toen de jongste kwam.. Ivm bv jongste heeft ze eerste maanden bij ons geslapen en nu ligt ze bij oudste op de kamer. Wij hadden mazzel dat oudste door jongste heen slaapt.. Hebben maar 2 slaapkamers dus we gaan stapelen haha.. Zolang ze nog jong zijn is dat wat ons betreft geen issue zolang ze maar een eigen bed hebben.. Oudste slaapt vanaf 1jr en 9mnd in 1-pers bed.. Gaat prima al zal het uiteraard aan t kind liggen wanneer ze eraan toe zijn.. Dat is geen standaard.. Wat je ook kiest.. Het went allemaal vanzelf Wij hebben trouwens een grote commode op kinderkamer en een simpele beneden staan.. Vind dat toch wel erg makkelijk!
Hoi, wij zitten momenteel een beetje met hetzelfde dilemma, zie mijn topic ledikantje of juniorbedje van enkele dagen geleden. Ons kleinste komt eerst een aantal maanden met wiegje bij ons op de kamer te liggen. Daarna gaan de kleintjes een kamer delen. We gaan op het moment zelf kijken of de oudste dan al toe is aan een groter bedje, anders komt er een ledikantje bij waarvan er eentje kan omgebouwd worden naar een juniorbedje wanneer de oudste daar klaar voor is. We hebben trouwens sowieso twee commodes, eentje in de slaapkamer en eentje beneden. We hebben hier meer dan voldoende ruimte voor. Ik merk wel dat naarmate ons dochtertje ouder wordt, de commode beneden iets minder wordt gebruikt maar dit verandert vanzelf weer wanneer ons tweede kindje geboren wordt.
Sinds juni ligt onze dochter in het meegroeibed van de IKEA. We hadden het nieuwe bed samen gekocht en ze naast het ledikant op haar nieuwe kamer gezet. Na dat we een weekendje weg geweest waren is ze naar de nieuwe kamer gegaan en mocht ze kiezen in welk bed ze ging slapen. Ze heeft sindsdien niet meer in het ledikant geslapen. De voorwaarde was wel dat ze in bed bleef liggen. Ze is er tot nu toe niet uit gekomen. Alleen als wij op de kamer komen en zeggen dat ze er uit mag! Er uit vallen is ook niet gebeurt, er zit geen plank oid voor. Een succes dus!
Gaat niet direct over slapen maar wel in het algemeen over de combinatie baby en dreumes en hoe dat is + tips etc. Misschien kan je er nog wat bij vinden waar je wat aan hebt! http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/586256-baby-dreumes.html
Wij hebben voor Finley een tweedehands babykamertje gekocht. Het is de bedoeling dat hij tot zijn 3e in het ledikant blijft. Daarna gaat hij net als zijn grote broer over naar een gewoon groot eenpersoonsbed. Aiden heeft tot zijn 3e in het ledikant gelegen. Een week na zijn 3e verjaardag is hij overgegaan naar een gewoon groot eenpersoonsbed. Het is dus eigenlijk maar net wat je zelf wilt.
Ik zit ook nog zo erg in twijfel! (16mnd verschil) Ze hebben uiteindelijk 1 kamer tot de oudste 4 is. Daarna hangt het er vanaf of de kleinste een meissie of jongen is. Voor de oudste hebben we al een hemnes bedbank klaar staan. Die kan tot 2pers uitgeschoven worden. Ik zit eraan te denken Om tzt erbij te gaan slapen voor n nachtje of n paar. Tot hij gewend is aan zijn grote bed. Dan kan ik ook gelijk kijken of ze samen kunnen. Met een zijrand kan je ook makkelijk een 1persoonsbed vullen met knuffels die voor die leeftijd geschikt zijn. Zodat het toch een beetje knus is.
Je bent nog niet zwanger nu dus? Dan zou ik eerst eens zien wanneer je uberhaupt zwanger wordt en dan eens verder kijken. Je kunt nu wel van alles bedenken, maar je moet nog maar afwachten hoe snel je weer zwanger raakt en hoe lang er dan tussen zit en dan ook nog eens hoe alles met je huidige kindje loopt. Ik zou niet nu al van alles bedenken en doen, terwijl je nog van geen kanten weet hoe alles zal gaan.