Onze dochter van 9,5 maand drinkt tot nu toe alleen nog bv bij mij en uit de fles. Omdat ik de bv langzaam wil gaan afbouwen willen we haar nu ook ander drinken aanbieden en dan het liefst niet uit de fles Welke drinkbeker hebben jullie goede ervaring mee? Ik zie zoveel soorten Belangrijkste vind ik dat ze er gemakkelijk uit kan drinken en dat ie ook vooral niet lekt! Ik zag bij kruidvat de avent drinkbekers, steeds een ander soort naarmate de leeftijd. Zoi dat wat zijn?
Ik heb de goedkoopste tuitbeker van het Kruidvat tot de duurste van Avent en alles er tussenin.. Het is allemaal niks vind ik haha.. Of het gaat snel stuk, of ze lekken etc. En hoor dat ook altijd van al mijn vriendinnen dat geen enkele beker echt fijn is hahaha! Hier dronk dochterlief dus snel uit een gewone beker en uit een rietje.. Inmiddels wisselen we gewone beker (als we de tijd hebben en bij het eten) af met de goedkoopste tuitbeker Succes met je zoektocht!
Dat klinkt hoopvol hahahaha Zulke reacties krijg ik dus ook in mn omgeving Wie weet komt de gouden tip nog
Ik heb die van nuby gehad met zachte tuit, daarna avent met harde tuit en ik heb nog een goedkope van kruidvat eigen merk. Die laatste is prima voor thuis. En die met zachte tuit gebruikte ik om te wennen aan een tuitbeker. Rietjesbeker heeft m'n zoon nooit begrepen. Ik heb ook nog een open oefenbeker van difrax en een 360 graden beker van avent. Die laatste is vooral een succes als je van kliederen houdt het dopje ingedrukt houden en alles loopt er uit.. Het gaat ook erg snel. Ik liet m altijd oefenen in bad met een open beker met water erin.
Hier ook rietjesbeker van de hema (kruidvat heeft ze ook), hij had het snel door. Wel even oefenen met doseren, hij zuigt nog wel eens te hard . Avent vonden we niks. Hij wilde die tuit niet in zijn mondje. Antilek van de hema ook niet. Tuitbekertje hema gebruiken ze op de crèche, dus die gebruiken we hier af en toe ook. En we gebruiken ook wel eens zo'n klein zuigflesje van kruidvat voor de melk.
Ik vind de Nuby bekers met zachte tuit erg fijn. Ze lekken bijna niet, soms een druppel, en het is een gemakkelijke overgang vanaf de fles door die rubberen tuit. En je kunt ze met of zonder handvat gebruiken. En, ook niet onbelangrijk, ik vind ze mooi
Oudste snapte drinken uit de tuit vrij makkelijk. Dan is de mepal beker een fijne. Eerste keer de antilek er uit laten zodat het makkelijk drinken is en daarna antilek erin en hij redelijk goed antilek. (Niet gooi proef, maar wel 'op zijn kop'). Jongste had er meer moeite mee, daar hebben we eerst de zachte tuitbeker van de hema gebruikt. Minder antilek, want de zachte tuit kun je op tafel neerzetten (dus beker op zijn kop) en alles loopt eruit. Rietjes beker was bij de oudste een probleem, dus bij de jongste nooit geprobeerd. Dronk later wel in een keer uit een rietje in een restaurant. Echter voor thuis doe ik het niet, omdat het vrij tegenstrijdig is in vergelijking met normaal drinken en de houding. Volgende stap bij ons was de 360graden beker van Kiddyboo. In tegenstelling tot avent hoef je geen knopje in te drukken maar komt het drinken eruit als je wat zuigt. Redelijk antilek, je kunt hem houden hoe je wilt, kunt vrijwel alles aanraken en geen knopjes om in te drukken. Bij vallen en/of gooien komt er wel bij de knal een slok drinken uit. Zodra hij ligt blijft hij antilek. Ik denk dat er weinig bekers 100% antilek zijn. Zelf vind ik de tuitbeker van mepal en de 360graden beker van Kiddyboo erg fijn.
Ik heb na het lezen van goede ervaringen de Hema anti-lek beker gekocht. Deze ik ook echt anti-lek wat dat betreft, het kost iets meer zuigkracht daardoor maar mijn kindje drinkt er prima uit. Ook de prijs is netjes. Rietjesbeker vind ik zelf niet zo, ook niet om goed schoon te kunnen maken. Deze zou ik persoonlijk dus ook niet aanschaffen. Ik gebruik nu de anti-lek afgewisseld met een gewone beker om te oefenen en een flesje 's ochtends.
Die rietjesbeker van Hema ben ik niet helemaal tevreden over. De meeste wel. Vaak komt het drinken gewoon omhoog zomaar door het rietje (zit geen prik in) en het rietje zelf moeilijk schoon te maken. Verder hebben we een tuitbeker van Prenatal. De soort speen daarop laat vaak los en nog een beker online gekocht daar ben ik wat meer tevreden over die was niet goedkoop (nu wel in de aanbieding). Het heet: Born free! Deze kun je met of zonder handsvaten gebruiken.
Hier of een gewone beker,of de rietjesbeker vd hema, erg tevreden van. Verder geen tuitbekers oid. (Twee oudere kinderen van ons gingen trouwens naar logopedie, en daar werd drinken door een rietje geadviseerd.)
Wij hebben en Kiddyboo 360 en rietjesbeker van hema. Ook drinkt onze dochter vaak uit een gewone beker met rietje.
We hadden de flessen van dr brown en daarna overgestapt op tuitbeker met zachte tuit van dr brown echt fijn ding.
Ik heb ook de anti-lek tuitbeker van de hema! Super ding Dochter drinkt er graag uit en hij is helemaal niet duur.
Ik heb er hier flink wat versleten ofnouja gekocht maar niet gebruikt: Avent 365 beker, wat een rotding zeg. Ze snapt het nog steeds niet Hema rietjes beker: erg fijn HEMA beker met rietje tuitbekers van Wibra (oranje/blauw of roze) super bekers ook voor onderweg. Tuitbeker dirax, opzich ook fijn maar vond ik niet handig meenemen. lekt. tuitbeker rood/groen van het kraampakket. Die kon ze als eerste gebruiken en gebruikt hem bij oma nog steeds