Vanaf wanneer kun je...

Discussie in 'Voeding' gestart door Polletjepiek, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

...bijvoorbeeld stamppot zuurkool, erwtensoep e.d. gaan proberen?
    En als we eens een keertje chinees eten, wanneer kan ik haar dan wat van ons laten proeven? Wanneer is de tijd 'rijp' om nieuwe dingen te gaan proberen?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nu ongeveer! Met één jaar kunnen ze met de pot meeëten (wel blijven letten op zout). Nieuwe dingen moet je gewoon weer goed in de gaten houden maar probeer het maar. Goeie kans dat ze het allemaal even lekker vindt. Met 1,5 gaan ze veel meer een eigen smaak ontwikkelen en is het lastiger om nieuwe dingen te introduceren.
    Je hoeft trouwens niets persé te wachten tot de eerste verjaardag (nog een paar weken, leuk!), ongeveer 1 jaar.

3. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    Met chinees kan je je kindje wel wat sliertjes bami laten eten uit het vuistje, vind onze dochter prachtig. Met pindasaus ofzo.. (moet je natuurlijk wel eerst pinda's hebben geprobeerd ivm allergie)

En dat gerecht met ei is wellicht ook wel goed te doen. Is ook wat zoeter. Maar ik zou zelf 1 jaar aanhouden, (maar dat is je kindje bijna zag ik)

Groetjes

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je kindje geen last heeft gehad van al het andere eten dat ze al krijgt, dan kun je nu rustig al eens hapjes van het een en ander geven hoor. Kijk uit met zout. Gekruid is grappig genoeg voor veel babies geen probleem (ken er eentje die met haar 1e verjaardag zat te smullen van de sambaleieren bij het eten). Maar pas het vooral aan op wat je kind nu al gewend is. Stamppot zuurkool is een goeie om te beginnen natuurlijk, zuurkool is lekker licht verteerbaar. En chinees eten, ook gewoon lekker proeven (en misschien eigen stokjes geven?:))

5. EmyD

EmyD Niet meer actief

Erwtensoep is hier nu al echt een succes..!!

Deel Deze Pagina