Onze dochter vindt het de laatste heel erg grappig om al haar eten lekker in papa's of mama's gezicht te sproeien. Een volle hap avondeten en dan heel hard spetteren maar :x In het begin was het nog wel grappig, maar nu vind ik het niet leuk meer. (Vorige week bij iemand op visite die ik niet zo goed ken, ik zat helemaal onder, tot in mijn wimpers toe ) Wat kan ik hier tegen doen? Als ik bozig nee zeg, gaat ze heel hard lachen. lepeltje voor mond houden helpt ook niet, is namelijk ook grappig. Negeren werkt misschien nog het beste, is alleen wel wat lastig als je wenkbrauwen, wimpers en gezicht vol fruit of avondeten zitten Tips???? Alvast bedankt! Groetjes shampoo
Stoppen met eten geven (tijdje later weer proberen: maximaal aantal keren afspreken met partner) en verder negeren. Gaat vanzelf over... is een fase
Misschien kun je even weglopen, je gezicht schoonmaken en terug komen alsof er niks gebeurd is? Zo leer je je baby hopelijk dat dat soort acties geen aandacht opleveren. En voor de rest...rustig blijven...
Ik zou ook even stoppen met eten geven. Bijv even 2-5 minuten uit beeld. Je eigen gezicht schoonmaken, en haar verder negeren. Daarna weer proberen. En na de 3e keer gewoon helemaal stoppen. Dan krijgt ze een uur later wel een kale boterham als ze nog honger heeft..