Broek poepen peuter 4 jaar help!!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door liebrando, 12 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

Me zoon van dik 4 jaar is eindelijk zinnelijk zo ineens uit het niets weg na tientallen pogingen. Maar..........het poepen is nog wel een drama. Een enkele keer poept ie op de wc maar 9 van de 10 keer doet ie het gewoon in de broek. Hij wil niet na de wc maar gaat lekker ergens staan, thuis hou ik het in de gaten en stuur hem echt na de wc als ik hem zie staan in de poephouding maar op school doen ze dat niet. Met gevoel dat ie elke keer met een poepbroek thuis komt. Hoe krijg ik hem echt poepend op de wc?? ik blijf maar onderbroeken weg gooien......En nieuwe kopen. En dat heb ik er wel voorover, maar ik moet nu tegenwoordig elke onderbroek na 1x dragen al weg gooien omdat ik ze niet schoon krijg....

2. Tweenie87

Tweenie87 Actief lid

26 apr 2007
    176
    0
    16
    Somewhere :)
    Ik lees mee! Hier precies hetzelfde probleem met mijn dochtertje van (bijna) 3! Ben heel benieuwd!

3. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik ben ook benieuwd, jelle poept altijd in de pamper vraagt hierom wil niet op de pot/wc dan doet hij het in de onderbroek (als hij het echt niet kan ophouden) en anders houd hij het gewoon een aantal dagen in wat buikpijn en obstipatie opleverd

4. Tweenie87

Tweenie87 Actief lid

26 apr 2007
    176
    0
    16
    Somewhere :)
  5. henriette

henriette Actief lid

12 okt 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    en belonen als hij het op de wc of potje doet met een kleinigheidje

6. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Persoonlijk denk ik dat je van poepen op de wc een soort van feestje moet maken...Goed belonen.Sticker kaart op de deur plakken...de mooiste stickers uitzoeken en zo belonen.
    Na een bepaald aantal stickers een klein kadotje geven en een volle kaart is een wat groter kadotje.

Dit werkte er goed bij mijn oudste.Ik deed alleen ipv kadotjes bij elke sticker een grote knikker en bij 10 knikker een kadotje en volle kaart a 25/30 stickers een iets groter kadotje of iets laten uitzoeken in de winkel.Stickerkaart in bijzijn van haar gemaakt en gedaan wat zij wou zeg maar...Lijntje daar,lijntje hier enz.Dit om de aanloop naar het kaarthangen al duidelijk te maken waar we mee bezig waren.

Succes.

7. liebrando

liebrando Niet meer actief

Belonen werkt helaas bij me zoontje ook niet. Hij vind het gewoon makkelijk om of in de pamper te poepen wat hij dus ook vaak savonds doet als ie naar bed gaat (want hij is in de nacht nog niet zinnelijk)......of hij doet het gewoon lekker in zijn broek. Hij wil absoluut niet op de wc zitten om te poepen. Ik heb vanalles geprobeerd maar meneer doet het maar niet helaas. Ik kan hem ook niet dwingen en neem het hem niet kwalijk maar ik zie het liever wel anders, want er gaan heeeeeeeeeel wat onderbroeken doorheen hier!

8. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Wij hebben dit ook een hele tijd gehad, ook alles geprobeerd, belonen, boos worden, etc etc etc. Op een gegeven moment gewoon genegeerd en telkens blind schoongemaakt en weer verder. En ineens uit het niets ging hij op de wc poepen net als met plassen. En dan maar belonen....Het komt goed, geduld.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja hier werkte belonen dus ook niet.. ze zegt doodleuk "nee ik hoef geen sticker" :)

maar inmiddels na 3 maanden ploeteren.. gaat het eigenlijk toch ineens een stuk beter :)
    en waarom? geen flauw idee.. om de stickers geeft ze in ieder geval maar heel weinig.

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Misschien is die er een beetje bang voor, Dat zijn drolletje weg gaat via de wc. Misschien een voorleesboekje halen over poepen op de wc.

Vooral niet boos worden probeer er over te praten. Geef hem zijn luier als je ziet dat hij moet hij woord door jou dan gesteund. Van o mama vind het niet erg als ik nog in mijn luier bijwijzen van spreken gaat poepen. Op school het met de juf er over hebben en vragen of ze hem een paar keer per dan naar de wc stuurt misschien vind hij het eng om alleen naar de wc op school. Je zoontje is niet de eerste en zeker niet de laatste die liever zijn poep in zijn onderbroek doet dan dat hij op de wc gaat.

En toch iets van een beloningsysteem doen. Het is wel een kwestie van doorzetten zo iets.

Zeg bijvoorbeeld moet mama er bij blijven als je op de wc poept vraag of hij de deur liever open heeft staan? Dit soort dingetjes.

Succes in elk geval.

11. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Of een kadootjesdoos, wat ik zonet ergens las van iemand. Met goedkope actionkadootjes erin en als het goed gaat mag ie er eentje uitpakken? Ik kan me voorstellen dat dat honderd keer motiverender is dan een sticker plakken. Na drie keer op de wc gepoept te hebben zal hij denk ik ook wel 'om' zijn. Mijn dochter heeft ook niets met stickers; de beloning is niet 'direct' genoeg zeg maar..

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Eerst even een vraagje; waarom gooi je al die onderbroeken weg dan????? Je kunt ze toch gewoon wassen:(

En heb je al eens geprobeert om hem op het potje te laten poepen? Mss is dat wat minder eng voor hem...Mijn dochter wilde in het begin ook pertinent niet op de wc, maar potje was geen probleem...

Heeft hij een beetje vaste poeptijden? Mijn dochter had dat wel en ik liet haar dan rond die tijd in haar blote billen in haar kamer spelen, met het potje pontivicaal midden op de vloer (ik ging dan even in een andere kamer rommelen). Als ze dan moest poepen begon ze op haar tenen te lopen en te piepen en als ze het echt niet meer kon houden, ging ze op het potje zitten...Zo heeft ze het geleerd. Maar zij poepte steevast vlak voor het naar bed gaan, dus ik had dan gelukkig ook die mogelijkheid om het zo te doen....

13. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Loetje: zo ging het hier ook idd. Eerste keer kwam het wel op de vloer ernaast maar van schrik ging ze toen alsnog op de pot. Maar zij was ook pas 22 mnd.

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ja, mijn dochter was inderdaad ook wat jonger als de zoon van ts....Ik denk dan Misha bijna 3 was..

Deel Deze Pagina