Tja misschien een vaag onderwerp maar in het kort; Ik heb 6 jaar in de gehandicapten zorg gewerkt, nu in de thuiszorg maar omdat ik een spw diploma hebt mag ik opeens geen medicatie meer uitdelen, heb ik nog nauwelijks verantwoording en en en en... Ik ben in de gz gestopt wegens fysieke klachte {fibromyalgie&bi} Mijn werk bevalt me steeds minder althans, het naar de mensen teogaan is wel leuk maar ik zie weinig uitdagen enz. heb geen voldoening ervan. Mijn/onze droom is toch echt een eigen zaak maarrrrr er zijn natuurlijk ook minder leuke kanten. 1 ervan weet ik wel en dat is dat ik geen 6 dagen per week opvang voor de kinderen wil en mijn man gewoon zijn eigen werk blijft doen. Ik zou dus iemand moeten hebben die of met me mee start als medeeigenaar, of iemand die ik in dienst neem. Tja dat laatste weet ik niet of dat realistisch is.... Maar er zijn vast nog meer beren op de weg, enkele heb ik zelf ook wel bedacht maar ik zou graag van jullie horen welke beren er nog meer zijn. We hebben overigens al een webshop wat voor geen meter loopt en die wil ik ook veranderen naar datgene waar ik de winkel in wil beginnen. Ik ben benieuwd naar ervaringen, opstart problemen, goede dingen maar ook slechte dingen, de beren op de weg en de 'pas op voor' dingen of 'denk aan'..... Kortom; Ik wil gewoon zo goed mogelijk nadenken voor ik ook maar 1 stap verder zet. Wie is een eigen zaak begonnen, een winkel, en hoe ging dit?
Je zult bijv genoeg eigen geld moeten inleggen om de zaak te starten, en het bijv op kunnen brengen om een pand te huren/kopen. Je zult denk ik met een heel goed bussinesplan moeten komen wil je geld kunnen lenen voor de zaak bij een bank denk ik Dit was het eerste wat in me opkwam, ben er verder echt een leek in Edit: en kun je goed tegen wisselende inkomsten? Je zult misschien maanden heel veel verdienen, maar je hebt er ook maanden bij dat je misschien zelfs dik verlies draait en de huur van het pand en inkoop van de spullen duurder zijn als wat er is verkocht En denk ook aan dingen zoals AOW en pensioen enzo als zelfstandige