Hi dames, Onze zoon gaat naar een groter bed; we moeten dus ook een nieuw matras kopen! Maar zoveel keuzes! Wat is nu het beste? Een koudschuimmatras? Een foam? Het gaat om een 3-jarige. Iemand soms tips?
Wij hebben advies gevraagd en voor een kind is een simpel matras goed genoeg. We hebben er uiteindelijk een bij ikea gekocht, een foammatras (malfors, stevig). Wat ik ook erg belangrijk vind is dat de hoes er af kan en dat kan bij deze. Je kan ook bij leen bakker kijken.
Wij hebben in het peuterbed van dochter een ABZ juniormatras de zgn Comtex oid. Via bol.com gekocht voor 75 euro. Heerlijk matrasje.
Hier een matras van 40 euro voor een peuterbed van de Ikea. Kinderen wegen inderdaad relatief weinig, dus aan een matras zitten hele andere eisen dan een matras voor volwassenen. Het is al snel goed zegmaar. Dochter slaapt er prima op. Koop je meteen een 1-persoonsmatras? Ik weet niet hoelang je ermee wil doen, maar in de tienerleeftijd lijkt me een beter matras wel van belang worden. Maar je kunt ook een goedkopere kopen en dan rond de 10 jaar (wanneer er ook geen nachtelijke ongelukjes meer zijn) een nieuwe goede kopen. Dan kan je kind ook zelf aangeven of hij hard, zacht of medium fijner vindt liggen bijvoorbeeld. Ik zou wel een waterdichte molton aanraden trouwens. Die van de Action 90x200 cm vind ik erg fijn, echt waterdicht en niet broeierig, plakkerig of krakerig, en slechts 7 euro.