Alcohol drinken met de kinderen erbij

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 12 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Nu met de carnaval hier een discussiepunt tussen veel ouders.
    Hoe gaan jullie met alcohol om als je met de kinderen weg bent. Drink je beiden of blijft er iemand alcoholvrij? Of drinkt er eentje minimaal zoals spa met bier (waar relatief weinig inzit) en de ander gewoon alcohol?

Hopsatee vindt dit leuk.
  2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Als we met de auto zijn blijft er eentje uiteraard geheel alcoholvrij.

Als we niet met de auto hoeven, dan drinken we allebei een wijntje of een biertje, maar geen grote hoeveelheden. We drinken eigenlijk zelden waar de kinderen bij zijn. De laatste keer was met oud&nieuw, we waren met een groep vrienden naar een huisje en tijdens het eten hebben we allebei 1 of 2 wijntjes gedronken.

We worden allebei niet dronken als de kinderen in de buurt zijn, dat zou ik niet fijn vinden.

Zusterke, DastyQueen, RoIn en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wij vieren geen carnaval. Maar een borreltje moet kunnen. Wel houden wij er rekening mee altijd dat 1 van ons nog prima voor de kinderen kan zorgen of met ze naar het ziekenhuis kan ofzo. Maar dat is bij sommige feestjes. Meestal is 1 van ons wel alcoholvrij.

Thea23 vindt dit leuk.
  4. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Hier drinken we beide eigenlijk nooit maar als dit wel gedaan wordt en de kids zijn blijft er sowieso 1 nuchter en de ander (ik dus want mijn man drinkt nooit haha) drinkt zich niet lazarus ofzo.

DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik drink eigenlijk nooit bij de kinderen. Voelt voor mij erg ongemakkelijk.
    Mijn man wel hoor.

hollandsenieuwe vindt dit leuk.
  6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik drink zelden maar als er 1 iemand compleet nuchter blijft in de groep die je echt goed kent kunnen beiden ouders wel een glaasje drinken.
    Maar wel op een normale manier, dus je niet laten gaan :roflmao:. 1 tot 3 glaasjes.
    Mocht er iets gebeuren met de kinderen kan degene die niks heeft gedronken auto rijden. En jullie als ouders kunnen buiten het autorijden ook nog goed reageren op situaties. Je bent niet dronken, je hebt gewoon een glaasje gedronken.

Lijkt mij dat er niemand dronken wordt met kinderen erbij.

7. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Wij doen ook niet aan carnaval, maar als we niet met de auto zouden hoeven, zouden we ook allebei wel wat drinken. 2-3 drankjes vind ik wel kunnen, maar niet meer. Ik zou het ook niet fijn vinden om dronken te worden met de kinderen erbij. Maar het hangt er ook vanaf, als er een baby bij zou zijn zou ik zelf niet drinken. Met wat oudere kinderen is het wat makkelijker dus daar kan ik wel op letten als ik twee wijntjes op heb gehad.

8. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik drink nauwelijks alcohol. Misschien 1 keer per 5 jaar ofzo :roflmao: mijn vriend drinkt ook nooit. Oh jawel, 0.0% bier:D

9. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Met echt zoiets als carnaval zeg maar zou ik smiddags prima 1/2 wijntjes drinken en dan s avonds gaan de kids te logeren en dan interesseert het me niet hoe stuk we gaan, zolang de taxi ons thuis brengt/ of lopend ofzo.

Als ze niet te logeren gaan houd 1 van ons het bij een aantal drankjes verdeeld over de dag, zodat de verantwoording Ok blijft.

Sowieso ervan uitgaande dat er niet meer gereden hoeft te worden anders drinkt er 1 helemaal niet uiteraard.

10. Manque

Manque Niet meer actief

1 vd twee blijft altijd nuchter met feesten waar kinderen aanwezig zijn. En er wordt sowieso niemand echt dronken op een feest waar kinderen zijn. Tegen de tijd dat er veel gedronken wordt, ga ik met onze zoon naar huis.

DastyQueen vindt dit leuk.
  11. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Wij drinken allebei niet veel alcohol. Als we met de auto zijn, drinkt er sowieso een van ons niets. Als we thuis zijn drinken wij alleen alcohol met een verjaardag of zo. Dronken zijn we nooit. Moet er niet aan denken dat we met spoed naar de huisartsenpost moeten en dat een van ons daar staat met een enorme drankwalm.

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Geen carnaval hier maar ik drink sowieso niet. Mijn man drinkt weleens een biertje overdag maar niet dat hij aangeschoten of dronken wordt

13. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Zowiezo niet als we met de auto zijn.
    Anders drinken we beiden wel een wijntje of een biertje maar dronken worden met de kids erbij, nooit. Mijn ouders deden het wel en daar kwam vaak een hoop narigheid uit voort helaas.
    Voor kids is't echt niet leuk om met dronken ouders op pad te zijn. En voor jezelf ook niet...

Manque vindt dit leuk.
  14. beccie

beccie Niet meer actief

#14 beccie, 12 feb 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 feb 2018
    wij hebben geen carnaval, maar als ik met de kinderen naar een feestje ben drink ik eigenlijk helemaal niet, of max 1.
    maar ik ben maar alleen met ze, dus ik heb ook eigenlijk geen keus haha.
    thuis als ze op bed liggen drink ik ook eigenlijk nooit. af en toe heb ik weekends zon klein flesje wijn waar max 2 glazen uit komen,
    ik ben ook niet zon mega drinker hoor, maar wil het risico niet nemen dat ik met 1 kind naar de dokter moet en niet mag rijden.

ik heb er trouwens ook geen moeite mee als ze het zien dat ik 1 of 2 drink

15. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Wij vieren geen carnaval. Maar we drinken thuis s avonds gerust een wijntje. En dan bedoel ik een paar keer per week 1 glas per keer. En daar zijn dan de kinderen vaak nog bij.

Caithy vindt dit leuk.
  16. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wij vieren geen Carnaval maar drinken op verjaardagen of samen zijn met vrienden regelmatig een wijntje. Mijn man rijdt altijd en drinkt er altijd wel 1 of 2 (over de hele avond).

Als je er goede afspraken over maakt, niets aan de hand.

Overigens drinken we ook waar de kinderen bij zijn, waarom niet? Ik denk dat het belangrijk is dat je ook laat zien dat je maat kan houden.

DastyQueen en Chocolat vinden dit leuk.
  17. Sue87

Sue87 Niet meer actief

De gelegenheid doet zich eigenlijk nauwelijks voor. Sinds kort wil ik 's avonds wel eens een glaasje drinken wanneer zoon op bed ligt.
    Normaal drink ik nooit een druppel wanneer ik moet rijden, maar dan zou het in een noodgeval nog kunnen.

Chocolat en Hopsatee vinden dit leuk.
  18. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Nou dit hahahaha stuk gaan... we mogen in juni weer!

famofthree vindt dit leuk.
  19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.733
    113
    Wij drinken best een glaasje waar de kinderen bij zijn, zowel thuis al buiten de deur. Als we met de auto op pad zijn, is er natuurlijk wel een bob.

Hopsatee vindt dit leuk.
  20. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Kermis?? :p;)

Deel Deze Pagina