Bestellen op buitenlandse websites

Discussie in 'De lounge' gestart door Lief of Stoer, 2 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Bestellen jullie wel eens bij bijvoorbeeld "Light in the box" of AliExpress of iets dergelijks? Ik ben heel benieuwd hoe nu bijvoorbeeld de kwaliteit is die je krijgt en dan met name van kleding. Kloppen de maten goed en zijn de gebruikte materialen mooi?

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik heb 2x een poging gewaagd, en daar blijft het bij:
    1x had ik een donkergroene jongenssjaal besteld en kreeg een roze geleverd:) en de tweede keer had ik ook een sjaal+pet besteld in oktober en die kreeg ik, na vele malen vragen per mail, eindelijk geleverd in mei;):p:(
    Die kon dus gelijk de kast in...en is inmiddels te klein voor aankomend winter seizoen.

Maar hoor zeker ook positieve verhalen. Wellicht had ik gewoon pech...

3. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Ebay is wel een favo van mij, al neem ik geen risico's boven de tien dollar. Veel kleding zit daar dus niet bij.. ;)

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    zelf nooit geen kleding uit het buitenland besteld.
    heb al wel meerdere malen gehoord dat bij light in the box de kleding erg klein valt..

5. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik heb wel eens via Aliexpress gekocht (dit jaar nog, cadeau voor vriend) en kwaliteit was super goed!
    Ook via Redbubble besteld en goede kwaliteit.

Maar dat zegt niet alles natuurlijk, aangezien op Aliexpress veel verschillende aanbieders zijn en ze zullen vast niet allemaal goed zijn? Maar Aliexpress biedt wel goede klantbescherming dus dat vond ik wel prettig aanvoelen.

Levering duurt vanuit het buitenland natuurlijk wel wat (hm, veel ;)) langer maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad verder.

6. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    O ja, mijn vriend heeft wel eens via Esty voor mij dingen besteld voor m'n verjaardag en dat valt voor mijn gevoel vaak wat krap/klein, zeker shirts met ronde halzen.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    70% van de spullen die ik koop komen van buitenlandse websites, gaat altijd goed eigenlijk en de kwaliteit is goed tot uitstekend. 👍🏼👍🏼AliExpress ook goede ervaringen mee, LightintheBox ken ik niet.

Maar over het algemeen geldt natuurlijk dat kwaliteit een prijs heeft, dus verwcht geen super kwaliteit voor iets wat heel goedkoop is. Tenzij het om merkspul gaat wat gewoon veel goedkoper is tov bvb Nederland.

8. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Ik koop regelmatig via Ebay.com of de mama app, of wish. Ja kleding is altijd een beetje spannend. want is het een amerikaanse maat, of uit Azië.. Azië valt een stuk kleiner uit.
    Hier alleen maar goede ervaringen. ik hou ervan, en het scheelt vaak aanzienlijk qua prijs.

9. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik houdhoudhoud van aliexpress en ebay, maar kleding heb ik nooit aangedurfd. Kijk maar eens op youtube, aliexpress clothing. Gaat het vaak om jurkjes, of zelfs promdresses, maar de stoffen en kwaliteit is vaak niet geweldig. Je betaalt dan misschien een paar euro per kledingstuk , maar ruilen naar het buitenland doe je ook niet snel. Zou ik eerder naar de primark gaan oid, ben je net zo duur uit en zie je wat je koopt.

10. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    koop wel eens hebbedingetjes/ prullaria via aliexpress. Onlangs een rugzakje besteld voor mijn zoontje; kwaliteit is prima al was het nét even anders dan op de foto stond. Houten insteekpuzzels ook via ali, tevreden over de kwaliteit. Ik heb ook pas nog een truitje besteld voor mijn zoontje, dat is nog onderweg. Ik kijk altijd naar de reviews om te zien wat vorige kopers te zeggen hebben over het product. Via ebay ook al eens besteld - ook kleine dingetjes. Twee keer een trui en een keer een tas maar dat was geen succes allemaal dus ik hou het voortaan bij kleine dingen.
    En verder buitenlandse site.. tja Next valt daar ook onder denk ik? Altijd tevreden geweest daar tot nu toe. Leuke kleding voor zoonlief :)

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb verkleedkleding besteld voor de carnaval, met opzet al een maatje groter omdat ik wist dat de aziatische kleding vaak kleiner valt. Voor onze jongste was het prima te pas, maar het setje voor de oudste viel zo ontiegelijk smal uit... de jongste paste er qua breedte goed in, maar qua lengte was het natuurlijk veel te lang. (Light in the box)
    Verder hoesjes voor telefoon en tablet besteld -> prima en relatief vlotte levering.

Via Etsy labels voor mijn eigen gemaakte kleding besteld, duurt effe, maar dan heb je ook wat!!!!! Die zijn dan ook "custom-made"

Tip van mijn collega: stuur de aanbieder een mail met de vraag of ze de kleding ook in Europese maten kunnen aanbieden/sturen.
    Meestal krijg je dan vlot een reactie terug of het wel/niet mogelijk is.

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij ebay koop ik wel eens dingetjes, maar nooit meer dan 20 euro. Bij amazon.de koop ik ook wel redelijk wat, dat werkt eigenlijk net als bol.com. Speelgoed is daar vaak goedkoper.

13. Jubel

Jubel Lid

12 aug 2014
    37
    0
    0
    Ik koop eigenlijk best veel kleding in het buitenland, via internet. Etsy, ThinkGeek, LookHuman, Ebay en een keer bij een klein webwinkeltje van een meisje uit de VS. Ook wel voor grote bedragen, LookHuman verstuurt bijvoorbeeld gratis vanaf $50, dus dan doe ik dat :D

Ik koop wel alleen bij webwinkels waar ik met PayPal kan betalen. Bij Paypal kan je jouw geld terug laten storten als het artikel bijvoorbeeld nooit wordt geleverd. Ik heb dat nog nooit hoeven doen, maar misschien dat ik er daarom makkelijk mee ben.

Maar ik heb nog nooit iets besteld bij AliExpress, dus daar kan ik niks over zeggen :)

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoe bevalt thinkgeek? Moet je dan ook invoerrechten betalen enzo? Vind dat zo'n leuke site :)

15. Joyful

Joyful Actief lid

19 feb 2010
    457
    54
    28
    NULL
    NULL
    Weet iemand nog een betaalbare site in de VS of Engeland waar ze speelgoed verkopen, en je met PayPal of Ideal kan betalen?

Mijn zoontje is gek van paw patrol, en heb bij winkels als Walmart en Target leuke dingen gezien. Helaas verzenden ze niet naar het buitenland.

Amazon accepteert alleen credit card, en die heb ik helaas niet.

Ebay en Aliexpress ook bekeken, maar daar hebben ze niet de Paw Patrol die wij graag zouden willen.

16. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Net een paar schoenen van lightinthebox binnen. De kwaliteit is voor 23 euro goed alleen 20 euro bezorgkosten en 19 euro invoerkosten ... dat was dus eens maar nooit weer.

17. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Je kan tegenwoordig bij de supermarkt zo'n prepaid credit card kopen.. Je hebt van €25, €50 etc. Ik heb zo'n kaart eens cadeau gekregen, best handig :)

18. Joyful

Joyful Actief lid

19 feb 2010
    457
    54
    28
    NULL
    NULL
    Oh, echt? Ik zal eens gaan kijken. Bedankt voor de tip :).

19. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik wil heel graag maar durf niet zo goed :) haha

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    waar wil je dan bestellen? En waarom durf je niet?

Deel Deze Pagina