Neus amandelen knippen

Discussie in 'De lounge' gestart door Mowtom, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Dit gaan ze donderdag bij mijn meisje doen, omdat ze altijd oor ontstekingen heeft. De arts bekeek haar vanmorgen en zag dat haar amandelen tegen haar buisjes van euchstagias aanzitten wat dus een chronische verkoudheid geeft en oorontstekingen.

Nu mijn vraag, heeft iemand dit ooit gehad of juist bij hun kindje?
    Knappen ze er snel van op? Hebben ze erge pijn ervan?

Thanks!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza is er destijds enorm van opgeknapt. Was toen 19 maanden, altijd verkouden, minimaal eens per maand oorontsteking en niet doorslapen.
    Eenmaal thuis ging ze lekker weer spelen en ze is er heel snel van opgeknapt. Na nog wat kiezenrondes, waterpokken en 5e of 6e ziekte is ze toen met 23 maanden door gaan slapen, toen zaten die oren eindelijk niet meer dwars!

3. knap

knap Niet meer actief

Neusamandel is vergeleken keelamandelen een peulenschil.

Dochter alleen neus en oren toen. Was die zelfde middag weer zich zelf. Wel zijn ze na de narcose huilerig en kunnen behoorlijk overstuur zijn. Meestal vallen ze ook daarna wel even weer in slaap. Gelijk drinken geven. Als is het maar een druppel. Wel een paracetamol schema aan houden en nemen. Heb je wel gehad toch het advies van het ziekenhuis een folder zo iets. Daar staat vaak ook genoeg in voor de behandeling.

Keelamandelen ben je wel een paar dagen mee zoet. En doet echt pijn

Of ze er snel van opknappen. Ik moet zeggen na dat haar neus amandel geknipt was en haar oren met buisjes zaten. Zijn we toch nog zeker een half jaar zoet geweest met oorontstekingen. Wel een verschil was de koorts die werd gelukkig niet meteen meer zo hoog. En het pus kon zo weg gaan via de oren. Dat scheelde ook natuurlijk.

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    neusamandelen knappen ze gauw van op, is veel minder pijnlijk dan kelamandelen...De ingreep is zo in een paar minuutjes klaar. en dan gaat ze gauw naar de uitslaaplamer, als het goed is mag je daar bij zijn, net zoals bij het in slaap maken (iig bij ons in het zkh) In welk ziekenhuis wordt ze geopereerd?

5. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou dat scheelt dan weer dat het niet de keel amandelen zijn. Ik vind dit al heel wat, brrrr.
    Ze word hier in Geldrop gewoon geholpen. Hopelijk hoeft ze niet na een paar weken alsnog buisjes dan. Hopelijk is ze gewoon van die vervelende oor ontstekingen af!
    Dank je dames!

6. raspberry

Hier was het de neusamandel en buisjes, maar die buisjes heeft ze eigenlijk niet nodig gehad, (1 keer bij een verkoudheid dat ze eens prut uit haar oren heeft gehad). Dus dat de neusamandel eruit was, was echt de oplossing hier: kon de prut via de normale weg afgevoerd en hing die ontstoken amandel niet meer in de weg. Ook nooit meer oorontsteking gehad daarna!

Nog even wat tips: bij in slaap brengen: kijk of dat bij jou op schoot mag. Gaan ze ws een stuk rustiger van slapen, en zoals ze in slaap vallen, zo worden ze ook wakker schijnt.
    Thirza raakte in paniek op die operatietafel en werd dus ook zo weer wakker. Zou ik een volgende keer dus echt anders doen, dit was echt niet leuk.
    En trek zelf (en je kind trouwens ook) oude kleren aan. Thirza heeft me helemaal ondergespuugd na de operatie, (bloed en slijm), en dat wil je niet over een goede set kleren hebben :( Ik had wel zo'n schort en alles aan van het ziekenhuis, maar daar ging het zo doorheen....

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

neusamandelen en buisjes was peanuts. Mijn dochter was toen 14.5 maand. De buisjes hebben super zijn werk gedaan. Helaas was het neusamandelen knippen geen succes. :( ze bleef elke maand 1 week ziek en had chronisch keelontsteking. Met 18 maand waren de neusamandelen weer aangegroeid. Toen zijn ze opnieuw geknipt ,maar ook de keelamandelen erbij. Dit was voor zo'n klein meisje wel een hele heftige ingreep, maar wauw wat een verbetering. Ze is sporadisch verkouden en gelukkig nooit meer ziek.

succes!!

8. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn dochter zijn al 3 keer haar neusamandelen geknipt en zijn er buisjes geplaatst. Is echt zo gepiept, binnen een uur/anderhalf uur sta je weer buiten. Diezelfde dag zijn ze alweer een eind opgeknapt.

Laatste keer zijn ook de keelamandelen van mijn dochter geknipt. Bin kleine kinderen is dit vaak minder pijnlijk dan bij volwassenen. Ook hiervan was ze vrij snel (binnen 3 dagen) weer helemaal het vrouwtje!

Succes!

9. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou ik hoop dat het allemaal zo voorspoedig gaat. Ik had ergens idd al gelezen dat we het beste oude kleren aan konden doen ivm bloed enz.
    Het zal wel geen pretje zijn om haar zo te zien, maar ach alles voor het goede doel.

10. raspberry

Nee, 't is even door de zure appel heen, maar daarna werd het hier dus echt zoveel beter! Heerlijk!

11. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Raar dat ze niet meteen buisjes plaatsen...?!

12. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou het is weer achter de rug...pfffff. Ze deed het zo goed ons moppie! Het is even vervelend hoe ze in slaap vallen, ook al was ze heel rustig en mama ook volgens de dokter;). Maar naderhand werd ze op zich heel rustig wakker alleen toen ze na drie minuten eens slikte voelde ze de pijn in haar keeltje, toen moest ze wel huilen. Maar gelukkig mochten we al heel snel naar huis en nu ligt ze lekker op de bank tv te kijken en verwend mama haar lekker!

13. knap

knap Niet meer actief

Zo dat is snel gegaan. Fijn dat het mee viel.;);)

14. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed om te horen! Lekker verwennen die kleine meid vandaag.

En mama, ook goed gedaan hoor!

15. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Thanks ;)

Deel Deze Pagina