Aerosleep wel of niet en waarom?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lil, 25 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    De Aerosleep staat op elk lijstje wat je dus zou moeten hebben?
    Zou een prima aanvulling zijn op de nachtrust van je kleintje.

Maar is dat ook zo, en heb je er echt baat bij? of is het grote onzin..
    wij wouden hem voor in het ledikantje halen, maar was eerst benieuwt na jullie ervaringen!

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik had hem ook gekocht, samen met 2 Aerosleep hoeslakentjes.
    Maar toen ik een intakegesprek had met m'n kraambureau raadde ze het met klem af en gaven ze aan dat ze er niet mee wilden/mochten werken.
    Dit omdat je kindje geen warmte vast kan houden.
    Je hebt er sowieso niks aan als je een kruik gebruikt omdat de warmte in het matras zakt. Hij is trouwens ook alles behalve comfortabel.

Mijn kraambureau (De Kraamvogel) heeft me geadviseerd om ze terug te brengen.
    ik zou het dus niet kopen.

3. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Tja... Lastig. Wij hebben uiteindelijk besloten niet voor een Aerosleep te gaan, maar wel iets soortgelijks, alleen ietsje goedkoper :D.

De meningen zijn er ook nogal verdeeld over. Lees hier maar eens. Wiegedood

4. Leetje85

Leetje85 Actief lid

26 feb 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in november pas uitgerekend, dus lees even mee. Denk dat dit een van mijn vragen zal zijn bij de intake van de kraamzorg.
    Had op stichting wiegendood al een en ander gelezen. En neig ernaar het niet te kopen... Maar dan hoor ik dat anderen het juist wel gebruiken...

5. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik heb het niet en mijn zoontje is een buikslaper. Heb m ook nooit gemist. In mijn ogen is het allemaal geldklopperij, je betaald een vermogen voor het matras, maar dan heb je ook nog speciale hoeslakens nodig die ook behoorlijk prijzig zijn (vind ik).
    Het is ook nooit bewezen dat het ook daadwerkelijk veiliger is.

Nee hoor, ik ben tevreden met het matrasje van de ikea

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Op welk lijstje heb jij de Aerosleep staan? Ik heb heel wat lijstjes gezien en op geen 1 stond die erop. Ons kraambureau raadde het ook af, pure onzin en erg duur. En omdat jij het beste wil voor je kindje koop je dit soort dingen. Je hebt niet alleen zo'n aerosleep nodig, ook speciale hoeslakentjes. Totale kosten zit je al gauw over de 100 euro. Het is niet bewezen dat het goed is.
    Ik vind het onzin, vooral als ik bedenk dat in de tijd dat wij baby's waren dit soort dingen ook niet bestonden en wij zijn ook allemaal groot geworden.
    Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg, denk ik dan maar.

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wij hebben het topdekje ervan gekocht ivm het ademen.. voor dat deel was het onzin want ze heeft de eerste maanden bij ons in bed geslapen ;)

Voor nu vind ik het wel fijn. Dochter zweet veel en dit is wel iets koeler. Maar sm en creche slaapt ze ook en daar hebben ze het niet.

8. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem

het is een lijst van een babyzaak, me schoonmoeder had m uitgeprint..
    maar inderdaad doe maar normaal ;)

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Idem

10. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb hem wel aangeschaft. Onze dochter heeft er op geslapen, onze zoon en nu ga ik hem weer gebruiken voor nr 3. De topper heeft ons al talloze keren behoed voor een nieuw matras :D
    Plas en spuug (en onze dochter gaf veel melk terug) loopt in de topper die in de was kan op 60gr. Hoeslakens zijn alle drie nog prachtig.
    Ik heb er geen spijt van!

11. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Misschien is het veiliger, blijkbaar niet bewezen.

Bij een lekkende kruik schijnt het kokende water niet bij de baby te kunnen komen bij gebruik van een aerosleep.

Verder heb ik er heel veel plezier van gehad toen mijn zoontje veel spuugde ivm reflux. Zijn matras bleef schoon en droog. Aerosleep eraf en in de was en dan alleen het matrasje opmaken. Ideaal.

Ik heb trouwens de losse Aerosleep met korting gekocht en een matras van Ikea van 40 euro.

12. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Hier gisteren de kraamzorg intake gehad en hier waren ze juist erg te spreken over de aerosleep die wij hebben...

Zo zie je maar dat het verschilt per kraamzorg bureau

13. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Wij hebben hem niet gepakt. Je kan t matras namelijk niet opmaken.
    Er mag geen hoeslaken overheen omdat dat t effect al wegpakt.
    Hierdoor kan je er ook geen zeiltje, molton of iets anders opleggen.
    Je kindje slaapt dan rechtstreeks op die gaatjes.

Toen wij de intake vd kraamzorg hadden gaven zij ook aan dat t onzin was en ze er niet mee werkten. Een kruik kunnen ze er niet op leggen want dan schroeien die gaatjes weg.

14. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik heb 3 Aerosleep matrasjes en maandag komt de kraamzorg (ook de Kraamvogel) en ik laat ze dus maar nog even in hun verpakking zitten denk ik en wacht even af wat ze maandag erover te zeggen heeft. Ik heb de hoeslakentjes ervan nog niet. Had al heel veel gewone hoeslakens en heb zoiets van zooang ze nog niet draaien kan ik die wel gebruiken, denk ik.

15. Ikke31

Ikke31 Actief lid

8 apr 2014
    273
    18
    18
    NULL
    NULL
    Moeilijk zoiets. Blijven allemaal verschillende meningen. Net als wel of niet op je eigen kamer laten slapen, of dekentje of slaapzak.
    Ik heb ook de aerosleep besteld en als hij niet bevalt tja, dan maar een ander aanschaffen. Iedereen in mijn omgeving is er in elk geval blij mee :)

Wat een kraambureau ermee te maken heeft vraag ik me wel af. Hoezo ze werken er niet mee? Is het niet zo dat als de ouders dat willen dat de kraamzorg er is voor ondersteuning??

16. minon

minon Niet meer actief

Als ik even in mag breken. Hebben jullie zo een pakket gekocht met matras? Overal heet dat matras elegance maar hij ziet er zo flubberig slap uit op de plaatjes. Alleen bij babypark niet maar is niet op voorraad en duurt vijf weken voor we hem krijgen. Dan ben ik waarschijnlijk al bevallen.

17. mopke

mopke Fanatiek lid

10 aug 2011
    1.841
    4
    38
    Verpleegkundige
    Ik heb de topper van aerosleep, puur vanwege bescherming van het matrasje. Met flinke korting aangeschaft anders had ik het nooit gedaan.
    Vond het echt te gek als je alles aan zou moeten schaffen.

18. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Hier geen gekocht, mooi staaltje 'inspelen op' en geldklopperij mi ;)

19. mamajudith

3 dec 2013
    80
    0
    0
    Voor het wiegje niet, maar wel in het ledikant.
    Al is het alleen maar voor mijn gevoel. 2 jaar terug met veel korting kunnen kopen.

20. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ik heb hem en ben er al jaren blij mee (derde kindje dat er nu op slaapt). Het is niet bewezen effectief, maar als je zelf je gezicht op de aerosleep drukt en probeert te ademen en daarna op het gewone matrasje dan merk je het verschil. Hoewel niet bewezen effectief heb ik het dus heel duidelijk het voordeel van de twijfel willen geven. Ongetwijfeld heeft meegewogen dat toen ik 16 weken zwanger was het kindje van een vriendin bij ons thuis tijdens het slapen is gestopt met ademen (ik heb nog gereanimeerd, is daarna naar het ziekenhuis gebracht maar na 2 dagen overleden). Uiteindelijke diagnose: wiegedood. Hij was 16 maanden oud.

Ik ben een heel nuchter persoon, maar in dit geval kan ik me wel opwinden over argumenten als "wij zijn ook zonder groot geworden" en "doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg". Vroeger zaten we ook allemaal los achterin de auto, kan ik me nu toch ook echt niets meer bij voorstellen!

Ik denk zelf dat het heel goed is dat mensen kijken wat ze kunnen doen om risico's te verkleinen. En dat betekent beslist niet dat iedereen een aerosleep zou moeten aanschaffen hoor! Het is niet bewezen effectief, dus voor sommigen reden genoeg het niet aan te schaffen. Maar andersom: het is MOGELIJK wel effectief, dus voor sommigen reden genoeg hem wel aan te schaffen. Ik denk niet dat dat met overbezorgdheid te maken heeft, maar met (mogelijke) risicoverkleining! :)

Los daarvan: door de open structuur van het matrasje zakt vocht (uitgespuugde melk/voeding) in het matrasje zodat je kindje daar niet met het gezichtje in ligt. Vervolgens gooi je het ding in de wasmachine en daarna in de droger en is hij weer als nieuw! Met name mijn eerste spuugde heel veel, het gewone matras zou binnen de kortste keren heel vies zijn geweest en vermoedelijk ernstig naar zure melk hebben geroken! :D

Deel Deze Pagina