Hallo, Wanneer zijn jullie begonnen met het wassen van de babykleertjes, luiers enz. En hebben jullie alles eerst in water gezet, voor verkleuren, en bij de hydrofiel luiers voor het beter opnemen van water? Groetjes Maaike
ik heb toen ik 32 weken was alles gewassen, en ik heb het niet eerst in het water gezet maar gewoon meteen in de machine gedaan
Ik heb het nog steeds niet gedaan! Ik ga het pas met 37 weken doen omdat ik anders bang ben dat het weer gaat stinken of muf gaat ruiken. Maar iedereen denkt daar anders over natuurlijk. Ik heb de neiging wel hoor al vanaf 30 weken!
En wat als je nou over een paar dagen gaat bevallen? Dan heb je helemaal niets schoon.... Ik heb alles rond de 34 weken gewassen en in de kast gelegd met een Zwitsal geurbuiltje en alles rook heerlijk!
alles gewassen met 32 weken, robijn color voor de kleurtjes en robijn stralend wit voor de witte was. bij de gekleurde was van die Color Catchers erbij gedaan. Alles schoon, zonder doorlopen!
ik had me stug voorgenomen om dit pas in mijn verlof te doen, dus na de 36 weken. Nu kreeg ik toch het laatste weekend voor mijn verlof de kriebels en ben gaan wassen en strijken. En achteraf....erg blij, want op mijn 1e verlofdag moest ik op controle bij de gyn en werd ik meteen opgenomen in het ziekenhuis ivm te hoge bloeddruk. Inmiddels ben ik wel weer thuis, maar met voorgeschreven bedrust en dagelijkse controles, want bloeddruk blijft te hoog. Dus ik denk dat ik toch iets voorvoeld heb...bij mijn vorige zwangerschap heb ik namelijk wel gewoon dat allemaal pas in mijn verlof gedaan.
Moeten alle baybykleertjes ook eerst gewassen worden dan? Ook als het nieuw bij de winkel vandaan komt? Ik ben in verwachting van mijn eerste en wist dit helemaal niet! Wat moet er verder allemaal gewassen worden dan?
ik heb alles gewassen, van rompers, sokjes en kleertjes tot het beddegoed en de wandelwagenhoezen. Ookal hangt het inde winkel, het kan op de grondgelegen hebben en evt bewerkt zijn met een chemisch goedje een kinderhuidje is heel gevoelig
Tsja geen idee als ik nu ga bevallen! Dan moet ik met weeen alles snel in de wasmachine doen! En de rest me moeder laten doen. Aankomend weekend ga ik aan de slag opzich is het zo gedaan! Maar ik was ook zeker alles! Helemaal nieuwe kleertjes want dat ruikt altijd chemisch
Ik had er helemaal nog niet over nagedacht dat het beter is eerst alles te wassen. Goed dat ik dit forum af en toe eens helemaal doorlees! Zo leer ik nog eens wat. Ik ga dan ook alles maar eerst ff wassen! (Ik heb nog wel even de tijd hoor, ben nu 24 weken)
Ben meteen begonnen met wassen op het moment dat ik de kleertjes gekocht had. Elke keer tussendoor dus. Dus de eerste keer vlak na de 20 weken echo en dan steeds als ik weer wat nieuws had wassen. Heb ze overigens ook niet eerst laten weken ofzo hoor, gewoon meteen in de wasmachine. Klaar is klaar denk ik dan maar.
Nou dan ga ik een dezer dagen ook maar eens beginnen. Heb eerst een paar weken lang de kastdeuren, en raam goed los gehad. Want jeetje wat stonken die van binnen! Nu lekker alles vast wassen en met geurbuiltjes erin leggen. Ben bang dat ik straks eerder beval en de helft niet gedaan is!
Ik heb vorige week alles pas gewassen, en dan nog steeds niet alles. Het komt allemaal wel. Ik ben niet zo'n huishoudelijk type ben ik wel achter. Ik vond die kleertjes strijken een ramp. Maar ja wie weet wordt ik wel handiger in. En de hydrofiel luiers heb ik op verzoek van de kraamzorg niet gestreken, omdat ze anders geen vocht op nemen. Dus die zijn gewassen en gevouwen de kast in gegaan.
Ik heb alles gewassen (kleertjes, hydrofielluiers, beddegoed, dekentjes, boxkleed, sabbelknuffeltjes). Je weet niet waar de stoffen mee bewerkt zijn. Zelf heb ik een nogal gevoelige huid en ik heb zelf soms last van de kleurstoffen in kleding. Grote kans dat ons kindje daar ook last van krijgt, en een babyhuidje is sowieso gevoelig. Ik heb alles zelf met Neutral gewassen (gebruik ik voor onze eigen was ook). En ik zou het gewoon wassen wanneer je het zelf het prettigst vind (vroeg of vlak voor de geboorte). Zelf heb ik daarbij wel gedacht dat als ons kindje te vroeg zou komen, het toch eerst nog in het ziekenhuis zou moeten blijven en dat eventueel anderen (als ik het zelf niet kon doen) dan nog tijd zat hebben voor de was. Maar als je van dat soort gedachtes de kriebels krijgt, kan je ook al eerder beginnen met wassen toch?
ik ben geloof ik begonnen met de babywas toen ik 32weken zwanger was. ik had alles opgespaard en heb al het nieuwe spul op 30graden gewassen. er bleef wel iedere keer wat bij komen dus de laatste nieuwe dingen zijn gewoon bij de rest van de was gegaan maar dan wel zonder wasverzachter. liefs doris
ik heb de baby was al af.omdat ik zou iets had straks wordt het een warme zomer en dan sta ik nog gebukt die was te doen in de warmte. nou ben er nu maar wat blij mee,want heb heel veel last van me stuitje en mag niet tillen en te veel bukken.en dat had ik dan nog wel gemoeten ik heb alles gewoon gewasen met het wasmidel wat we altijd gebreuken. want dan weet ik meteen waar het aan ligt als ze last krijgt.want anders weet je het niet want ze ligt ook op jou kleding en zo
Wij gaan binnenkort beginnen met de babykamer, en als die helemaal klaar is ga ik beginnen met wassen. Kan alles namelijk meteen lekker in de nieuwe kastjes. Nu zit alles in een grote doos wegens gebrek aan kastruimte.
Ik heb alles afgelopen weekend gewassen, toen de meubeltjes in elkaar zaten. Ik was (en ben ) toen 29 wk zwanger. Ik heb zoiets van: klaar is klaar, dan zit ik er niet meer mee. Zeker omdat ik geurloze wasmiddel heb, heeft het geen zin om het pas rond de 36 weken te doen. Ik heb ook van die geurbuideltjes in de kast hangen om de kleren lekker te doen ruiken. Het helpt ook tegen de stank die in de kast zelf zit. De kast heb ik helemaal grondig uitgesopt, maar hij blijft stinken. Met zo'n zwitsalbuideltje merk je er helemaal niks meer van!
Ik wilde vorig weekend beginnen met wassen (ben morgen 29 w) Had flink door gewassen en de rest zover klaar dat ik zonder in de problemen te komen baby wasjes er tussen door kon doen (kleding, beddegoed, alles) Maar natuurlijk had mijn jongste zoontje zijn was ipv in de was in zn kast verstopt bij het opruimen (ergens vaag in mn achterhoofd had ik al zoiets van..."weing kleertjes van patje.." maja verder niet bij na gedacht) Dus kreeg ik toch nog n hele mand vol was van hem....plus beddegoed Dus nou ben ik weer koortsachtig aan de was zodat ik dan vanaf deze week kan beginnen
Ik begon ook zo met 32 weken te wassen en idd een zwitsal geurzakje erbij en het ruikt erg lekker. Wat ik nog tussendoor koop was ik gewoon mee met onze kleding. Ik gebruik gewoon persil color voor de gekleurde en persil Jasmijn voor de lichte en Le chat voor de witte en geen wasverzachter!