Nieuwe kleren na 1 x wassen al gekrompen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 19 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Hoi allemaal.

Ik had dus kleren gekocht voor mijn man , en heb ze eerst gewassen volgens wasvoorschrift dus 40 graden. En zag dat er al 2 waren gekrompen.:$:$:$ Hoe kan dit nou?? Kan ik hiermee terug naar de winkel of kan ik ze beter weggooien>??

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Als kleding krimpt gebeurt dat meestal na de 1e wasbeurt in de wasdroger. Ik denk niet dat de winkel de kleding terugneemt. Ben bang dat je gewoon pech hebt. Succes ermee

3. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Wat vreemd? Wasetiket geeft 40 graden aan.. dit heb je dus gedaan. Heb je ze niet in de droger gestopt? :(
    Ik zou wel even contact opnemen, je kunt het in ieder geval proberen. Succes!

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Wij hebben geeneens een wasdroger. Dus daar ligt het niet aan , ik dacht misschien ligt het aan de kwaliteit ofzoo?? Misschien dat er meer mensen terug zijn gekomen met die truitjes? vond wel erg vreemd haha

5. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Nou, dit is wel raar :( Dus ik zou wel bellen/teruggaan.. haha.
    En dan gewoon je verhaaltje doen, misschien geven ze je wel nieuwe mee? Of een bon?
    Balen!

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja idd en we vonden het zulke leuke truitjes , paste echt mooi bij hem :( Maarja ik geloof dat ik de bon had weggegooid dus kan ook niet terug , das gewoon pech hebben denk ik dan

7. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Bellen, kleding beschrijven.. misschien dat ze nog iets voor je kunnen doen :D nooit geschoten, altijd mis ;)
    Het is ook balen!!!! :(

8. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Dat is zo irritant als dat gebeurt! Ik heb dat met een trui van mijn vriend gehad, alleen niet na 1 keer wassen, maar had 'm drie keer gewassen in totaal ofzo. Maar hij hield er gewoon een navel truitje aan over :$ , en dat vind ik toch wel erg slecht na pas 3 keertjes wassen.

Maar na 1 keer wassen is wel heel raar! Alleen inderdaad, waarschijnlijk niets aan te doen.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

gewoon mee teruggaan, sommige winkels doen echt niet moeilijk over het geen bon hebben.

vind niet dat het aan de kwaliteit mag liggen. ik heb vorig jaar 2 keileuke truitjes bij de wibra gekocht, en die zitten nog steeds perfect.

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Thx meiden , ik ben niet zo goed in dat soort dingen maar kan het altijd proberen. Dan ga ik de volgende keer met het truitje naar de winkel, kijken wat ze zeggen. Nee heb je , ja kun je krijgen idd.

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Tip: als je geen bon meer hebt kan je ook je rekening afschrift laten zien als je gepind hebt, is ook een betalingsbewijs en geldig

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Owja ik had gepind ja :D thx voor de tip:D

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Als ik nieuwe kleding voor het eerst uit ga wassen, dan doe ik dit op de handwas-stand van de wasmachine. Dat moet meestal toch ook, eerst een handwas?

14. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat doe ik ook altijd. Of op 30 graden, maar dan op 600 of 800 toeren centrifugeren.

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ohww oke dat wist ik niet !! weer wat bijgeleerd!!

16. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb geleerd (van mijn huisgenoot tijdens mijn studie :)) dat je nieuwe kleren eerst een nacht in koud water moet laten staan. Dan krimpen ze niet.

17. Anice

Anice Niet meer actief

In heb het vorig jaar met een gebreid jurkje gehad. Gekocht bij de Bijenkorf. Had hem al een paar weken in de kast hangen voordat ik hem een keer aantrok. Omdat ik naar een restaurant was geweest stonk hij een beetje dus gelijk gewassen. (volgens de juiste voorschrifden). Ik had niet direkt door dat hij was gekrompen maar toen ik hem een week later aantrok was het echt een minijurkje geworden. Ik had ook geen bon meer en durfde in eerste instantie ook niet terug te gaan omdat de aankoopdatum zeker bijna dik een maand geleden was. Maar uiteindelijk toch gegaan omdat ik het een leuk jurkje vond. Heb de afschrijving van de bank uitgeprint en als bewijs meegenomen. Na een vragenvuur van de manager van de betreffende afdeling over hoe ik het had gewassen, de juiste temperatuur, hoeveel wasmiddel, welk wasmiddel, of ik zeker wist dat het jurkje niet de lengte had van nu enz.....(er hing notabene nog een zelfde jurkje in dezelfde maat) mocht ik uiteindelijk toch het jurkje ruilen.
    Dus altijd proberen zou ik zeggen en je niet af laten schepen met een smoes dat jij je niet aan de wasinstructies hebt gehouden.

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

@Anice: en die andere jurk dan is die ook gekrompen of niet? je had wel dezelfde mee gekregen toch?

19. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik heb dit laatst met een truitje van de H&M gehad.
    Er stond op, dat je hem met 2 stipjes kon strijken.
    Ik zelfs met 1 stip geprobeert, en het bovenste laagje van het shirtje versmolt helemaal :(.
    Ik ben terug gegaan en kreeg een nieuw truitje!!

20. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ja,klopt! Doe ik hier ook met alles. Wel extra werk, maar nog nooit wat gekrompen. Heb je nu niets meer aan....maar voor de volgende keer. Ook ben ik selectief met wat ik in de droger doe.

Deel Deze Pagina