GRRRR Domesta !!

Discussie in 'De lounge' gestart door kim1990, 9 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Moet het even van me afschrijven hoor .

We hebben nu al zoveel problemen gehad met de woningbouw (domesta)

En hadden we ons dus ingeschreven voor een woning met 3 slaapkamers omdat het hier veel te klein is en we hebben daarbij een kinderwens.

Waar we nu inzitten is een kleine woning met 1 slaapkamer !!

Nu is het volgende probleem we staan dus ingeschreven voor een grotere woning en elke keer werden we omhoog gegooid:x

Uiteindelijk stonden we op plek 5 en 6 nog geen 3 dagen later staan we ineens op plek 9 en 10 :$

Wij helemaal boos en krijgen we een leuk verhaal voor ons neus (niet dus)

Er zijn 2 rijen 1 rij is Non Actief en de andere rij is dus Actief.

En als je actief staat dan kan je omhoog worden gegooid , en bij non actief dus niet :(

Bleek het dus zo te zijn de mensen die Non Actief stonden en vonden dat ze per april een woning wilde werden die dus doodleuk voor ons geschoven .

En daar is dus niks aan te doen , nou sorry maar zo'n een systeem heb ik echt nog nooit van gehoord.

8 weken geleden stonden we eindelijk op plek 1 dus wij dachten yess binnenkort een woning .

Maar nu worden we weer omhoog gegooid , ik ben het nou zat aan het worden van ze , plus dat je het verhaal over die actieve en non actief 10 x te horen krijgt te horen :x

We hadden al een klacht ingediend en er word gewoon niks mee gedaan , zo komen we dus nooit aan een woning .

Ze zijn aan het evalueren met het systeem dus de klachten worden meegenomen maar er wordt de eerste maanden niks aangedaan .:x

Zo dat is er uit ....

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb ook nog nooit van dat systeem gehoord.
    Maar zou het kunnen zijn dat de non actieve mensen, mensen zijn met urgentie of mensen uit een sloopwoning.
    Deze mensen gaan namelijk altijd voor op reguliere woningzoekenden.

3. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Nee het zijn gewoon mensen die zeggen van ik wil per die datum een woning en niet eerder .

4. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

misschien moet je ook zo eens reageren.
    Gewoon wat agressiever reageren. Anders kom je er niet in deze maatschappij.

5. wannie

wannie Niet meer actief

Wat irri zeg, zou daar ook niet tegen kunnen.
    Hoop dat je snel wel op 1 staat en blijft staan!

Hier is het wel beter geregeld

Je hebt het aanbodmodel: reageren, langste inschrijfduur gaat voor (urgenties niet meegerekend)
    lotingmodel: gaat per loting dus iedereen maakt even veel kans
    optiemodel: je mag als je ingeschreven staat 3 huizenblokken aangeven waar je wilt wonen. Komt er een huis in dat blok vrij dan gaan ze de lijst af: Als je op 1 staat blijf je ook op 1 staan of je het huis nou accepteert of niet (uitgezonderd van mensen die inderdaad van nonactief afgaan) Zover ik weet worden deze woningen niet in de krant aangegeven

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Het is voor jou heel balen ,maar persoonlijk vind ik het niet erg vreemd.
    Hier kun je punten sparen voor de woningzoeker. Je kan wel jaren ingeschreven staan ( je krijgt dan automatisch 4 punten per maand en bij actief reageren 6 punten per maand) ,om te wachten op een geschikte woning. Als je die dan ineens in de woningzoeker ziet staan ,dan reageer je en ben je ineens een actieve zoeker en dan gaat de gene met minder punten ook naar een hogere plaats.

7. caroline16

caroline16 Niet meer actief

kan dit dan zomaar? hier kan dat echt niet hoor..
    dan zou iedereen toch zo reageren?

en indd, misschien dan maar wat agressiever zijn ;)

8. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Ik ben ook heel boos geworden tegen ze maar er wordt echter niks aan gedaan , we hadden gedreigd in de brief dat als ze er niks aan doen er consequenties kwamen .

En zelfs daar reageerden ze niet op , alleen maar hetzelfde verhaal .

Het is wel een nieuw systeem volgende maand is het al een jaar maar er zijn al zo veel klachten over geweest .

En dan nog niks aan doen .

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Nou over dat actief/non actief:

Ik sta bij het kdv ook op een zgn stille wachtlijst, pas als ik zeg: ja nu heb ik een dag nodig, word ik op de actieve wachtlijst gezet en het zou zo maar kunnen dat ik dan ineens een plek 3 heb ofzo. Alleen zolang ik niets zeg, schuif ik mee naar boven en als ik bijv bovenaan zou staan en nog niet zou weten of ik een dag nodig heb, dan gaat nr 1 van de actieve lijst voor. Zo lijkt het alsof ik zou voordringen als ik ineens zeg, ja nu wil ik een plek, maar ik moet net zolang wachten als iemand die op de actieve lijst staat.

Misschien is het zo'n systeem bij jouw woningbouwvereniging?

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wat en belachelijk systeem hoop dta ze zelf inzien dat het niet werkt als er al veel klachten zijn gekomen. zo komen jullie natuurlijk nooit aan een huis.

Hier moet je je inschrijven en krijg je een punt per maand en de gene met de meeste punten krijgt het huis. (je kan op 3 woningen per keer reageren). dit systeem duurt wel erg lang met een aantal jaar maak je pas een keer kans op een huis.

11. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Kim
    Wat een raar systeem zeg.
    Is er eventueel nog een andere woningbouw waar je je in kunt schrijven. Soms gaat dat ineens een stuk sneller.
    Je moet natuurlijk wel een leuk kamertje hebben voor de kleine...want voor je het weet is het zover. ;)

12. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Nijntje , vriend zat er al aan te denken om vanavond voor een huurwoning te kijken via een makelaar .

Ja het kan zo ineens gebeuren he ;)

13. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Nou het is helemaal geen raar systeem want die mensen die zeggen ik zou nu wel graag per 1 mei een woning willen staan langer ingeschreven alleen waren nog geen huis nodig. denk bv aan jongeren die op hun 18e nog thuis wonen maar zich alvast laten inschrijven om dan bv op hun 22e te zeggen joh ik wil wel op mezelf en ga dus per 1 mei een woning vragen. Heel normaal en heel eerlijk aangezien het op inschrijftijd gaat. Het is alleen voor jou vervelend te zien dat je opeens weer naar beneden gaat van plek 1 naar 9. Daarom kunnen ze dit ook beter niet laten zien.

14. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik wil ook bij domesta huren wat is de wachttijd ongeveer

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    bij onze woningbouw spaar je punten per maand. en de wachtlijst is 5 tot 8 jaar. nou daar wordt je pas niet vrolijk van. van jullie systeem snap ik helemaal niks. maar er zal heus wel een logica iniztten ergens. een woningbouw moet zich toch ook aan regels houden lijkt me.alleen voor ons mensen gaat het allemaal niet snel genoeg. maar er zitten heel veel mensen te springen om een huis. meer dan wij weten of denken.

16. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik vind het ook niet echt een vreemd systeem, ik hoor dit wel vaker hoor ...

17. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen

Ligt eraan waar je gaat wonen in welke straat enzo .

Wij wachten al bijna 2 jaar .

18. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Was toen in ijmuiden ook zo!;)

19. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    een wachttijd van 2 jaar is nog niet eens zo lang hoor!!
    en het systeem vind ik ook niet raar.

20. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Toen wij een huis hebben gekregen hebben we ons gelijk weer ingeschreven, als we dan weer willen verhuizen hoeven we niet zo lang te wachten

Deel Deze Pagina