Weet je waar ik echt

Discussion in 'De lounge' started by Devilschase, Oct 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,159
    8,136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    een hekel aan heb?

Om mn dekbedovertrek om me dekbed te doen. Tsjeses he, ik word er echt kneitergaar van.

Heb je zo dat achterlijke dekbed met van die achterlijke 220x240 maat, met een dekbedovertrek van dezelfde maat, duh, maar om dat te combineren moet je volgens mij een of andere rekensom uitvoeren want ik krijg het er nooit zo 123 in.

Pak je die punt en die punt schudden, nee hoor, hangt daar weer een punt uit. punt erin, vasthouden met je tanden, andere punt zoeken met je handen, die vastpakken, dekbed uit je mond, weer vasthouden, op je bed gaan staan (dan kan dat achterlijk grote dekbed beter hangen, meer vrije ruimte) schudden, hangt de onderkant weer niet goed. Oh dekbed verkeerd om erin, ja, lange kant en korte kant zie je amper want het scheelt maar 20 cm he?

Dekbed weer eruit, even naar de wc, kom je terug. Hoe moet ie er nou ook alweer in? had ik em al goedgelegd of?

Afijn,2 uur later heb je je dekbed er eindelijk in. Komt het hoeslaken. Hoeslaken is ALTIJD te klein, of lijkt te klein. Doe je het erom, is je hele matras bol getrokken, jump je erop, is je hoeslaken weer los. Godsamme zeg.

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN, ik ga nog liever op een zaterdagmiddag naar de IKEA dan dat ik een dekbedovertrek om me bed heen moet doen.

Wie heeft er nog meer zulke dingen, of dingen die ALTIJD fout gaan, dat je denkt: HOE IS HET MOGELIJK?

2. Delta

Delta Niet meer actief

ja dekbed overheen doe heb ik ook zo een hekel aan, zie dr altijd tegen op haha, zelfde als met het grote dikke zware matras omdraaien aaargh

3. Ik vind m'n dekbed nog enigszins te doen, maar dat hoeslaken om je matras.. Die is altijd nét iets te klein, dan heb je 3 hoeken goed zitten, doe je de 4e vast, schiet er aan de onderkant weer 1 los. Loop je naar die kant, doe je die vast, schiet er aan de bovenkant weer 1 los. Aaaaargh.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,159
    8,136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    zie me post, staat er ook bij lol_o-

5. Demie1983

Demie1983 Actief lid

Jan 5, 2010
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man moet altijd de punten vasthouden en het midden in zijn mond :) en dan doe ik de onderkant erin, neerleggen en opschudden, klaar.
    Ziet er heel debiel uit maar werkt hier goed. Succes!

6. Jel

Jel Niet meer actief

Ik heb er niet zoveel moeite mee met zo'n ding er omheen te doen. Vanavond ook nog gedaan.

Maar waarom vraag je je vriend of man dan niet te helpen? Toen ik hoogzwanger was deed ik dat wel steeds. Toen lukte het mij niet zo goed alleen met die dikke buik.

7. MeAngel

MeAngel Lid

Oct 13, 2011
    24
    0
    0
    Gelderland
    Haha! Sowieso het bed opmaken is een rotwerk... Waar ik echt zooooooooooooo moe van word, is dat een molton of hoeslaken nooit past. Matrasmaat is 160x200, een molton of hoeslaken van diezelfde maat zou dan toch moeten passen lijkt me. Nou, mooi niet (in dit huishouden dan).. Koop ik er 1 van 180x200, past zolang ik hem niet was. Maar ja, dat is niet fris, dus wassen moet. Doe hem expres al niet in de droger.. Nog te klein! Nu ligt er een van 220x200 op, die is natuurlijk weer te groot... Ik krijg er wat van!! Net zoiets als dat stomme dekbedovertrek dat nooit zit zoals je het wilt..

Herkenbaar dus :D

8. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Hmm ik heb nooit moeite met mijn dekbedovertrek over het dekbed te doen. Doe je eerst je overtrek binnenstebuiten? Dat doe ik wel altijd en dan schud je zo het dekbedovertrek om je dekbed. Denk dat ik eerder 2 minuten dan 2 uur nodig heb:)

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

haha, hier het zelfde!

Mijn moeder heeft er ook zon hekel aan dat wij onder ons dekbed altijd een laken hadden, deze wasde je dan vaker dan het dekbedovertrek ;)

10. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,834
    19,172
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Haha, lol. Ik had er ook een enorme hekel aan, tot ik bevallen ben en we van de kraamverzorgster hebben geleerd hoe het moet. :) Dus wij doen het tegenwoordig met zijn tweeën en dan gaat het heel makkelijk. (Zowel dekbed als matras)

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Overtrek binnenstebuiten doen. 1 punt erin, vastzetten met een elastiekje aan de buitenkant. Andere punt erin, vastzetten met een elkastiekje. Overtrek er overheen trekken.
    Je hebt ook speciale klemmetjes om de punten aan de binnenkant vast te maken aan de overtrek-punten.

Maar blijft K-werk :D

12. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    O ja, mijn grootste huishoudelijke ergernis :x.
    En als het dan eindelijk goed zit, hangt het dekbed er de volgende ochtend weer half uit en kan ik weer opnieuw beginnen...

13. MeAngel

MeAngel Lid

Oct 13, 2011
    24
    0
    0
    Gelderland
    Stom, zie nu dat je hetzelfde neergezet hebt :D

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    En de winter moet nog beginnen, maw winterdekbed uit de kast en dus ook nog eens twee keer zo zwaar of niet helemaal goed aan elkaar geknoopt of drukknoopjes zijn lam geworden, enz, enz enz.

:D

15. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,641
    173
    63
    Female
    Ik doe het al niet meer, tenminste het dekbed. Dat mag m'n vriend doen, raak er alleen maar gefrustreerd van. De rest doe ik wel (hoeslakens en kussenslopen).

16. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Huh? Hoe moet ik me dit voorstellen?

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,159
    8,136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja dan moet je het in de nacht gewoon bij 1 standje houden, dat is je eigen schuld hoor.

18. Mayon

Mayon Niet meer actief

haha mooi beschreven. Mijn dekbed heeft strepen waarvan ik weet dat ze in de lengte moeten. Ik zou zeggen naai er een lusje oid aan zodat je het weet. Klitteband erop is ook een tip, oit voor mn schoonmoeder gedaan.

Zelf geen problemen mee, ik leg het dekbed op mn bed (goed! ;)) dan leg ik de hoes (die binnenstebuiten zit) er exact op, ga met mn handen erin, naar de hoeken, pak de punten beet en keer het zaakje om. Paar keer schudden en klaar. (1,40 bij 2,10 issie.)

een dure hoes wil beter, daar ben ik wel achter. De goedkopere vervormen eerder ofzo. Succes ;)

19. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Zie uitleg Gonnie:D

20. luckey

luckey VIP lid

Feb 16, 2010
    5,129
    0
    0
    Kijk daarom hebben wij gewoon 1persoons dekbedden...
    (plus om de reden dat mijn man het altijd loeiwarm heeft maar wel compleet (!!!!) ingerold ligt in het 2 op 2 dekbed... (toen we het nog hadden).

Werk in de thuiszorg en jawel hoor daar mag ik me 1x per 2 weken hendig irriteren aan zijn dekbed 2 op 2,40.... grrrrr
    (hoeft niet vaker want hij slaapt 1 week thuis en 1 week bij zijn vriendin GODZIJDANK)

verder valt me even niets in waar ik me zo gloeiend aan erger.....
    Heb me wel even bescheurd hier...... de manier van schrijven geweldig hoor!!!

Share This Page