Hobbycursus schrijven.. iemand gedaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Coco, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    In de spaarame uurtjes die ik vrij heb zou ik graag iets leuks voor mezelf willen gaan doen.
    Nu zat ik te denken aan een thuiscursus via bijv. Loi of NTI. Een cursus schrijven lijkt mij wel leuk. Is er iemand die dat heeft gedaan of doet? Hoe is dat bevallen en waar heb je hem gevolgd? Ik wil geen schrijfster worden en boeken uit gaan geven hoor, maar gewoon iets leuks voor mezelf doen.
    Tips, adviezen en ervaringen zijn zeer welkom!

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben tijden geleden begonnen aan de NTI-cursus 'jeugdverhalen schrijven'. Ik zou wel een keer een kinderboek willen schrijven.

Ik moet eerlijk zeggen dat er niet veel van gekomen is. De eerste vijf huiswerkopdrachten heb ik gemaakt. De reacties van de docent deden me niet zoveel; ze vond het allemaal goed. Ze gaf een paar algemene tips en dat was het dan wel. Persoonlijk ben ik meer een liefhebben van stevige opbouwende kritiek.

Ik heb korte tijd wat rondgezworven op een schrijversforum, daar had ik meer aan. Zelf één keer een (deel van) een verhaal geplaatst. Dan krijg je echt reacties waar je wat aan hebt. De tekst en je schrijfstijl worden goed doorgelicht. Ik leerde ook veel van de verhalen van anderen èn de reacties daarop!

Wat verder die NTI-cursussen in het algemeen betreft; Er zijn geen deadlines. Niemand zit je achter de broek. Niet iemand die eens vraagt; "Hoe gaat het ermee?" of "Wat duurt het lang." Ik heb dat wel nodig, eigenlijk. Op deze manier is het bij mij een beetje doodgebloed. ('t Kinderboek ook trouwens... 3/4 af en ik doe er niks meer mee. Ook wel zonde eigenlijk.)
    Als ik het druk heb laat ik dat soort dingen als eerste vallen. En als het dan niet druk is, dan heb ik geen zin in dat soort verplichtingen. Kortom; voor mij werkt het niet.

Deel Deze Pagina