Fotomapje maken op imac

Discussie in 'De lounge' gestart door miramare, 9 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Hoe kun je fotomappen maken op een iMac? Heb er al wat over uitgezocht maar vind het nog erg onduidelijk?
    Op mijn Windows pc ging ik naar mijn afbeeldingen en kon ik echt een map maken van bijv 2016, deze weer onderverdelen in maanden, en dan een maand openen om deze weer te verdelen in bepaalde dagen.

We hebben een iPad en daar kan ik ook foto's verplaatsen maar die blijven overal zichtbaar. In alle foto's, maar ook in de map die ik gemaakt hebt, plaatsen etc. Dit vind ik dus erg onoverzichtelijk . Is dat op een iMac anders?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Voor zover ik weet blijven je foto's altijd standaard in foto's staan...

En kan je ze inderdaad ook in andere mappen zetten, maar het origineel blijft altijd op zn plek..

Ik vind dat ook zoooooooo vervelend... ik zit helemaal niet te wachten op dezelfde foto op 3 verschillende plekken..;)

3. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Grof gezegd kun je 2 opties kiezen op een Mac. Bewaar je ze als bestand in Finder (Verkenner zeg maar). Of importeer je ze naar Photos als foto.

In die laatste optie kun je veel meer doen met een foto. Wat heel erg leuk is, vind ik zelf. Het is wel een programma wat je even moet leren kennen maar je kan er alle kanten mee op. In Photos kun je ook mappen aanmaken en zo de foto's indelen. Alleen als je Photos opent. Staat hij automatisch op 'alle foto's' en daarin staat dus alles door elkaar. Wat trouwens niet betekend dat ze dubbel staan.

Vervolgens als je ook je iCloud foto delen aan zet op al je apparaten dan zie je een foto die je met iPhone maakt, een paar seconden later vanzelf op je Mac en iPad verschijnen. Je kunt dat per apparaat instellen. Bij mij staat dat op de iPod bijv uit.

Op Youtube staan handige filmpjes met uitleg over hoe je Photo's allemaal kan gebruiken. Zoek dan op 'Photo's OS Sierra'.

Wat ik zelf heb gedaan; recente foto's staan in Photos. Oudere foto's staan als bestand ge-backed up op een NAS (Time Capsule) en een tweede, losse harde schijf. Als ik de oude foto's wil kijken kan ik die zo zien vanaf mn laptop. En de volledige inhoud van de MacBook word automatisch ge-back upped naar de Time Capsule.

4. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    in foto's kan je ook mapjes maken, die komen dan onderaan.
    Maar je kan idd ook nog gewoon oud mappen maken in de map documenten. Daar kan je ook map maken mijn afbeeldingen en dan doen wat je altijd had. Of zelfs kopieren en plakken van je oude pc en op de imac doorgaan.

Deel Deze Pagina