We denken na over de herfstvakantie en zouden graag een week naar Engeland gaan. Als ik vakantiehuizen in parken zoek, schrik ik nogal van de prijzen. Hebben jullie een goede tip of is het nou eenmaal zo duur? We zijn met 5 en zoeken een fijn huis, liefst op een park of in een gezellig dorp. Locatie liefst niet heel ver van de ferry vandaan, maar dat is niet grootste punt. Bedankt voor het meedenken!
Dat maakt vooralsnog niet zoveel uit. We wonen in het oosten van het land. Uiteindelijk ligt het aan totale reistijd, maar dat zien we dan wel weer. Schotland lijkt me ook prachtig ja!
Om overnachten bij de schoonfamilie te vermijden, huren wij wel eens een stacaravan bij deze organisatie: https://www.parkdeanresorts.co.uk/ Als je een beetje in de hogere prijsklasse kijkt heb je echt hele ruime accommodatie. Houd er alleen rekening mee dat de caravanparken in Engeland qua faciliteiten doorgaans anders zijn dan die in de rest van Europa, maar ik vind het altijd wel leuk.
Landal heeft nu parken in Engeland. Wij zijn vorig jaar in darwin forest geweest maar hebben het geboekt via de engelse zuster onderneming. Weet even niet hoe het hete iets van pine.... zal het vanavond even opzoeken. En parkdeanresorts idd zijn we ook vaker geweest
@Chillin Als je goedkopere accomodatie zoekt in Schotland kun je ook kijken naar glamping. Ik heb dit voorjaar gewoon via booking.com een “pod” (luxe trekkershut) en een “dome” (luxe ingerichte tent) geboekt, allebei met verwarming erin. Ik vind Schotland wel echt een plek om doorheen te trekken, niet om op 1 plek te blijven. Het is zo uitgestrekt en sommige stukken zijn zo afgelegen.
Wij komen meestal uit bij een bed & breakfast. Het is erg verschillend wat je dan precies kan boeken, maar dat vind ik juist erg Leuk! Met parken heb ik geen ervaring..
Wij boeken vaak via Mulberry Cottages: mulberrycottages.com Dat is dus niet op een park maar private cottages. Vorig jaar hadden we de Dairyman's Barn in Rye, aanrader!
Wij zijn nu 2 keer in het zuiden van Kent geweest. Mooie omgeving, veel te doen en lekker dichtbij de boot. Mocht je daar naartoe gaan dan is het Rare Breeds Center in Woodchurch een aanrader, onze kinderen vonden het daar fantastisch en Canterbury is een prachtige stad met veel leuke winkels. Folkestone trouwens ook.
Ik heb al twee keer via Amberley House Cottages fijne betaalbare huurhuizen in Sussex geboekt. Dat is een heel mooie streek, enorm veel te zien en te doen, en niet ver rijden van Dover.
Wij hebben afgelopen zomer bij 2 van deze parken gelogeerd in wales, ,aar deze liggen door heel Engeland heen. https://www.haven.com/parks/ Misschien zit hier wat tussen?