Bestolen door werkster?

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 17 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janna1982

janna1982 Lid

14 sep 2006
    70
    0
    0
    Allereerst @Joyced je hebt helemaal gelijk boos te zijn want het maakt mij ook heel boos maar wou toch mijn reactie geven op iets wat jij hebt geschreven en hoop dat je me goed begrijpt :oops: :oops:

Ik denk persoonlijk niet dat stelen iets te maken heeft met het feit wat je verdient of wat voor baan je hebt of wat voor opleiding je hebt gedaan of doet of wara je vandaan komt of WHATEVER :( ... er zijn mensen die zijn stinkent rijk en stelen .....

Ik denk wel dat het een ja hoe kan het beste vernoemen: dat die gene die steelt een gevoel heeft dat ie niets heeft dat die altijd maar wil hebben hebben hebben weet niet of daar echt een woord voor is ?

en wat ik ook merk tegenwoordig dat het alleen maar meer woord mensen zijn erg gericht op matriale dingen en dat is wel jammer om te zien en dat terwijl wij het in Nederland vergeleken met mensen over de hele wereld erg goed hebben : Spreek hier uit ervaring doordat ik al 7 jaar in buitenland woon...

Ik weet ben een beetje afgewijkt op jouw topic Joldeg mijn excuses hier voor

2. Niet meer actief

Aan de ene kant vind ik dat ook, maar aan de andere kant...ze wéét dat wij het nu weten, dat kan niet anders. Ze had nu namelijk niet een paar tientjes uit mn geldkistje gejat, maar alles, het hele kistje was leeg. Zo opzichtig! Dus ze weet dat wij het weten. En het houdt ook in dat ik haar dus nog eens de kans moet geven om iets te jatten, terwijl ik alleen thuis ben etc. Terwijl ik harstikke kwaad en verdrietig ben en ik geloof nooit dat ik dat op zo'n moment kan verbergen. Dus ik denk dat ze op zo'n moment heus wel wat verwacht en dus zich heel 'netjes' zal gedragen en over koetjes en kalfjes gaat kletsen, dat kan ik niet hoor...helaas.

3. janna1982

janna1982 Lid

14 sep 2006
    70
    0
    0
    nee dan denk ik dat je het beste kan doen zoals de politie zegt ...die hebben toch ook meer ervaring en weten wat ze zeggen ...

4. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Maak je geen zorgen , ik voel me totaal niet aangevallen of zo ;)
    Ik weet wat je bedoeld , zo heb je ook mensen die stelen voor de kick :rolleyes:
    Gewoon het gevoel dat het gelukt is en dat ze er nog wat aan overhouden ook .
    Het was van mijn kant ook een beetje een felle reactie omdat ik zoooo boos kan worden om dit soort dingen .
    Ik vind gewoon dat je van spullen moet afblijven die niet van jou zijn , punt uit !
    En ja , als ik dan dit soort berichten lees gaat mijn bloed koken :oops:

Maar terug ontopic , misschien is het dan idd beter dat je het doet zoals de politie zegt .
    Voor jou heel verstandig nu je zwanger bent want zenuwen kun je beter niet hebben ;)

Groetjes Joyce

5. Ik heb dit ooit op mijn toen stage bedrijf mee gemaakt.
    Ze hebben mij en een ander meisje toen een middag stiekem gefilm en was duidelijk te zien dat mijn collega elke keer geld uit de kassa in haar broek stopte.
    Doe zeker aangiften bij de politie en probeer het te filmen.
    Je kan wel zeggen zonde van het geld laat maar gaan,maar z'n persoon gaat bij een ander gezin schoonmaken en die zijn er dan ook de dupe van.

6. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Hoop ik wel dat je een "witte" schoonmaakster hebt.

Ik zou vragen of ze langs wilde komen en haar het volgende zeggen:

"Tijdens onze vakantie is er geld gestolen uit ons huis. Nu zijn er een paar mensen die een sleutel hebben en 1 van hun heeft dus geld weggenomen. We weten alleen niet wie. We willen graag aangifte doen van diefstal en zijn al eens bij de politie geweest. Dit betekent wel dat iedereen die een sleutel van ons huis heeft wordt verhoord en wordt gezien als verdachte. Jij dus ook. Dat spijt me ontzettend, maar het is niet anders. Misschien dat degene die het geld heeft weggenomen het nog teruglegt deze week. In dat geval zullen we geen aangifte doen en anders doen we vrijdag aangifte. Maar dan weet je even dat je een oproep kunt krijgen van de politie. Ik doe dit zelfde verhaal bij de andere vijf die ook een sleutel hebben."

En dan maar hopen dat ze het geld teruglegt, dan weet je in ieder geval dat zij de dader is.. (want die andere "vijf" is natuurlijk niet waar..)

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    tja toegeven zal ze het niet doen dus mischien ergens wat geld laten "slingeren"

bewijzen word mischien moeilijk, en het terugkrijgen evenmin. maar je weet voor jezelf dan wel dat je het goed hebt.
    laat dr dan nog 1 keer komen, en dan schop je haar aan het eind je huis uit zonder te betalen, aangezien ze al genoeg gehad heeft.

8. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Weet de schoonmaakster dat je vriendin ook in huis is geweest? Anders zou ik gewoon bluffen (jezelf flink opladen van te voren; want je hebt natuurlijk alle recht om verschrikkelijk kwaad te zijn - het mens heeft je niet alleen veel geld afgenomen, maar ook je vertouwen beschaamd en ze heeft dus overduidelijk sch**t aan je). Boos tegen haar zeggen dat je verwacht dat het geld terug wordt gelegd, omdat er anders onmiddellijk aangifte tegen haar wordt gedaan.

Kan me hier ook zo kwaad om maken! Heb ook een dergelijke ervaring met een schoonmaakster. Toen ik haar aansprak op haar gedrag, kwam eindelijk de aap uit de mouw: ik was een kakwijf (sorry hoor, niet mijn woord) etc. etc. Kortom: daar zat een enorme frustratie dat zij andermans huis schoon moest maken, dat vond ze blijkbaar vernederend ofzo. Onzin natuurlijk, maar als je dat zo voelt, moet je iets anders gaan doen!

9. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Wat een rotsituatie zeg, bah!
    Kan me voorstellen dat je het lastig vind om je vriendin hier op te moeten aanspreken.
    Maar ik zou zelf ook inderdaad doen wat de politie jullie heeft geadviseerd.
    Succes ermee joh!

10. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Is het een idee om misschien een verborgen camera op te hangen en deze te laten draaien op het moment dat jullie werkster bij jullie is?

Ik zou namelijk bewijs gaan proberen te verzamelen, want daar heb je dan achteraf ook iets aan als je aangifte wilt gaan doen.

Wat een lullige situatie voor jullie zeg, kan me voorstellen dat je een aardig katergevoel eraan overhoudt.
    En dat je vertrouwen in mensen afneemt.

succes ermee!

11. Niet meer actief

Hoi allemaal

Bedankt voor alle steunende reacties weer. Zit er flink mee in mn maag natuurlijk.

Weetje, het idee van een camera/betrappen kan op zich werken, maar dan zou je er van uit gaan dat ze elke keer als ze komt zou jatten. En ik denk dat ze nu wel op dr hoede zou zijn. Ik bedoel..ze heeft het dit keer zo opzichtig gedaan (niet een graai uit de kas, maar de hele kas léég), dat ze heus wel weet dat wij het weten en dus wel 3 keer na zal denken voor ze t nog een keer doet. Althans, dat lijkt mij.

Grr, ik weet gewoon niet wat ik moet denken hoor, vind t zo'n raar verhaal allemaal. We gaan in elk geval vanavond naar mn vriendin toe en dan proberen van de week de werkster te spreken. Ik hoop dat t lukt. Aangifte gaan we denk ik in elk geval doen, of het nut heeft betwijfel ik, maar voor mn eigen gevoel moeten we dat gewoon doen.

12. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere

dit vind ik een heel slim idee...
    zo heb je je geld terug( want ik denk dat ze dan wel schrikt... en dan denkt ze dat je dus geen aangifte doet)...
    en als ze 't niet terug legt.. doe je alsnog aangifte...
    zo heb je de kans om je geld terug te krijgen,,,
    als je alleen aangifte doet.. heb je dit niet..!
    tis 't proberen waard.

13. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Inderdaad heel slim idee! Je zou er ook kunnen bijzeggen dat je het erg jammer zou vinden als die aangifte gedaan moet worden omdat het geld niet teruggebracht wordt, want dat dat ook een blaam is voor alle onschuldigen vermits de politie dat aanvult op het pv dat je verdachte bent geweest van een diefstal. (Krijgt de schoonmaakster misschien nog wat extra schrik omdat ze dan in de toekomst minder eenvoudig werk zal kunnen vinden)

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Klinkt misschien raar maar weet je echt 100% zeker dat t je vriendin niet is? :oops:

15. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Jeee Joldeg wat een situatie! Ik vind bovenstaand idee wel heel goed geloof dat ik voor zoiets zou gaan maarre ik vroeg me net als Patroeschka ook af....weet je heel zeker dat het je vriendin niet is?
    xxx Roelie

16. Pina

Pina Actief lid

22 nov 2006
    467
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Zuid-Holland
    Bij mij heeft een heel fout vriendje dat een keer gedaan toen ik nog erg jong was. Ik moest ergens plantjes & beesten verzorgen en hij heeft de sleutel even "geleend" zonder dat ik het wist. Daar was dus ook geld weg, we zijn er achter gekomen hoe het zat en ik heb het geld terug gegeven en de vriend vaarwel gezegd.

Dus misschien is het niet de vriendin of de schoonmaakster, maar iemand uit hun huishouden die bij de sleutel kon komen!

17. Niet meer actief

Intussen zijn we weer een week verder. We hebben beide personen gesproken, uiteraard zeggen beiden het niet gedaan te hebben.

Gisteren zijn we dus wederom naar het politiebureau gegaan en hebben aangifte gedaan, we hebben er in totaal zo'n 3.5 uur gezeten, vermoeiend. De agent wees ons er meerdere malen op dat hij het goed vond van ons dat we aangifte doen, omdat veel mensen in zo'n geval denken 'het haalt toch niks uit' en tja, dan schiet je er zeker niks mee op. We hebben ook geen idee of dit wat zal uithalen, maar nu hebben wij in elk geval gedaan wat wij konden.

En nee, ik kan natuurlijk nooit 100% zeker weten dat het mijn vriendin niet geweest is, maar ik vertrouw haar en verdenk haar niet. Mn intuitie zegt dat de werkster het gedaan heeft (en nee, niet omdat zij de werkster is natuurlijk).

We zullen zien hoe dit uitpakt, ik zit er nog steeds enorm mee in mn maag en ben erg gespannen enzo. Het idee dat iemand je vertrouwen op zo'n manier misbruikt, bah.

@Pina, dat idee hebben wij ook geopperd, voor de politie maakt dat weinig uit, degene die de sleutel had blijft dan toch verantwoordelijk en zou dan zelf ook aangifte tegen die persoon moeten doen. Maar naar ons toe is de persoon die de sleutel had dan aanspreekbaar.

Iedereen bedankt voor t meeleven, ik hoop dat dit drama snel achter de rug is, zonder al te vervelende gevolgen.

Joldeg

18. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik hoop het ook. Het zou ook fijn zijn als je zeker weet dat een bepaald persoon het gedaan heeft. Die onzekerheid lijkt me maar niets.

Maar vielen de gesprekken mee? En werd niemand "rood"? Als ik in de situatie had gezeten zou ik echt een studie gaan maken om te zien of mensen zouden liegen.. :rolleyes:

19. Niet meer actief

aangifte doen heeft geen zin, bij mn moeder is 8000 euro uit de kluis gejat (ja schrik maar), maar zolang er geen sporen van braak zijn kunnen ze er niks mee..

je kan ze er recht op aanspreken, heeft mn moeder ook gedaan maar ja, ik denk niet dat je het ooit terug krijgt.

Ik ben ook bestolen door de oppas een paar jaar terug, dag geld!
    Ik leg dan ook nooit meer geld voor het grijpen neer, liever naar de bank brengen of ergens verstoppen waar geen hond bijkan en waar alleen jij de sleutel van hebt.

20. Niet meer actief

helaas werkte dit bij mn moeder dus niet, geld is na een jaar nog steeds weg en politie kan helemaal niks doen..
    waarschjinlijk wet degene die geld steelt heus wel dat de politie niks kan zonder braaksporen.
    Is echt een rotstreek vind ik, geld bij anderen weg halen

Deel Deze Pagina