onrustig en jeuk na fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jelle28, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Wessel zijn huid is van begin af aan al wat onrustig. vooral in zijn gezichtje erg droog, smeer dit iedere dag in met vaseline, en in zijn nekje heeft hij wat rode bultjes. In eerste instantie had hij hier verder geen last van maar sinds 2 dagen volgens mij wel.

Ik merkte gister en vandaag weer dat hij na het drinken van zijn fles erg onrustig is. Hij kreunt trappelt met zijn beentjes en wrijft wild met zijn handjes in zijn gezichtje en vooral in zijn oogjes. ook draait hij steeds met zijn hoofdje wild van links naar rechts, en bij zijn wenkbrauwen is de huid ook wat rood en schilferig. Dit is overigens niet iedere dag hetzelfde, gisteren was de linker wenkbrauw rood en schilferig en nu is het de rechter.

We zijn sinds vorige week overgestapt op andere voeding, kan dit daar mee te maken hebben?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat zit er in de fles?

3. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    zijn overgestapt van albert heijn standaard voeding naar friso comfort.

4. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Niemand die dit herkend of een idee heeft dat dit door de nieuwe voeding kan komen?

Wanneer hij overigens moe is en aan het einde van de fles in slaap valt houdt dit hem dan niet wakker.

5. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Volgens mij kan dat wel met nieuwe voeding, maar rond de 6 weken schijnen ook veel kids huiduitslag te krijgen. Mijn dochtertje ook. Precies hetzelfde als bij jouw kindje. Pukkeltjes, de ene dag de ene wenkbrauw rood en schilferig en de andere dag allebei of de andere. Dit breidde zich uit naar bijna heel d'r gezichtje en nek. We hebben toen een zalfje gekregen van de dokter (vaseline lanette). Heeft wel 2 weken geduurd voordat het over was. En jeuk dat ze had. Ze schuurde dan hard haar gezichtje langs mn schouder als ze moest boeren. Heel zielig.

6. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Het kan ook zijn dat je kindje wat mee krijgt van een virusje en dat het zich uit door wat onregelmatigheid in het huidje. Je zou eventjes langs de huisarts kunnen gaan en een zalf ervoor kunnen vragen. (Fay heeft wat eczeem en haar zalven we 4 maal daags met een voorgeschreven zalf op vaseline basis)

Daarbij kun je voor rode plekjes in het nekje die steeds open gaan het beste een schimmelzalf vragen.

Ik verwacht niet dat het door de voeding komt.

7. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ben bij dat jullie niet denken dat het van de voeding komt.... Wil echt niet weer over stappen, dit was al even wennen en gaat nu eindelijk wat beter.

de bultjes in zijn nek zijn overigens niet open. Maar dichte rode kleine bultjes.

8. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ga er eventjes mee naar de huisarts. Veel fijner als hij er even naar kijkt en je een goede zalf ervoor krijgt.

9. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Klinkt als eczeem, zo deed Lucas ook een paar weken geleden. Hij had veel last van jeuk. Ik weet hoe erg jeuk is, door mijn allergie heb ik last van jeuk, laat staan bij een baby. Ik zou naar de huisarts gaan.

Deel Deze Pagina