Help, nu al een dikke buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ikke101, 25 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben pas 7,2 weken zwanger, liep net in de A.H. en kwam een vriendin tegen. Sooo, zegt ze, ik zie het al goed he!! Huh??? Dat kan helemaal niet!! Dus ik thuis voor de spiegel en jezus, echt een enorme buik! Ik baal er vreselijk van. Ik begin ook ineens een platte kont te krijgen, echt vreselijk allemaal.

Maar met ruim 7 weken kan dit toch helemaal niet, dat zelfs de buitenwereld het ziet als je kleren aan hebt?

2. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ik had het ook hoor, zijn je darmen enz.
    Maar ik vond het niet vreselijk, ik was er juist trots op!
    Hij wordt nog wel dikker ;)

3. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

21 feb 2014
    314
    0
    0
    Jawel, dat kan, maar dat is niet je baby/baarmoeder maar je darmen en alles, er veranderd nu vanalles in je buik. En daarom is je buik opgezet. Zegt trouwens niks over hoe rond je buik zal worden.

4. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Hier zie ik mensen al naar mijn buik kijken met nog geen 5 weken en zitten mijn broeken me echt al te strak...

5. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Fijn te horen dat er meer mensen zijn die dit hebben! Straks zal ik echt wel trots op m'n buik zijn, maar nu niet, ik vind het nu erg overdreven zo'n dikke buik, omdat de baarmoeder pas zo groot als een softbal schijnt te zijn met 7 weken (i.p.v. formaat mandarijn als je niet zwanger bent). Dan vragen ze hoe ver je bent, kom je aan met je lullige 7 weekjes... ;)

6. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Tja :p Je zult dan moeten praten als brugman dat het toch echt waar is hahaha.

7. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Lol, inderdaad haha....

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Och ik kreeg met 6 weken mijn broeken al niet meer dicht, ben van mezelf gewoon slank en droeg altijd strakke kleding, dus zat toen al te kijken met elastiekjes door de knoopsgaten pfff.
    Toen de echo goed was met 8 weken heb ik direct positiekleding gekocht en ben nu al 15 cm in buikomgang toegenomen en ben pas 14 weken!!

De meesten denken dat ik al over de helft ben of dat ik een tweeling draag :(

9. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Drieka, was jouw echo met 8 weken al mooi te zien met een externe echo, of moest je een interne echo? Heb a.s. maandag namelijk ook m'n eerste echo.

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Helaas moest het met een inwendige echo de eerste keer :(, dat vond ik zelf niet zo fijn maar dat was standaard bij een eerste echo omdat ze dan alles beter konden zien, de echo's daarna met 10 en 12 weken waren wel uitwendig en een stuk prettiger :)
    Spannend de eerste echo hè? Ik was doodzenuwachtig haha.

11. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jawel hoor, hebben tal van vrouwen.. zijn je darmen :)

12. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ja super spannend, ik ben ook enorm zenuwachtig! Zo bang dat het hartje niet klopt ofzo... :(

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Denk dat iedereen die angst heeft! Je moet maar zo denken, de kans is vele malen groter dat alles goed is dan niet!

14. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik had rond die tijd ook al positiebroek aan hoor ;)
    Ben eigenlijk wel blij dat het snel zichtbaar is, heb liever dat mensen zien dat ik zwanger ben dan denken dat ik flink aangekomen ben haha
    Komt vast goed die echo, succes :)
    Bij mij was met 9 weken uitwendig niet echt geweldig beeld, moeilijk te meten, dus inwendig, maar viel me erg mee, deed niet zeer ofzo. Inwendig was veel mooier beeld!

15. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Ik gad ook al vrij snel dat mn broeken niet meer dicht konden..
    heb wel geteld op t moment 2 broeken en 1 legging waar ik nog in pas (heeeeel stretchy) deze week maar wens een stretchy zwangerschapsbroek bij kopen. Maar wacht er zelf liefst zo lang mogelijk mee omdat ik niet weet op mn kobt en benen dikker worden (hoop het niet :p) maar anders blijf je aan t kopen...

oohs en zag net iemand iets over inwendige echo en vervelend..
    bij 7/8 weken id kans groot dat ze inwendige echo doen, maar stelt niks voor hoor! Gezien je zwanger bent ga im er van uit dat je er iets groters in hebt gehad dan dat apparaat is ;) denk dat ongemakkelijk een betere omschrijving is..
    al gaf ik daar ook niks om! Verstand op 0! Die mensen doen en zien niks anders dagelijks .

Succes en je krijgt vast een mooi vruchtje met knippervlekje te zien! ;)

16. Muis30

Muis30 Actief lid

20 aug 2014
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier s'avonds ook een opgezette buik. Gelukkig thuis ds lekker mn pyamabroek aan. Overdag nog geen last van en hopelijk blijft dit nog ff zo.

17. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Ik krijg met 9,3 weken zwangerschap de eerste echo. Ze proberen het eerst uitwendig. Mochten we dan geen mooi beeld hebben krijg ik een inwendige echo. Zal best meevallen!

18. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ah ja, op zich heb ik geen moeite met een inwendige echo, ware het niet dat ik 10 jaar geleden met 5,5 week een miskraam kreeg omdat ik de avond ervoor seks had en een enorme pijnscheut voelde en gelijk ging bloeden. Daarom ben ik er bang voor... Maargoed, ik doe het toch maar, ben veeeel te nieuwsgierig! Bedankt iedereen in ieder geval voor de opbeurende woorden, fijn dit forum hoor en dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten!

19. wenrose

wenrose Actief lid

10 mei 2013
    130
    0
    16
    Hey,
    Ik heb afgelopen maandag een inwendige echo gehad. Heb vaker een inwendige echo gehad ivm vruchtbaarheidsonderzoek. Het is absoluut niet pijnlijk, beetje gek, dat wel.
    Maar wat je ziet is zooooo mooi:D en wat je hoort, het hartje natuurlijk:)
    Succes en maak je niet druk, Geniet ervan!

20. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Ik ben nu 6+4 en krijg al sinds een week m'n broek niet meer dicht.
    Inderdaad m'n darmen, voelt erg opgeblazen. Heb nu een elastiekje tussen m'n knoop. Wil nog ff wachten met positiekleding, m'n omgeving weet het nog niet. Heb moeite om m'n opgezette buik verborgen te houden.

Deel Deze Pagina