Hoi, Ik ben 30 dagen overtijd en niet bezig met zwanger worden. Nu ben ik nooit overtijd... al een test gedaan voor de zekerheid, die was negatief zoals ik al dacht. Maar nu vraag ik mij af, of en wanneer ik de dokter zal bellen?
Ik weet niet of je banner nog actueel is, maar hier ging ik ook van een okay cyclus naar opeens megalang tijdens de borstvoeding. Ook een afspraak gehad, maar er was niets anders aan te wijzen dan het geven van borstvoeding bij mij. Wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou zo is en als je je zorgen maakt zou ik gewoon even bellen!
Ja ik maak me niet echt zorgen. Maar is er een termijn voor dat een dokter er iets mee doet? Kan me voor stellen dat de assistente zegt wacht nog maar een maand of twee... Ja geef alleen nog in de avond 1 voeding. Maar dat zou er dan misschien mee te maken hebben. Ik was al een paar keer weer ongesteld geweest dus heb daar niet aan gedacht dat het de borstvoeding zou kunnen zijn.
Ik bel met zulke vragen de assistente, die kan ook meteen uitleggen of je nog ergens op moet letten en wanneer je er voor naar de dokter moet.
Ik zat volgens mij rond een dag of 80 bij m'n eerste afspraak, maar ik woon niet in Nederland en ik kan direct naar de 'gyn' i.p.v. de huisarts, dus ik denk niet dat ik het beste voorbeeld ben helaas.
Ik zou mij nog niet druk maken, iedereen schijnt wel eens een keer een wat langste cyclus te hebben. Oorzaken zijn bijvoorbeeld borstvoeding maar ook bijvoorbeeld stress.
Ja dat kan ook heel goed dat het dan langer duurt. Alleen hoelang is normaal? Maak mij ook niet druk, maar vanaf wanneer zou dat wel moeten?
Langer dan 9 maanden is schadelijk volgens mijn verpleegkundige @voortplantingsgeneeskunde. daarna heb je hogere kans op een vorm van kanker, weet nietmeer welke vorm
Huh? Langer dan 9 maanden schadelijk? Ik ben nog niet ongesteld geweest na de geboorte van de jongste (nu 11 maanden), geef ook borstvoeding. Bij de oudste duurde het ook ruim een jaar. Dat is toch niet schadelijk?
Ik had het pas ook ipv 5.5 week duurde mijn cyclus 2 maanden geen idee waarom maar uiteindelijk dua wel gewoon ongesteld geworden.
nee zal na de geboorte van een kind en borstvoeding misschien niet gelden, dat weet ik niet idd. De uitleg was iig dat het bm-slijmvlies dan te dik was en kon muteren of iets in die richting. ik neem aan dat je bij bv om een andere reden geen eisprong hebt en daarom ook niet een dik bm-slijmvlies hebt?
Mijn cyclus was na het stoppen met de pil heel onregelmatig, 6 maanden voordat ik weer ongesteld werd. Daarna bleef het onregelmatig, soms 3 maanden niet. Maar dat was niks om mij zorgen over te maken. Ook tijdens de borstvoeding lang niet ongesteld geweest, nu weer behoorlijk structureel, dochter 2 jaar en drink nog 1 x per dag. Mijn ervaring is dat ha zich daar niet zo snel zorgen overmaken, ik ben destijds doorgestuurd naar gynaecoloog op mijn verzoek maar die heeft me niet eens onderzocht, 'het orkest was aanwezig alleen de dirigent niet' Geen reden om onderzoek te doen of om mij zorgen te maken.
Ik heb sinds enkele maanden ook ineens een sterk wisselende cyclus met soms lange tussenpozen (11 wkn), dan weer 3 wkn en nu inmiddels al weer 8 wkn. Ik heb mijn huisarts gevraagd of ik niet op fsh (overgang) geprikt kon worden, maar de huisarts zei dat ze pas verder wil kijken als het na een half jaar nog steeds zo is.