Hier alles samen. Echt grote uitgaven overleggen we samen, maar gewone dingen worden gewoon gehaald. Wat van hem is, is van mij, en andersom Zou ook niet anders willen, lekker overzichtelijk. Dan koopt hij een keer een computergame, dan ik een parfum.. Nog nooit een discussiepunt geweest hier. Je moet het elkaar natuurlijk ook gunnen... We hebben een vaste lastenrekening, een boodschappenrekening waar we alle boodschappen/etentjes/action/kruidvat/etc van pinnen, 2 spaarrekingen, en de kids beide een spaarrekening.
Ik denk dat het hebben van een eigen rekening puur een gevoelsmatig iets is? Want het hebben van een gezamenlijke rekening betekent niet dat je de anders niks gunt. Natuurlijk is het wel zo dat je grotere uitgaven voor jezelf makkelijker doet wanneer je het zelf apart zet. Als mijn man nu opeens 500 euro (overdreven voorbeeld) uitgeeft aan iets wat in mijn ogen nutteloos is, dan vraag ik mij bijv wel af of hij heeft nagedacht over de kosten in de rest van de maand. Maar dit soort bedragen gaan hier zeker in overleg. Als 1 van ons iets wil kijken we even hoe we uit komen en overleggen we. We gunnen elkaar zeker zaken voor zichzelf
Wij hebben een gezamenlijke rekening. Alleen man werkt, ik heb geen inkomen. Dus zou niet weten wat ik met een eigen rekening zou moeten haha. Man doet ook niet moeilijk als ik wat koop, eigenlijk regel ik altijd alles qua betalingen. Edit: dit is ook onze 'spaarrekening'. Zoveel kunnen wij niet sparen, dus dit hoeft niet apart. We sparen altijd wat voor het geval de auto kapot gaat/nieuwe huishoud apparaten en als we 1x per 2 à 3 jaar op vakantie willen houden we het vakantiegeld (van mijn man) apart daarvoor.
Oh nu moet ik wel iets toegeven. Onze bonussen of extra budget vanuit de werkgever besteden we wel echt aan onszelf met het idee: dit is echt van ons en daar hoeft de ander niets van te vinden. Ook krijgen we dit jaar een teruggaaf belasting ivm de koop van ons huis. Mijn man stelde voor om dat gewoon te splitten zodat we ook gewoon iets extra's puur voor onszelf hebben. Dat moet dan ook kunnen vind ik. De meeste dingen gaan gewoon in overleg. Maar ik ga niet zeuren wanneer mijn man een keer naar de winkel gaat en veel te dure boodschappen haalt of andersom wanneer ik een keer een outfit bestel nee. Wij zijn beiden volwassen en kunnen prima zelf inschatten wat er per maand in en uit gaat. Dit houd ik globaal bij zodat we ook weten wanneer er echt een grote uitgave aankomt. Zoals bijv. de verzekering inboedel, aansprakelijkheid en opstal. Pfoe, die voel je wel in 1x. Daar houden we dus rekening mee.
Alles samen enigste wat nog apart loopt is de kinderbijslag, die wordt op mijn oude Rabo rekening gestort. Te lui om over te zetten.
Betaal je die verzekeringen eens per jaar dat het van die grote uitgaven zijn? Of vind je het een grote uitgave omdat je dit voor het koophuis niet had?
Hier dus eigenlijk soort gelijk. Ik regel ook alle financiele dingen. Man weet niet eens hoe hij bij de prive rekening moet komen om wat over te boeken of het saldo te bekijken. Daar kan ik hem weleens mee op de kast jagen. Dan zegt hij stoer dat het zijn geld is (als grapje) en dan zeg ik dat dat fijn voor hem is maar dat hij er toch niets mee kan of dat ik alles al jaren door sluis naar mijn geheime rekening, die niet bestaat
Het gehele pakket in 1x voor een jaar idd. . Dan ben je er gewoon vanaf. Hetzelfde geldt voor alle gemeentelijke heffingen etc. Ook niet mis
Gemeentelijke belastingen betaal ik ook jaarlijks met dezelfde reden. Vind ik altijd zo zonde als die binnen komen.
Wij zijn begonnen met alles gezamenlijk, maar ik begon me enorm te irriteren aan de uitgaven van mijn man. Gat in zijn hand en alles werd voor hem betaald, dus financiële opvoeding is niet helemaal goed gegaan.... Om die reden heeft hij een eigen betaalrekening. Natuurlijk wel besproken met elkaar. Elke maand krijgt hij daar zijn zakgeld op overgeboekt. Dit is voor benzine en aan hem waar hij de rest aan besteedt. Verder wordt alles van de gezamenlijke rekeningen betaald. Bij ons heeft dit voor veel.minder frustraties gezorgd! En ook voor inzicht bij manlief.
Dit! De een doet meer thuis dan de ander. We hebben samen de keuze gemaakt om voor kinderen te gaan dus we verdelen het ook eerlijk. Ook wanneer het ‘mis’ zou gaan heb je daardoor een eigen buffer.
Alles op één gezamenlijke rekening. Geen potjes of verschillende rekeningen voor vaste lasten, auto, vakantie, etc. Gewoon alles op één hoop. Ik regels overigens onze financiële administratie. Ik hou van cijfers
Alles gezamenlijk. Ik heb mijn baan opgezegd toen we naar het buitenland verhuisden en heb geen inkomsten nu, dus hij moet wel Ik koop gewoon wat nodig is en ook hij heeft geen gat in z’n hand, dus we hebben echt nog nooit een discussie over geld gehad. Hebben 2 gezamenlijke spaarrekeningen, 1 voor ons nieuwe huis en 1 voor al het overige. Ik regel al onze financiën en dat gaat goed! Ben heel blij met hoe het gaat bij ons!