Beste allemaal, Wie o wie kan mij helpen? Van de week te horen gekregen dat zeer waarschijnlijk ons huis is verkocht en dat deze mensen er heel snel in willen (help!!) Nu zijn wij dus met spoed op zoek naar een koopwoning in Zeist (andere dorpen eromheen vallen af) maar hoor ook hele slechte verhalen over zeist dat er bepaalde wijken absoluut een no go zijn. Wij zijn zelf best wel burgerlijk en houden van rust. Je zou zeggen dat we wel kakkers te noemen zijn Wie o wie kan mij helpen? Ik wil graag verschillende meningen horen
Nog steeds Wachtend op een antwoord ... Heb je de makelaar al gebeld met deze vraag? En anders in de auto stappen en erheen rijden en zelf gaan kijken. Nu is een goeie tijd, veel mensen zijn nog thuis en hebben vakantie. Ook kun je zien of sommige straten al dan niet al zijn schoongemaakt kwa vuurwerk... geeft altijd wel een beetje een indruk.
Mijn man werkt in Zeist, hij zegt dat je zoizo niet in west moet zitten. Centrum is een optie of bosch en duin.
Jij moet in Kerckenbosch zijn denk ik! Heerlijk wonen, de mooiere 2-1 kap woningen. Die wijk is ook in de crisis nog steeds heel gewild, dus biedingen met gesloten enveloppe zijn daar geen uitzondering. Lyceumkwartier is ook erg mooi en gewild en jouw type buurt denk ik. Niet : Vollenhoven (oost)! Bosch en Duin is prachtig naar ook heeeeeeeel duur (John Ewbank had daar een huis....) en bovendien niet in de kern Zeist zelf, maar een dorp/gehucht in gemeente Zeist.
Ik woon 5 minuutjes bij zeist vandaan, waar zouden jullie een huis willen kopen? Je hebt goede wijken maar ook slechte wijken! Vollenhove moet je ver uit de buurt blijven vind ik zelf, Kerckenbosch is wel goed/leuk voor Jullie denk ik.
Centrum is leuk maar best druk en gaat binnenkort op de schop. Vollenhove is idd geen leuke plek! In kerckebosch zou je kunnen kijken! Ik ken al die buurt namen verder niet, maar bij de kinderboederij heb je ook leuke huizen! zit ook een roc daar in de buurt. ook leuk! volgens mij heet dat Nijenheim ofzo..
Kijk super reacties daar kunnen we weer even verder mee!!! Sorry dat ik nu pas reageer maar zat de hele dag in de auto om rond te rijden en te kijken. Morgen gaan wij Zeist aandoen en dan de wijken bekijken en kijken welke huizen leuk zijn. Makelaar is al verwittigd maar het is vrij lastig om tussen kerst en oud en nieuw een makelaar te pakken te krijgen Ik ga even de wijken opslaan en dan verder kijken Meer tips zijn welkom!!
Ik woon mijn hele leven al in Zeist. Het ligt er echt aan wat voor soort huis je zoekt. Jaren 30? Dan zijn alle wijken goed. Woonwijk met jaren 70? Dan kom je uit bij Nijenheim, Brugakker of Couwenhoven. Vollenhoven is een wijk met erg veel flats waar ook een aantal huizen staan, dit is geen leuke wijk. Nieuwbouw? Dan kan je in Kerckebosch kijken. De oude wijken achter het centrum zijn erg leuk, hele oude huizen en een prettige sfeer. Als je meer wilt weten hoor ik het graag.
Kerckenbosch heeft juist ook veel mooie oud bouw hoor, rondom Amalia van Solmslaan bijvoorbeeld. Er is nu inderdaad net een groot stuk (ontzettend mooi gelegen!!!) nieuwbouw bijgekomen.
Wat ik voornamelijk hoor is dat er veel plekken zijn waar hangjongeren zijn, vandalisme en dat soort ongein. Ik heb zo 2 kleine kinderen en ben merendeels alleen (man werkt vrij veel) dus we zitten het liefst zo veilig mogelijk in een nette wijk waar gewoon de kinderen buiten kunnen spelen zonder vandalisme, hangjongeren etc. Man en ik komen nu uit een grote stad en we willen juist nu wat meer rust en ruimte maar alles wat we zien is het net niet en de tijd dringt want over 2 weken moeten we een bod hebben gedaan op een huis.
Wij wonen in een oude wijk achter het centrum, hier absoluut geen hangjongeren. Die hangen veel in De Clomp maar daar heb je voornamelijk huurwoningen.
Lisa ahh oke dan dank je wel! We zitten hier te twijfelen tussen Leusden en Zeist. Man werkt 5 km van Zeist af maar heel eerlijk ik vind Zeist en de huizen van Zeist best wel 13 in dozijn. Ik geloof dat we nogal verwend zijn wat betreft het huis wat wij nu hebben en wat we ervoor terug krijgen.
Veel wijken in Zeist hou ik ook niet van, wij zijn echt van de oude huizen met oude details en die zijn er hier gelukkig genoeg maar de woonwijken met de jaren 70 huizen zijn niet onze smaak. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Wat voor soort huis zoeken jullie?
Ik zat even te kijken maar de Arienslaan is dat wat? Sorry wij houden dus echt van speelse woningen haha. Niet dat standaard geleuter Ligt deze in de goede wijk? Ben benieuwd!
Heb in Leusden gewoond. Zijn mooie wijken bij, maar niet mijn stijl ! Geen 13 in een dozijn iig. Leusden is ook wel beetje 'kak'. Nieuwe wijk is wel erg mooi. En je woont enorm centraal, dichtbij stad en snelwegen.
Arienslaan is op de grens van Vollenhoven........ Wat voor type huis ziek je en in welke prijsklasse? In Zeist is alles wel te vinden. Naar in kerckenbosch bijvoorbeeld hoef je met minder dan 4,5 ton niet aan te komen.
We krijgen zo te horen wat we mogen van de bank maar 4.5 ton kan ik op mijn hele dikke buik schrijven haha. Nee helaas dan had ik mijn baan ook moeten aanhouden We verwachten tot 3 ton te kunnen kopen maar het liefst liggen we wel wat lager droog brood eten is ook zo wat
Amersfoort vind ik zelf wat druk. En het liefst willen we dat mijn man naar zijn werk kan fietsen en dat ik de auto voor de kinderen kan gebruiken.