Zoals de titel het al zegt als wij visite hebben gehad blijven mijn ouders, zusje en broertje meestal nog eten omdat zij nog 3 kwartier in de auto moeten zitten voordat ze thuis zijn Mijn so wonen 5 minuten bij ons vandaan en zij denken dat als mijn familie hier blijft eten zij dat ook mogen Een keer vind ik niet erg maar het hoeft van mij niet elke keer Ik voel me gewoon verplicht om ze steeds te vragen als mijn eigen familie hier ook blijft eten Ze blijven eigenlijk net zolang op hun stoel zitten totdat ik het vraag Wat zouden jullie in mijn geval doen?
Tja ligt eraan wat vaak is...maar je ouders en schoonouders zijn toch niet altijd tegelijk op visite neem ik aan?? Op verjaardagen wel ws maar dan vind ik het ook niet zo netjes om de ene wel en de andere niet te doen. Hier eet na verjaardagen iedereen mee.
Ik zou ze laten blijven eten. bij ons was het de zoete inval vroeger en bij mij thuis ook. niet de ene wel en de ander niet.
Afgezien van verjaardagen, Je familie uitnodigen een keer, en dan je schoonouders niet? Of anders gewoon vragen of ze willen vertrekkn omdat je wilt gaan eten.. Wat ik ook wel eens doe is zeggen dat ik zo eens eten ga koken.. wil hier nog wel eens helpen..
Niet tegelijk uitnodigen? De ene wel en de ander niet kun je niet maken. Mijn sm blijft ook vaak eten als ze d'r is. Dan komt ze net voor etenstijd en dan vraag je het uit beleefdheid en jaaaa hoor, pfff, haha! Maar ja, er zijn ergere dingen.
Lijkt mij dat als ze er tegelijk zijn je geen onderscheid gaat maken toch? Wie mee wil eten eet mee, of je bonjourt iedereen voor etenstijd de deur uit. Ten minste dat is mijn mening
Ze zijn er gelijkertijd met jouw ouders? Dan zou ik gewoon wat extra maken. Maar ik ben ook het type hoe meer zielen hoe meer vreugd! Als ik eerlijk ben zou ik me ook een beetje gepasseerd voelen als de andere ouders wel mogen blijven en wij niet. Maar als je het vervelend vindt dan zou je het toch moeten zeggen op een subtiele manier, want volgens mij gaan ze er gewoon vanuit dat ze mogen blijven, dus uit zichzelf zullen ze niet weg gaan.
Het lijkt mij ook raar om je schoonouders weg te sturen, terwijl jouw ouders wel blijven... Ik maak er eigenlijk nooit een probleem van. Beide ouders eten hier wel 1 keer per week. Als wij mensen in de middag op visite krijgen, ga ik er altijd vanuit dat ze blijven eten. Dan kan het altijd alleen maar meevallen
Best normaal dat je schoonouders willen blijven als jouw familie ook mag blijven eten. Pff ik hoop toch dat ik later niet zo'n schoondochter krijg die zo gaat denken...
Heel eerlijk, voor mij is dat gewoon gastvrijheid dat je je bezoek iets te eten aanbiedt rond etenstijd, en buiten etenstijd op z'n minst koffie en koekjes. Pas als je schoonouders letterlijk zowat elke dag aan de deur zouden staan (en niet omdat ze zelf niet meer kunnen koken of omdat ze het eigenlijk zelf niet kunnen betalen of zo), zou ik er verveeld mee zijn. Maar zo op en weg een keer... Wij eten met de hele familie elke zondag bij mijn grootmoeder, gezellig gewoon. Zolang het kan. Ik denk dat als zij er niet meer is, dat de familie dan wel wat uit elkaar gaat vallen.
Zoals ik het lees zijn ze er als jouw familie er ook is (dus met een verjaardag/nieuwjaarswensen bijv, anders zijn ze er toch niet allemaal neem ik aan?) Dus ja, ik vind het dan normaal dat, ook al wonen je schoonouders 5 min bij je vandaan, zij óók mee eten....
Ik zou er ook geen verschil tussen maken, ze zijn jouw schoonouders maar wel de ouders van jouw man... Als het elke dag gebeurt zou ik het wel begrijpen, maar de ene keer in de zoveel tijd? Wij vragen iedereen aan of ze willen blijven eten rond etenstijd, voor familie is vanzelfsprekend vind ik...
Ik zou het in ieder geval ook nooit doen...vind het ook altijd gezellig als iemand blijft eten. Hier toch zeker 1-2 maal per week.
Schoonouders weg sturennterwijl je eigen familie wel mag blijven vind ik echt onbeschoft. Wat zegt jouw man ervan het zijn tenslotte wel zijn ouders. Ik.zou je ouders en schoonouders dan apart uitnodigen als je het zo erg vind. En hoe vaak blijven ze eten elke dag elke week of zo af en toe?
nou als ze er elke keer zouden zijn als mijn ouders er zijn ja dan stuur ik ze wel weg ja.. ( en helaas zijn mijn schoonouders zo) Tuurlijk mag er mee gegeten worden maar niet elke keer als mkijn ouders er zijn... Met verjaardagen nieuwjaarwensen dan natuurlijk wel, maar als mijn ouders gewoon op visite komen en die zouden blijven eten en mijn schoonouders staan 5 minuten later op de stoep., Tja ik ben dan een persoon dat ik ze tuurlijk wat te drinken aan bied, maar als ik met iemand afgesproken heb dan wil ik daar ook graag aandacht aangeven.. Nou ben ik ook en persoon die niet van onverwacht bezoek houd.. het komt misschein over als een kreng maar zo is het niet hoor.. Ik kan nou eenmaal niet altijd rekening houden met goh misschien krijg ik vandaag eters.. Nogmaals met Feestdagen verjaardagen enzo mag iedereen stuk voor stuk mee eten.. Maar dan kan ik er rekening mee houden Is het afgesproken dat ze beide komen ja dan eten ze gezamelijk mee.Dus ligt wel een beetje aan de situatie.. had ik er misschien bij moeten zetten
Meen je dit nou serieus?? Ik zou me doodschamen. Echt waar. Lekker gastvrij ben je! Natuurlijk mogen die mensen ook blijven eten. Zijn ze minder dan jouw eigen ouders? Vind je het te duur als ze mee-eten? Wees dan zo stoer en vertel het ze gewoon. In plaats van te gaan zoeken naar hints of ideeen om ze maar niet te hoeven laten mee-eten.