Hoi meiden, Volgende week gaan we heerlijk met zijn tweetjes een lang weekend naar Antwerpen. Heerlijk genieten van elkaar en van Antwerpen. Lekker shoppen, eten en drinken. Maar wat nog meer? Wie heeft er tips voor ons? Wat moet je gezien hebben in Antwerpen? Waar moet je zijn geweest? Misschien weten jullie ook nog wel goede restaurants waar we gezellig kunnen eten. Ik hoop op leuke tips! Alvast bedankt... Grts jufaman81
't hofke erg lekker eten daar, klein restaurant niet super duur. rondje op schelde ( met een boot vaar je heen en weer) musea aan de stroom ( mars)
Op zondag zijn de winkels gesloten! Das wel jammer Verder... THE bistro kun je lekker lunchen ( ook dineren trouwens)
Hebben wij vorige jaar ook gedaan. Is een erg leuke stad om gewoon rond te wandelen. Het MAS is zeker een aanrader als je iets van een museum zoekt. Er zit een hele goede chocolaterie aan De Meir (grote winkelstraat) waar je ook kunt kijken hoe er bonbons enzo gemaakt worden. Wij hebben een heel knus restaurantje ontdekt in het centrum. Alsof je ergens thuis bent. Lekker kopje thee/koffie met eigengemaakte taart en koekjes. Het heet Lojola en zit vlak bij de cathedraal (heb het even opgezocht: Hendrik Conscienceplein 14) En mocht je echt niks kunnen bedenken, dan heb je altijd nog de zoo naast het station, maar die hebben wij niet aangedaan. Veel te leuk om andere dingen te doen zonder de kinderen! Veel plezier!
Goede tips zijn al gegeven. Ik woon in Antwerpen maar ken de stad eerlijk gezegd niet zo goed. Behalve de straatjes rond de Meir, daar zitten leuke kleine winkeltjes. De Meir zelf vind ik saai. De winkels zijn op zondag gesloten, behalve die aan de Kloosterstraat.
Lekker simpel italiaans bij giovanni's gaat er altijd wel in hier ( je moet niet lang willen tafelen want ze kijken je weg daar omdat het altijd druk is). Stadswandeling maken met zo'n route van visit antwerp. Verschillende leuke musea Je kan een tocht onder de grond maken wat een aanrader schijnt te zijn( Van te voren reserveren) Filmpje pakken bij Metropolis als je een avondje relaxed wil doen Kom regelmatig in Antwerpen, maar het blijft leuk om rond te slenteren.