Wij wonen nu twee jaar in ons huisje. Vanaf dat we hier kwamen hebben we in het begin weleens een bal tegen onze deur/raam gehad maar goed, dat kan gebeuren denk je dan. Op een gegeven moment hadden we net de buitenboel geschilderd en hoppa weer ballen tegen de deur. Mijn partner heeft er toen wat van gezegd. Het bleef een tijd stil en eigenlijk hebben we, op een paar ijsballen tegen de ruiten in de winter, een jaar lang amper last gehad. Tot dus een paar weken terug. Steeds weer ballen tegen de deur. Belletje trekken, kloppen op de deur enz. De groep wordt ook steeds groter. Waar het vorig jaar 3 kids waren zijn het nu ineens minstens 10 a 15 kinderen. volgens mij mogen ze dit jaar voor het eerst naar buiten in de avond maar gedragen kunnen ze zich niet. Van de week stond ik achter de deur te stofzuigen. We hebben spiegelglas in de deur dus ze kunnen mij niet zien. Een meisje werd letterlijk aangemoedigd door haar broertje om de bal tegen onze deur aan te trappen. Ik zwiepte de deur direct open en ben flink pissig geworden. Mijn partner is naar de ouders geweest. Die zou zijn zoon aanspreken. Nu gisteravond dus om 21:00 weer. Een groep die staat te schelden buiten. Of dat nu tegen elkaar of tegen ons gericht was dat weet ik niet. Weer belletje trekken, met de brievenbus klepperen enz. Nu heb ik mazzel dat mijn kids niet wakker zijn geworden want onze beeb heeft toch al moeite met slapen. Goed, bij mij komt nu het gevoel dat ik ze echt door mijn brievenbus heen trek de volgende keer. Ik word gewoon kwaad. Wij hebben zoveel meegemaakt de laatste jaren dat we nu gewoon rust willen. Nou ja goed. Wie heeft dit weleens meegemaakt en heeft er tips?
Geen tips maar het lijkt me echt vervelend, kan je niet de politie bellen? Is wel een grote stap maar anders gaat het ws. van kwaad tot erger. Op een gegeven moment zijn die kindjes pubers en dan heb je rond de jaarwisseling ineens een brandende deur door gegooid vuurwerk ofzo.
heel vervelend en snap dat het je boos maakt. toch is het het beste denk ik om er vooral NIET op te reageren. dan is voor hun de lol er snel af. hoe meerjij ouders gaat aanspreken of hunzelf des te leuker ze het gaan vinden. Evt als het echt de spuigaten uitloopt misschien de wijkagent inschakelen? sterkte
Weet natuurlijk niet hoe jullie het hebben aangepakt maar vroeger vonden 'wij' het alleen maar leuker wanneer die mensen heel boos werden. Wanneer ze op een normale manier zeiden dat je net de deur hebt geschilderd of dat jullie kindje slaapt en een praatje maakt heeft het misschien meer effect?
Wat een asobuurt zeg! Absoluut wijkagent inschakelen en anders dat schorem een koekje van eigen deeg geven...een emmer ijskoud water over hen heen gooien. Werkt net als bij katten erg goed.
Daar hadden wij het net al over idd. Wie zegt dat ze de volgende keer niets door de brievenbus gooien? Ik had al een keer eerder geopperd om de brievenbus dicht te maken en gewoon buiten een bus op te hangen. Gewoon omdat ik dat prettiger vind. Is misschien nu wel een goede optie.
Haha, je zou het denken hè. Het is echter een van de beste wijken uit de stad die tot verkort ook heel rustig was. Oh ja vooral met dit weer hihi. Ijskoud hier op dit moment.
Hier van de winter hetzelfde, ijsballen keihard tegen de ramen...elke avond weer. ramen trilden in de kozijnen. We hebben 1x gereageerd maar toen werd het alleen maar erger. daarna zijn we op de negeerstand gegaan, en is het gestopt. Op een enkele verdwaalde sneeuwbal na. Hier was de jeugd een jaar of 16...al wat ouder dus... Ik denk idd dat het reageren weer nieuwe prikkels geeft. Negeren is soms de beste oplossing maar wel héél erg moeilijk als er zo'n opgeschoten joch je ramen bijna inkinkeld.
Ik denk dat dit idd de volgende stap zal zijn ja. We hebben het ook altijd genegeerd maar ja nu wordt dat moeilijk natuurlijk. De groep wordt ook steeds groter. Ik ben nu ook gewoon kwaad. Ik wil gewoon rustig wonen. Wij komen hier nu net in wat rustiger vaarwater terecht en ik wil gewoon niet dat een stelletje pubers dat gaat verpesten. We zaten al te denken om ze te filmen. Mijn man wil daarmee dan naar de buurman zodat hij zijn zoon de adressen lospeutert van de rest. Hij wil alle ouders een bezoekje brengen en helpt dat niet dan naar de wijkagent. Hij moet zich echter inhouden om ze niet een flinke trap te verkopen. Nooit geweten dat je hier zo agressief van kan worden zeg. Wij zijn normaal hele vredelievende mensen. Begrijpen ook niet waarom wij hier doelwit van geworden zijn.
je mag niet zomaar mensen stiekem filmen. snap je bedoeling heel goed maar dalijk ben jezelf de sjaak bij de politie
Ok, maar hoezo dan? Ik mag toch ook een camera ophangen, of mag dat niet? Dat ze het niet gebruiken kunnen ok (wat ik al echt idioot vind) maar hoezo zouden wij dan de Sjaak zijn?
Dat zou mij echt aan mijn anus roesten. Als deze 'lieverdjes' moedwillig zulke overlast veroorzaken en schade toebrengen aan mijn eigendom (huis) idd gewoon filmen en aangeven bij de politie!
Waarom niet een tussenstap?? Ik lees meteen al berichten als filmen, politie, naar ouders. Doe de deur eens een keer open en nodig de jongeren eens uit om in gesprek te gaan. Maak koffie/thee voor ze, koekje erbij en maak contact. Ik denk dat je daar heel veel mee kunt bereiken. Wij hebben een hoekhuis dat echt enorm uitnodigt om belletje te trekken, sneeuwballen te gooien en weet ik wat allemaal. Belletje trekken negeer ik altijd. Sneeuwballen heb ik ze pas op aangesproken. Ze mogen het hele huis onder kogelen, alleen de ramen niet. Ik heb ze uitgelegd dat onze dieren daar zenuwachtig van worden. De dieren laten zien en toen was het ok. Al kwam er echt nog wel eens een bal de hoek omzeilen. Probeer eerst in gesprek te gaan, pas dan kun je kijken of je andere maatregelen moet treffen.
Toen wij hier net kwamen wonen hadden we hetzelfde. Ik heb de kids even goed toegesproken en gezegd dat dit écht niet kan. Daarna was het over! Nu is het hallo buurvrouw en komen ze soms spelen.
op openbare grond mag je alles en iedereen filmen of fotograferen zolang je het niet publiceert al dat belastend is voor diegene. Als je die kinderen dus filmt, dan mag je daar best mee naar de ouders/ wijkagent. On Topic: vervelend zeg. Hier wel eens last gehad van 'belletje lellen', ook niet zo fijn met een klein slapend kind. Ik heb toen gewoon eens de deur opengemaakt toen ik ze later weg zag lopen en heel droog gezegd: dag heren, jullie hadden mij nodig? Uiteraard was de reactie: huh? Nee hoor! Ik: hmm, maar waarom bel je dan aan? En uiteindelijk: vind je jezelf ook niet een beetje te oud voor dit soort spelletjes? Maarja, wat jij nu meemaakt is wel wat anders dan bellete trekken natuurlijk... In gesprek gaan met de kinderen kan twee dingen doen: het erger maken of het laten stoppen. Proberen kan altijd, dan kun je in ieder geval zeggen dat je zelf alles gedaan hebt.
Ik snap je insteek wel echter hebben wij al meerdere keren vriendelijk gevraagd om er mee op te houden.
. je mag wel een camera ophangen maar daar zijn wel regels voor. bv aleen gericht op je iegen voordeur of wat dan ook. zou wat zijn als iedereen zomaar op de openbare weg ging filmen. politie mag daar dan ook niets mee doen als je die beelden hebt. iets in de trant van onrechtmatig verkregen bewijs. google er maar es op