Ww aanvragen??

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door TigerMom, 3 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Hallo,

Ik ben tijdens de zwangerschap, door ziekte, mijn baan kwijt geraakt. Of nou ja, mijn contract werd hierdoor niet meer verlengd. Nu heb ik tijdens de zwangerschap een ziektewet uitkering en WAZO uitkering gehad en nu tijdens mijn verlof een WAZO uitkering. Deze loopt in Juni af, dus nu vroeg ik mij af of ik dan beter een WW-uitkering aan kan vragen? Ik ben uiteraard al opzoek naar ander werk, maar mocht ik niks vinden voor mijn verlof afloopt, dan wil ik niet met lege handen staan.

Er is mij wel verteld dat ik moet bellen als ik nog ziek ben na mijn verlof. Op dit moment is dat nog wel aan de orde, maar mocht ik toch hersteld zijn als mijn verlof afloopt, dan heb ik niets meer achter de hand. Ik ben niet van plan om lang zonder werk te zitten of lang ziek te zijn, maar dit is voor mij helaas niet te voorspellen hoe lang dat nog gaat duren.

Graag hoor ik wat uw advies is in mijn geval.

Met vriendelijke groet,
    Miranda Vos.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste TigerMom,

Wat goed dat je even informeert naar jouw mogelijkheden.

Zodra het zwangerschapsverlof afloopt en je hebt nog geen nieuw werk gevonden. Kun je 2 weken voor het einde van het verlof een WW-uitkering aanvragen via deze link.

Ben je na het verlof nog wel ziek, dan kun je telefonisch een ziekmelding doorgeven. Het is dan niet nodig om de WW-uitkering aan te vragen. Op het moment dat je weer beter bent vraag je dan wel de WW-uitkering aan.

Met vriendelijke groet,
    Jeroen
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina