Hallo allemaal, Onze kleine meid is 6maanden oud. En wij willen volgend jaar als het meezit. Op vakantie met haar. Maar het is onze eerste dochtertje. En ik heb geen flauw idee wat leuk is om op vakantie te gaan? Wij willen misschien naar een warm land, maar wel in Europa. Of Disneyland maar ik denk dat ze daar te klein voor is. Hebben jullie tips? p.s. mijn partner houdt absoluut niet van kamperen. of in een sta-caravan (jammer ik weer wel -nooit gedaan trouwens) Mijn dank is groot, Groetjes, Sha
Disneyland met een kindje van 1 jaar lijkt mij zonde van het geld. Het is erg groot en druk. En natuurlijk best duur om er naar toe te gaan. Nee, dan zou ik een leuk huisje kiezen.
Eens. Onze dochter is nu 1 jaar. Ze kan nog niet zelf staan/lopen, maar vind dingen doen wel heel erg leuk. Wandelen, fietsen. Een vakantiepark met een zwembad, wandel/fietsmogelijkheden en leuke dingen in de buurt, zoals een dierentuin, is denk ik nog het beste idee. En die heb je ook wel in het buitenland. Gewoon ff gaan googlen of naar het reisburo gaan.
disney zou ik ook nog niet doen als je 1 kindje van 1 hebt als je nou nog oudere erbij had is het wat anders. maar daar zou ik dus nu mee wachten. je met bijv overal dan ook alleen in omdat er 1 bij de kleine moet blijven dan is het lang niet zo leuk. qua land zou ik dan verder wel doen wt ik zelf leuk zou vinden. want op die leftijd vinden ze alles goed zolang het bij papa en mama is ze een bed hebben e eten krijgen. haha een beetje water is ook altijd wel leuk natuurlijk. met de warmte zou ik wel kijken waar je kindje tegen kan. zo waren die van ons erg gevoelig voor 30 plus en dus konstant aan de spuitluiers en das niet fijn op vakantie. cran canaria vonden wij een leuk eiland toen onze oudste meid 1,5 was. dagje vogelpark enzo voor de afwisseling en leker poedelen in het water. en centerparcs oet het ook altijd goed op die leeftjd. en het is neit zon gesleep voor de ouders want je hebt er werkelijk alles. je het nu ook parken in frankrijk dus je kunt wat warmer.
Met 1 jaar zou ik zeker niet naar Disneyland gaan. Mijn dochtertje is net 1 jaar oud en ze zet nu net een paar stapjes. Ze is ontzettend snel moe als we ergens heen gaan dus zou zeker niet naar iets als Disneyland gaan. Ook zou ik uitkijken met naar een warm land gaan. Wij waren rond mei naar Italiƫ gegaan waar het zo'n 30 graden was. Ze vond het echt niet prettig die warmte en was echt niet helemaal zichzelf (mede door tandjes). In augustus zijn wij naar Duitsland (Sauerland) gegaan waar we veel gewandeld hebben in de bergen, gezwommen en gefietst. Dat was meer dan genoeg drukte voor haar.
Gewoon kijken wat je zelf graag wilt. De kleine heeft toch alleen papa, mama, bedje, eten en een schone luier nodig. Ik zou wel last minute wat boeken. Genoeg keuze en mocht het dan bijv. mooi weer zijn in NL, kun je ook op vakantie in eigen land.