Wij willen graag in januari naar de Antillen; Curaçao maar Bonaire lijkt ons ook wel wat. Met zn viertjes, onze tweeling van ruim een jaar gaan ook mee. Wie heeft er leuke tips voor accommodatie. Graag wat kleinere, knusse accommodatie. Animatie ed is niet aan ons besteed. Ook ervaringen met de andere, kleinere eilanden als Bonaire of St. Maarten is welkom.
Ik ken Aruba en Bonaire. Bonaire is rustiger. Mensen die daar komen, komen voor de natuur (duiken) en minder voor het nachtleven. Dat geeft het eiland toch een iets gemoedelijker sfeer. Wij logeerden toen bij Plaza Resort Bonaire (van vd Valk), maar dat is wel alweer 10r geleden. Aruba is wat meer op Amerika gericht, maar ook een heerlijk eiland. Logeerden bij Amsterdam Manor Beachresort. Erg fijn, kleinschalig complex. Mooi strand.
Bonaire is heel relaxt, maar rustig. Naast strand en natuur niet zoveel te doen. Bij lac cai heb je een mooie baai, wat heel fijn is met kleine kindjes. Van de valk was een paar jaar terug niet meer zo mooi als het was. Wel mooi gelegen om te snorkelen. Wij zaten in een klein complex, maar niet zo handig met mobiele kindjes (die van ons was toen 6 maanden) Curacao zaten wij in het Morena resort. Dit is echt een aanrader! Geen groot complex. Mooi zwembad en een mooi appartement met groot omheind balkon! Op loopafstand van het strand (jan thielbaai) Leuke dingen om te doen en mooie stranden Aruba idd heel amerikaans. Wel de leukste 'stad' vond ik. Logeerden toen bij mijn zwager, dus geen hoteltips.
Morena is idd klein en leuk. In jan thiel zitten ook grotere zonder animatie die ook erg leuk zijn zoals livingstone. Voor de Kids is het zwembad en het strand over het algemeen genoeg. Beide is aanwezig in jan thiel. Heb 3 jaar op curacao gewoond dus als je daar vragen over hebt, mag je mij altijd pb en.
Wij zijn met onze kinderen 2 keer naar Curacao geweest. De eerste keer naar Chogogo resort toen waren de kinderen 8 maanden en 3 jaar. Een jaar later nog een keer en toen zijn we naar Papagayo resort. Beide echt een aanrader, zonder animatie maar dat heb je daar ook echt niet nodig hoor. Lekker dicht bij het strand en de zwembaden zijn ook prima. Curacao heb je genoeg te zien dus zeker een auto huren hoor!
Ik ben 2 jaar geleden op Bonaire geweest, toen 20 weken zwanger van de eerste. Ik heb een heerlijk relaxte vakantie gehad en zou er zo weer naartoe willen maar dan niet met kids. Het mooiste van Bonaire bevindt zich toch echt onder water! Wij verbleven in Belmar, een klein appartementencomplex met duikschool en dat was echt super! Een klein steigertje waar je op kon zonnen en verkoeling vond je in het zwembad of de zee. Ik zou met kleine kids dan wel naar de strandjes trekken waar ze kunnen pootjebaden.
Een aantal jaar geleden zijn wij in de appartementen van Djambo geweest op Bonaire. Ik denk ideaal met kleine kinderen (ben nog niet bevallen dus ook nog nooit met kind op vakantie geweest). De app hebben slaapkamers met airco en een buitenkeuken direct aan het zwembad. Als je kleintjes moeten slapen hoef je dus niet op een hotelkamer te blijven hangen. Absoluut een auto nodig, supermarkt is dichtbij. Ik vond Kralendijk heel gemoedelijk, behalve op woensdag dan legt het cruiseschip aan. Heerlijk eiland om bij te komen.
Wij zijn hier ook geweest! Is idd heel leuk. Onze zoon was toen 6 maanden en was echt ideaal! Maar.... Met mobiele kinderen zou ik het zelf niet doen. Je hebt geen hek bij je appartement en het zwembad is dan heel dichtbij. Je moet ze dan constant in de gaten houden