Help! Ons meisje van bijna 6 maanden is ziek.. Sinds zaterdag een ontstoken oogje wat gelukkig al minder wordt. Gister helaas 39,4 graden koorts. Zijn naar de huisarts geweest en zag een heel rood keeltje en een fikse verkoudheid. Door de keelpijn drinkt ze heel slecht. We vliegen morgen om 14:00 uur. Moeten om 8 uur naar de HA. Ik weet niet zo goed wat ik zal doen.. Als de HA morgen zegt dat der oortjes goed zijn, kan je daar dan ook op vertrouwen?
Vliegen met oorklachten kan zover ik weet permanente schade aanrichten Info. over problemen van een oorontsteking. | Eartech gehoorbescherming Nederland
Wij hebben met met onze oudste gehad. Dag van te voren keelontsteking. Andere gekregen, paracetamol en neusspray. De dag erop ging het gelukkig iets beter en huisarts vond het goed om te vliegen
Ja, die hebben we. Vanmorgen gebeld en als HA zegt dat het niet kan dan kunnen we annuleren. Der oren zagen er gister goed uit, geen ontsteking. Wel kon ze zien dat ze een flinke verkoudheid heeft. Vandaag gaat het wel ietsje beter als gister dus hoop morgen ook. Natuurlijk annuleer ik als het echt niet gaat. Twijfel alleen dat als de dokter morgen zegt dat het wel kan dat het ook écht kan..
Ik mag aannemen dat als de huisarts zegt dat het kan je ook gewoon kunt gaan. Alleen als je kleintje zich ziek voelt is het misschien voor jullie niet zo relaxed om te vliegen. Misschien kun je ook nog wat extra tips vragen, aan de huisarts bijv. of je extra paracetamol voor de vlucht kunt geven of bijv. speciale neusspray, want die kleintjes krijgen zeker als ze ook neus verkouden zijn veel druk op de oortjes, als die buis van eustachius dicht zit. Hopelijk knapt je kleintje snel op, en als het echt niet goed voelt moet je het niet doen en annuleren!
Vervelend, hopelijk voelt ze zich snel beter. Als de huisarts zegt dat het kan, dan zou ik het wel doen. Idd paracetamol geven. Geef je bv? Dan kun je onderweg makkelijk wat troost geven als ze zich niet goed voelt. Ik heb het ook een keer gehad met een kleintje dat ziek was. Was de terugweg, dus we moesten wel. Hij had flink koorts, maar gelukkig daardoor het grootste deel van de weg ook geslapen. Op het vliegveld had ik hem in de draagdoek, zodat hij ook niet veel meekreeg van de hele reis.
Ze plast ook heel weinig. Om 3 uur een luier verschoond, om 5 uur beetje diarree, maar nog steeds geen plas. Heb het idee dat ze daarvoor ook al minimaal heeft geplast..
Even de luiers droog wegen en wegen als je verschoond. Kleintjes kunnen snel uitdrogen! En als je vanavond niet vertrouwd gewoon de HAP bellen. Beter een keer te veel dan te weinig zeg ik altijd. Wat vliegen betreft. Koorts is niet zo probleem. Meer het snot wat in der holtes zit wat extra druk kan geven naast al de druk met vliegen. Haar laten drinken of op iets laten sabbelen tijdens het opstijgen. En neusspray en en zetpil vlak van te voren. Dat zou mijn advies zijn, maar weet niet wat de huisarts zegt. Daarnaast moet je afvragen wat als ze zieker wordt? wat als ze niet opknapt? Weet niet waar je heen gaat en hoe goed de medische zorg is?
Goed advies aicirtap! Ga ze even wegen! Ze heeft net een fles van 210 op dus dat is al positief! Voorheen ging er net 70 CC in.. Morgen idd even advies inwinnen van ha.. Ben idd best bang voor die druk. We waren sowieso van plan om van te voren een zetpil te geven en haar tijdens stijgen en dalen te laten drinken, hopelijk scheelt dat! We gaan naar Tenerife trouwens.
Misschien kan je ook aan de dokter vragen of je een neusspray van de apotheek kan krijgen. Die werken wat beter als alleen zoutoplossing. Weet alleen niet of kleintjes dat al mogen.
Op recept kun je xylo krijgen in de neusspray. Mijn dochter was 9 weken toen ze met RS in het ziekenhuis lag. Er zat 1,25 in. Kinderhoeveelheid is 5 mg en 10 voor volwassenen. Ze mocht het 2 keer per dag voor 1 week lang. Hopelijk zijn jullie lekker vertrokken inmiddels.
Het gaat veel beter! Dag van Vertrek naar de HA geweest en we mochten weg. Kregen wel antibiotica mee, neusspray en een puffer tegen het piepende ademhalen (heeft ze al eerder gehad). Vond het vliegen wel spannend, maar dat ging super goed! Ze had echt nergens last van! De antibiotica sloeg snel aan, waardoor ze nu weer helemaal opgeknapt is en we lekker van onze vakantie kunnen genieten!