Grauwe witte doeken en lakens weer wit?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tamy, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    Hallo,

Voor de nieuwe baby wil ik graag wat oude lakens en hydrofiele doeken hergebruiken. Helaas zijn die wel echt grijs geworden door twee jaar niet zo netjes wassen. Een nieuwe baby in grijze doeken is natuurlijk niet de bedoeling ;)

Wie o wie heeft de gouden tip.

Alvast bedankt!

Tamy

2. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Die vanish oxi action white schijnt er wel echt goed tegen te helpen! En anders misschien met bleek gaan werken?

Maar je zou die vanish kunnen proberen in combinatie met een speciaal wasmiddel voor witte was? Baat het niet dan schaad het niet denk ik zo:).

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nachtje in de azijn met soda?

4. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik vraag me dit ook af idd.

Ik heb het met name met de aerosleep hoesjes, die zijn niet meer spierwit en dat vind ik jammer. Ik heb van die oxy white zakjes of zo die je bij de was kan doen. Maar mag je dit gebruiken voor een baby? Aangezien je met wasverzachter en zo ook voorzichtig moet zijn??

5. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Nachtje in de bleek, daarna gewoon wassen.

6. mammalies

mammalies Actief lid

4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ze toen in een speciaal spulletje van Biotex gezet. Verkopen ze bij de etos, ze zijn weer hagelwit. Met bleek moet je uitkijken, alsje teveel gebruikt kunnen ze geel worden of kapot gaan!

7. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    Bedankt voor de tips.

Op het internet een tip voor kunstgebitreiniging tabletten gelezen. Zit een soort bleek in blijkbaar. In de was erbij gooien, dus dat heb ik gisteren geprobeerd. Helpt wel iets volgens mij maar die van mijn zijn toch wel erg grauw denk ik.

Dus ben ik maar even gaan zoeken naar de bleek en kwam ik iets anders tegen. Ontkleurer van dyson. Is ooit van die kledingverf op de vloerbedekking gekomen en dit gebruikt om de vlek te verwijderen. Heb nog een half pakje over en ga het zeker proberen. Volgens mij moet dat ook werken.

Hou jullie op de hoogte.

8. Verox

Verox Niet meer actief

Oef... ik zit hier in de zenuwen!
    Heb net de eerste babywas aangezet, met alle witte lakentjes, hoeslakentjes, washandjes, hydrofiele, en flanellen luiers... Heb de spuugdoekjes er ook bijgegooid, maar bedenk me zojuist dat er een felroze in het pakje zat!!! :$

9. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Ik was alle witte dingen met Dato. Daar wordt je was echt wit van.

Verox, oei daar zou ik ook bang van worden. Ik hoop maar dat het niet teveel afgeeft

10. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Wassen met witwasmiddel en dan in de zon (ik weet het, lastig nu) laten drogen. Gegarandeerd wit!

11. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    @Verox, als het helemaal fout gaat even naar de winkel om die ontkleurer kopen. Daar werkt die in ieder geval goed voor.

Morgen aan de slag met mijn grauwe lakens.

12. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn moeder pikt nog weleens effe wat was bij me mee. Als t bij haar geweest is,is t altijd veel witter...
    Gewoon wit was middel, net wat ze heeft staan en dan aan de droogmolen in de zon....

13. Tamy

Tamy Actief lid

22 nov 2010
    181
    0
    0
    Nou de update.

Ik heb gisteren de was een nacht in de badkuip gelegd in de Vanish White (bleek ik nog te hebben staan) en gewassen op 60 met de ontkleurer. Ennnn ja hoor het is wit. Het is wat omslachtig maar het heeft gewerkt.

Bedankt voor de tips!

Deel Deze Pagina