Mijn zoon word vier begin augustus,mn tweede zoon die nog geboren moet worden zou dan wat verjaardag betreft er heel erg dicht op zitten wat zouden jullie doen samen gaan vieren of is dat niet leuk
Wij vieren als volwassene zijnde wel onze verjaardagen samen zit ook weinig tijd tussen 10 dagen . Maar voor kinderen zou ik het niet doen, zeker niet als ze zo klein zijn ik zou vinden dat ze beide kun moment in the spotlight verdienen.
Als het even kan toch altijd de verjaardagen apart vieren. Kijk ben je tweeling of nog meerlingen dan is het wat anders. Maar de meeste kinderen vind het toch wel leuk om apart in het zonnetje gezet te worden. Wel als ze ouder en groter worden kan je het gaan doen. Als ze oud genoeg zijn om het te begrijpen en ze het ook leuk gaan vinden. Tot die tijd toch apart vieren.
Wij doen het niet, dochter wordt 28 aug 4, haar broertjes op 17 aug. 1. 11 dagen ertussen dus maar we vieren het apart (tsja de jongens wel samen natuurlijk, met een tweeling ontkom je er niet aan) Tenzij ze zelf gaan aangeven dat ze het samen willen gaan doen, maar ik denk dat het leeftijdsverschil hiervoor net te groot is. Voor familie die aan de andere kant van het land komt geldt een uitzondering, die komen 1x voor beide verjaardagen, doen ze ook bij de verjaardagen van m'n man en mij (zijn 2 weken na elkaar jarig).
Mijn broertje en zusje zijn 1 dag na elkaar jarig, mijn moeder heeft 1x hun verjaardag samen gevierd toen ze klein waren maar ze waren de hele dag aan het "vechten" om de aandacht.. Dus daarna heeft mijn moeder elk jaar 2x feest gevierd.. Gelukkig nam familie dit goed op en kwamen ook 2x.. Als ze ouder zijn kan het altijd nog samen gevierd worden, maar niet als ze klein zijn is mijn mening
Apart.. Totdat ze wat ouder zijn (middelbare school oid) dan kan het samen.. Voor kinderen is het echt niet leuk om niet je eigen verjaardag voor je alleen te hebben. Vrienden van ons hebben een tweeling, dus die moeten wel samen vieren, maar ik zorg altijd dat ik voor beide een apart kado koop, zodat ze beide iets voor zichzelf krijgen
tussen de verjaardagen van mijn dochter en zoon zit 5 dagen. Wij vieren het grote feest gezamenlijk, maar de familie/vrienden die in de buurt wonen komen wel op beide verjaardagen nog apart, ze krijgen ook beiden een eigen taart, en beiden visite die echt voor de jarige komt, ook straks wil ik beiden een apart kinderfeestje geven, ze hebben tenslotte verschillende vriendjes/vriendinnetjes.
Ik was eerst van plan om de verjaardagen apart te vieren, maar het is niet te doen in de zomervakantie en daarnaast moeten een aantal gasten dan 2 keer in 1 week ruim 1 uur rijden (enkele reis) om op de verjaardag te komen. We vieren alledrie de verjaardagen nu in 1 keer en dit jaar die van mij er ook bij, omdat ik begin juli jarig ben. Ze hebben wel apart hun schoolverjaardagsfeestje en op de dag zelf doen we ook nog iets leuks.
mijn man en mijn zoontje schelen 2 dagen, we hebben familie en vrienden die ver weg wonen. We ontkomen er niet aan om het op dezelfde dag te vieren. Alleen doen we dan smiddags het kinderfeestje en savonds het "volwassenenfeestje" Je zou de kinderfeestjes van school apart kunnen doen, maar als familie ver weg woont gaan ze echt niet 2x vlak na elkaar komen.. hier niet in elk geval
Er bestaat een kans dat mijn kindje geboren wordt in/rond/op mijn verjaardag. Ik zou dan zelf ook wel onwijs balen! Mijn ouders vierden mijn verjaardag vrijwel nooit of extreem klein omdat we als gezin/familie op vakantie waren en als we terug waren was de rest van de familie op vakantie. Kon ook nooit op school trakteren in verband met de zomervakantie en kinderfeestjes mochten niet (lees: daar hadden mijn ouders geen zin in). Ze vonden het al erg zat dat ze er bij de andere kinderen niet onderuit kwamen (oktober en september). Toen ik 18 werd en al even op mezelf woonde, vergat iedereen zelfs mijn verjaardag (inclusief eigen moeder!!!!!) en sindsdien heb ik het roer omgegooid en heb ik ieder jaar mijn verjaardag zo groot mogelijk proberen te vieren met zoveel mogelijk mensen. Ik zou het eerlijk gezegd NIET TOF vinden, als ik mijn verjaardag af moest staan aan mijn kindje. Ik zou het wel doen - als hij geboren zou worden rond mijn verjaardag, puur omdat ik hem meer een fijne verjaardag gun dan mezelf - maar leuk is anders!!! Je bent jarig, je bent een jaar ouder, we vieren dat je verjaard bent. Dat is een heugelijk iets waarbij je gewoon recht hebt op aandacht en omringd te worden door vrienden/familie! Ik vind niet dat je dat van een ander af kunt nemen, tenzij die ander dat zelf graag wilt.
Fleur is 2 oktober jarig ikzelf ben 3 oktober jarig Tim is 19 oktober jarig ja, wij vieren het samen. Mocht er een moment komen dat een van hen dat niet meer wil, dan zullen we het splitsen. Maar ik ga niet 3 aparte verjaardagen in 1 maand vieren, te duur en je zult zien, dan komt de helft op de verjaardag van Tim niet meer opdagen. We pakken gewoon een weekend ergens tussen onze verjaardagen in (even afstemmen met mijn oma want die is 9 oktober jarig ) en op hun verjaardagen zelf doen we dan een eigen feestje, of evt. later op school het verjaardagspartijtje met vriendjes.
Ik ben zelf ook 5 dagen eerder jarig als mijn dochtertje! Ik word 30 en mijn dichtertje 1.... En ik vier mijn verjaardag klein en voor mijn dochtertje vieren we het lekker groots..ik ga het dus niet samen vieren,want ondanks dat ze er niets van snapt vind ik 1 worden erg bijzonder!
Ik heb niet alles gelezen hoe anderen het doen/hebben gedaan, maar bij ons zit er een kleine 2 weken tussen de verjaardagen. Dit jaar heb ik het totale familiebezoek verdeeld over de 2 verjaardagen. Verder wel hun eigen verjaardagsdag aangehouden met onze cadeautjes, taart e.d.
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Mijn kindjes zijn op dezelfde dag jarig en dat wordt ook samen gevierd. Volgens mij is er pas een probleem als je dat er zelf van maakt. Een kind weet toch niet beter als dat vanaf het begin af aan samen wordt gevierd?
Haha, hoe krijg je dat voor elkaar OT: Ik zou het wel apart vieren. Voor een kind is een verjaardag iets heel groots en bijzonder wat je niet wilt delen. Het is toch jouw dag.
Mijn zoontje en ik zijn op dezelfde dag jarig. De keizersnede stond een week later gepland, maar meneer vond het zelf blijkbaar veel gezelliger om er op dezelfde dag als zijn mama een groot feest van te maken en diende zich eerder aan . Hier zullen de verjaardagen ook samen gevierd worden. De familie + een deel van de vrienden wonen ver weg en tja, we zijn toch ook echt op dezelfde dag jarig . Wel zal de nadruk voortaan op hem liggen, met eventueel nog een "grote mensen" feest in de avond of op een ander moment erna. Maar ukje's feest staat voortaan op nummer 1. Nou mag die kleine boef voortaan kiezen wat we die dag eten .
Nee! Ik vind dat beide kinderen recht hebben om even apart in "the picture" te staan met een eigen taart, eigen versiering enzovoorts .
Hier is m'n zoontje 19 augustus jarig, mijn vriend 1 september en mijn dochter 2 september. Voor familie van mijn vriend (moeten 2 uur rijden) worden alle 3 de verjaardagen in een keer gevierd, rond de verjaardagen van mijn vriend en dochter. Maar mijn familie hier komt apart voor de verjaardag van mijn zoontje. De verjaardag van mijn vriend en dochter doen we wel gewoon samen voor de familie. Maar ze krijgen straks wel aparte kinderfeestjes. (Veel feestjes binnen 2 weken tijd Hahaha)
dat ligt eraan, stel kindjeA is 1 augustus jarig en kindjeB 4 augustus, ja dan zou ik het wel samen vieren maar is kindjeB 10 augustus jarig, dan niet samen vieren. en zou ik mocht het niet in een weekend vallen het bijvoorbeeld het weekend erna vieren zodat er net wat langer tussen zit. Ik vind dat op een verjaardag het kindje wat de verjaardag viert alle aandacht moet krijgen en niet 2 kindjes
hier zit er 5 dagen tussen de verjaardagen van de kinderen en dat vieren wij gewoon in 1 keer en dan in het weekend zodat er niemand hoeft te snipperen om op hun verjaardag te kunnen komen. Kinderfeestjes worden wel apart gevierd zonder broer of zus erbij.