Welke middel tegen slecht slapen veilig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 1986CHANTAL, 21 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.757
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hoi meiden,

    Na een heftige periode 2 jaar geleden slaap ik zeer slecht. Daarvoor ook medicatie gekregen wat ietsjes hielp. Toen wij startte met ivf dit afgebouwd en neem nu al een tijd niks. In die tijd bleef het slechte slapen en de nachten doorslapen in mijn zwangerschap tot nu toe zijn op 1 hand te tellen. Nu mijn zwangerschap wat zwaarder wordt merk ik dat het mij onwijs op gaat breken. Heb overdag de rust niet in mijn lijf om bij te slapen. Gedachten gaan alle kanten op, voel mijn hart bonken en kortademig door de baby.

    Wie weet er een middel wat ik veilig kan gebruiken?
    Wil zo graag weer eens 6 a 8 uur achter elkaar doorslapen
     
  2. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Helaas is er niets wat je in mag nemen..... Zelf altijd een hele goede slaper geweest, maar sinds zwangerschap is het echt waardeloos.

    Eventueel kan de verloskundige je wel iets geven, maar dat is iets eenmaligs of voor een paar keer. Sowieso wel goed om dit probleem met haar te bespreken. Rust nemen wanneer dit mogelijk is. Met rust bedoel ik niet perse slapen. Zelf slaap ik overdag bewust niet, zodat de nachten beter te doen zijn.
     
  3. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    En ik weet niet of je nog werkt. Je kan ook overwegen om minder te gaan werken. Natuurlijk wel i.o.m. je leidinggevende maar als dat je zou helpen, zou ik dit zeker aanraden!
     
  4. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Ik neem CBG olie...
     
  5. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Bedoel je niet CBD olie? Anders ben ik wel benieuwd wat CBG olie is?

    CBD Olie wordt wel afgeraden tijdens zwangerschap en borstvoeding. Staat ook op de verpakking/bijsluiter....
     
  6. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    CBG is weer een “zusje” van CBD.. sommige mensen slapen goed op CBD maar de meeste worden er juist wat energieker van dus dat is niet handig voor de nacht ;) CBG helpt bij de meeste mensen goed voor slapen! Ik slaap er iig top op! En het mag gewoon tijdens de zwangerschap hoor zolang je geen flesje per dag achterover slaat, maar dat geldt voor alle medicatie denk ik ;) gewoon even de juiste bronnen raadplegen want de farmaceutische industrie zal het idd afraden omdat ze er geen geld op kunnen verdienen enz.. en sowieso ook niet de olie bij de tuinen of drogist oid kopen, want daar zit bijna niks in.. ik koop mijn olie altijd bij cbdland..

    https://www.cbdcbgplein.nl/cannabis-infotheek/Zwangerschap
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.
  7. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Mijn vk tipte valeriaan. Nog niet geprobeerd zelf. Ik moet er momenteel zo'n 2x per nacht uit om te plassen en slaap na de laatste keer nauwelijks meer, daarvoor kreeg ik de tip.
     
  8. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Lijkt wel alsof ik mijn verhaal lees !
    Ook hier voorheen af en toe slaap medicatie gebruikt en tijdens zwangerschap gestopt .
    Ivm innerlijke onrust , hartkloppingen etc oxazepam voorgeschreven gekregen van de gyn in overleg met psychiater .
    Het mag wel in lage dosering , maar kindje kan wel suffig worden dus ik heb het meegenomen naar huis en uiteindelijk besloten het niet in te nemen .
    Mijn innerlijke onrust komt ook door combinatie van stress en angt rondom zwangerschap , dat word nu aangepakt met therapie .
    En het slechte slapen neem ik nog even voor lief , er zijn heel veel dingen methodes om innerlijke rust terug te krijgen .. tijdens mijn angst therapie leer ik ook ontspannen waar door ik automatisch beter slaap want zodra ik mij niet opgefokt voel slaap ik ook beter ..
     
  9. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.757
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hier geen oxazepam maar lorazepam genomen voor mijn zwangerschap.

    Wat helpt jou nu om beter te ontspannen en beter te slapen?

    Ik merk gewoon dat als ik wakker wordt ik gelijk aan van alles lig te denken en gelijk aan sta.
     
  10. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.757
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik begreep dat dit niet veilig is
     
  11. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.757
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dank voor je reactie! Was dit een tip van de verloskundige? Mijne zegt nml dat je niets mag maar vind het nogal kort door de bocht..
    Wat vind jouw verloskundige ervan?
     
  12. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Yoga misschien...? Of wandelen of andere sport waardoor je daarna extra moe bent.
     
  13. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Mijn verloskundige weet het niet... artsen zijn allemaal nog vrij voorzichtig met cbd/cbg enz omdat het nog zo onbekend is en omdat het uit een wietplant komt, zien mensen het al snel als drugs.. maar ik gebruik het inmiddels al zo’n 2 jaar (voorheen voor andere klachten) en ben er enorm tevreden over.. gewoon een natuurlijk product zonder schadelijke bijwerkingen..
     
  14. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ik las het inderdaad. Zal het de vk eens voorleggen. Nog niet genomen gelukkig.
     
  15. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.757
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Artsen zijn sowieso voorzichtig met dingen en soms denk ik weleens ‘joh laat die protocollen nou eens wat meer los’ maar goed... Gaat wel om de gezondheid van je kindje.

    Vind jij het niet eng dan om zoiets te gebruiken?
     
  16. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Nee, scheelt dat ik het al langer gebruik denk ik :) en ik weet waar mijn olie vandaan komt, hoe het gemaakt word enz. Ik vind het enger om pilletjes te nemen die de dokter voorschrijft waarvan je geen idee hebt wat het is + dat veel ook niet echt goed voor je is... en dit is gewoon een olie gemaakt van een plant ;) onze baby zag er perfect uit op de echo’s, loopt zelfs wat voor op groei... + dit middel heeft al zoveel mensen geholpen, dat kan niet verkeerd zijn in mijn ogen ;)

    Ik heb zelf een prenatale depressie (gaat nu gelukkig echt al veel beter, ook wel door de cbd olie, geloof ik!) en had ook kunnen kiezen voor anti depressiva met alle gevolgen van dien... ook voor de baby... ik heb gekozen voor de olie, geen bijwerkingen oid, ik voel me veel beter, en zowel ik als mijn baby hoeven straks nergens van af te kicken ;) want met de olie kun je dus ook zo weer stoppen... ik neem het nu ook incidenteel.. ;)
     
  17. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.757
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Klinkt wel echt super zoals jij het omschrijft! Ben alleen bang dat mijn vriend het niks vindt...

    Zou je eens een linkje kunnen sturen van welk middel jij precies gebruik?
     
  18. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Valeriaan wordt ook afgeraden bij zwangerschap en borstvoeding.
    Ik nam voor het slapen kamillethee, werkte best goed voor mij!
     
  19. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    CBG: https://www.cbdland.nl/medihemp-cbg-olie-raw-5-full-spectrum-10-ml-pipetflesje_13
    Deze neem ik meestal alleen in de avond 2 druppels, en soms samen met de cbd als ik een slechte dag heb want het versterkt dan ook de werking van de cbd :)

    CBD: https://www.cbdland.nl/medihemp-cbd-olie-6-full-spectrum-vervaardigd-met-olijfolie-10-ml-pipetflesje_26
    Deze neem ik vaak ‘s morgens 2/3 druppels (onder de tong houden zo lang mogelijk en dan na een half uurtje de cbg druppels idem) en indien nodig tussen de middag ook nog 2 of 3 druppels... in de avond neem ik ze niet aangezien je er energie van krijgt en dat is niet echt de bedoeling haha!

    Er is ook een facebookgroep, Carpe Diem Maureen. De beheerder van die groep, Maureen, heeft ontzettend veel kennis over alles rondom deze olien dus die zou je evt nog om advies kunnen vragen! :)
     
  20. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.757
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dank je wel!! Zal haar eens opzoeken
     

Deel Deze Pagina