Helaas zit ik op het moment in een hele zware depressie met suïcidale gedachten. Let op, geen plannen oid. Maar om een beetje aan te geven hoe diep ik zit. Ik krijg volop begeleiding, dus dat is even niet mijn vraag. mijn man is tijdelijk een dag in de week minder gaan werken om er meer voor mij en onze dochter te zijn. Daardoor zijn we helaas financieel wel een beetje “in de problemen” gekomen. Vraag 1: iemand nog bespaartips? Vaste lasten ed zijn nagekeken, dus daar valt niet op te bezuinigen. Maar wellicht nog dingen waar we zelf nog niet aan gedacht hebben? door alle medicatie en het minder actief zijn ben ik veel aangekomen en dat in combinatie met een eetstoornis doet er de boel ook geen goed aan natuurlijk. Ik walg van mijzelf, geef dagelijks over en probeer zo min mogelijk en snel mogelijk te douchen zodat ik mezelf niet naakt hoef te zien. Vraag 2: heeft iemand goede afvaltips die echt vol te houden zijn en die niet te duur zijn ivm onze krappe financiële situatie. Ik had al gekeken naar sportscholen, maar dat is echt heel duur. ben dus op zoek naar zowel, eettips, als “sporttips”. ik deed eerst Pilates, dit vond ik kei leuk, maar daar moest ik mee stoppen omdat we dat niet meer konden betalen. oké, kom maar op met die tips!
Allereerst heel veel sterkte! Hopelijk word je stapje voor stapje weer een beetje de oude! Op fitnesblender, maar ook op YouTube staan veel gratis workouts die je kan doen. Qua besparen: auto laten staan, geen pakjes/zakjes gebruiken. Aanbiedingen afgaan in de supermarkt, maar vooral vergelijken. Een huismerk is vaak evengoed goedkoper dan een a-merk in de aanbieding.
Waarschijnlijk eet je meer door medicatie gebruik doordat je eerder “honger gevoel” hebt. Deze wordt helaas vaak door medicatie beïnvloed. Probeer terug te gaan naar je oude eet gewoonte, als eerste stap. Val je dan niet af dan daar verandering in brengen.
Sterkte! Oud dat je hulp hebt en dat je hier tips vraagt. Qua bespaartips: ik weet niet waaraan er veel wordt uitgegeven? Misschien aanbiedingen bij supermarkten in de gaten houden? Plus en Ah heeft soms echt goede aanbiedingen. Qua afmaken: wandelen? Scheelt echt en kost niks.
Klinkt als een hekel heftige tijd voor jullie. Heel veel sterkte! Besparen: to good to go is misschien een optie? Daar kan je, volgens mij, best goed mee besparen. Aanbiedingen in de gaten houden kan schelen. Afvallen: als het qua allergieën kan, dan zou ik je aan raden om eiwitrijk te eten. Zuivel, vlees, zaden & noten, vis, bonen..... Probeer bij elke maaltijd eerst eiwitrijk te eten en als je nog honger hebt groentes en fruit. Zo laat je koolhydraten automatisch wat meer liggen. Lopen kan je op meerdere vlakken goed doen. Vooral in rustige omgevingen met wat natuur. Fietsen idem Beide kosten niks. Woon je in regio midden Nederland?
Ja, zo heeft de dokter het ook uitgelegd. Dat mijn honger wel gestild is, maar de verzadigheidsprikkel niet doorkomt naar mijn hersenen.
Wat waardeloos dat je je zo voelt, het is enerzijds een cirkel (niet blij met jezelf, dus afvallen zou moeten helpen), maar anderzijds vraag je wel veel van jezelf als je naast waar je nu doorheen moet, ook nog wilt afvallen. Ik heb wel een heel goede ervaring met het eerste boek van Sonja Bakker. Het geeft veel structuur aan je dag, wat ook prettig kan zijn voor je en als je daar je boodschappen aan houdt, dan is het goed betaalbaar. Het zijn A merken, maar je kan ook prima een eigen merk gebruiken. Ik wil best de dagmenus naar je opsturen via PB. Verder zou je iedere dag kunnen proberen minimaal x stappen te wandelen. Is goed voor je welzijn en voor het afvallen. Ook zou je als je actiever bezig wilt zijn kunnen starten met hardlopen, is laagdrempelig, maar de aanschaf van hardloopschoenen kan momenteel een probleem zijn. tot slot kan je kijken of je spullen van waarde in huis hebt waar je niets meer mee doet. Kinderkleding, 3 euro per item, kan toch weer iets opleveren. Of boeken, tijdschriften…
Welke medicatie slik je nu, sommige kan je namelijk echt proberen af te vallen maar bij bepaalde doseringen is het gewoon niet te doen. En ben je al lang met medicatie bezig, zo ja en die gedachten zijn er nog steeds plus je stemming nog steeds niet goed bespreek dan ieder geval een verhoging dan wel verandering van medicatie. Met daarbij bespreekbaar maken dat je iets wil waarvan je niet snel aankomt. Anders is het heel frustrerend als je als een gek van alles doet om af te vallen en het helpt niet. Verder zeg je een eetstoornis, heb je daar ook behandeling voor of gehad? Anders wellicht als de depressie steeds beter behapbaar wordt daar ook eens naar kijken. qua besparen kan ik je helaas verder niet echt helpen ben daar namelijk zelf heel slecht in. Heel veel sterkte en hopelijk gaat je stemming snel verbeteren!
Niet echt tips, maar ik wil je man complimenteren. Wat lief dat hij een dag minder is gaan werken voor jou! Hopelijk helpen alle medicijnen enz om je snel weer beter te voelen! Sterkte!
Als je me die zou willen pb-en graag! Doe wekelijks een uurtje vrijmaken om dingen op Mpl en vinted te zetten. hardlopen gaat helaas niet wegens een blessure.
Ja echt hè. Het is niet niks om mantelzorger te zijn voor je vrouw op jonge leeftijd. Het valt hem ook wel heel zwaar hoor. Maar hij is gewoon een grote lieverd.
Skeeleren misschien wel? Komt steeds meer “bewijs” dat het hetzelfde effect heeft als running therapie maar minder belastend voor de gewrichten
Die eetstoornis heb ik nog geen behandeling voor gehad, maar zit wel in de pijplijn. Die medicatie is nu even noodzakelijk, maar wordt zodra het kan afgebouwd.
Oei wat heftig voor jou en voor je gezin! Eerst heel veel sterkte! En wat knap dat je er ondanks dat je heel diep zit toch aan wilt blijven werken energie in wil blijven steken. Qua bespaartips, veel is al genoemd! Denk niet dat ik daar echt een aanvulling op heb. Als je het overzicht technisch aan kunt kun je overwegen dingen die je veel gebruikt in grotere aantallen te kopen. Wij kopen vlees en vis bijna altijd in de aanbieding en vriezen het in. Groente, fruit en aardappelen halen we lokaal bij een boertje. Voor ik zwanger werd ben ik 15 kilo afgevallen met het boek “project gezond” werken ook met weekmenu’s. Zij streven meer naar een gezond eetpatroon dan naar snel afvallen. Wij doen met z’n tweeën voor ongeveer 80 euro boodschappen in normale weken (feestdagen en verjaardagen niet meegerekend) Ik heb veel structuur en houvast gehad aan het boek en voor mn gevoel veel meer gegeten dan ik anders deed waardoor ik eigenlijk continu “vol” was. Maar ondanks dat viel ik toch 15 kilo af. succes en hopelijk komen er snel betere tijden voor je!
Een vriendin sport thuis met herhalingen van Nederland in Beweging. Budget tips kan ik nog wel geven. Maar even in het nieuwe jaar.
Ik doe Pilates via YouTube. Ik volg de playlists die blogilates erop zet. Is elke dag een andere. Het is wel in het Engels, maar je kan de bewegingen nadoen ook als je geen Engels kan Je geeft aan een eetstoornis te hebben, dus ik denk dat een streng dieet niet de juiste manier is om af te vallen op dit moment. Je kan wel starten met geen ongezonde dingen in huis te halen dan is er al minder verleiding. Je hebt geen dure superfoods of speciale dieetboeken nodig om af te vallen. Gewoon een appel ipv een koek, een glas water ipv een glas cola, etc. Gezonde keuzes maken begin bij het winkelen. Als je weet dat er chocolade in de kast ligt, dan eet je die chocolade uiteindelijk ook op. Dus denk na wat jouw triggerfoods zijn en koop deze (de eerste tijd) niet meer. Succes!
Ik lees over skeeleren; soms hebben kringlopen ook pareltjes liggen voor weinig. Verder doet hier dagelijks veel wandelen wonderen voor geest en lichamelijk ook fitter. Ik wens je verder veel power toe!
Als je man 3 maanden lang minimaal 8 uur per week bezig is geweest om jou te ondersteunen, is hij mantelzorger voor jou. In veel gemeenten kun je een kleine vergoeding hiervoor aanvragen op jaarbasis. Als je de puf hebt, voor 2021 kun je het tot middernacht aanvragen (in mijn gemeente in ieder geval).