Normaal gesproken als ik op marktplaats wat koop vink ik altijd de kopersbescherming aan. Net deze keer was ik dat (heel dom) vergeten. Ik heb dus 60 euro overgemaakt voor een product wat ik nooit heb ontvangen. Het gaat om iets voor mijn zoontje. In het begin reageerde ze direct op mijn berichten. Ze kon het maandag na het weekend versturen (het was toen zaterdag, heb toen ook betaald). Ze had een track en trace code aangemaakt. Dinsdag was het nog niet verstuurd en vroeg ik of het nog ging lukken. Ze had het druk ivm vader die in het ziekenhuis lag maar woensdag zou ze het echt versturen. Donderdag heb ik nog een bericht gestuurd, vrijdag ook met de vraag of ze het nog wilde versturen en zo niet, was dat ook niet erg maar of ze het geld terug wilde overmaken. Nooit meer wat gehoord, dit was 2 weken geleden. De berichten zijn zover ik weet ook niet gelezen. Ze staat met voor- en achternaam op marktplaats, heeft 10 goede reviews en als ik haar facebook opzoek bestaat ze gewoon met 2 kleine kinderen, dat lijkt dus te kloppen. Is vreemd toch? Ik weet niet zo goed of ik het maar moet laten met een slechte review, of het ook moet melden bij marktplaats. Misschien is er wel echt wat aan de hand en dan wil ik het niet uit zijn verband trekken. Maar ja aan de andere kant voelt het toch ook wel een beetje als oplichting, gaat toch om 60 euro. Wat zouden anderen doen?
Ik zou nog eens een berichtje sturen. Als er iets heftigs was gebeurd stond haar hoofd er toen misschien niet naar en is ze het nu vergeten. Stond er een telefoonnummer bij? Bij geen reactie daarop zou ik mp zelf erover benaderen denk ik.
Is ze wel geverifieerd verkoper? Kloppen haar gegevens bedoel ik? Kan inderdaad dat ze het helemaal is vergeten, maar 60 euro is een hoop geld. Ik zou haar nog proberen te contacten en anders via marktplaats zeker melden. Is de track and tracé nog steeds niet actief?
Ik heb het gehad met iets van 10 euro. Verkoper heeft keurig altijd gereageerd en een onderzoek laten starten bij de postbezorger. Uit het onderzoek kwam dat het bezorgd is, hoewel ik dus niets gekregen heb. Tja, dan kun je niet meer doen. Maar verkoper was hier dus wel actief en behulpzaam.
Ben ook wel benieuwd of ze al lang lid is. Ik zou sowieso nog een bericht sturen. En bij geem reactie zou ik het via fb proberen. Kan best dat er iets erg gebeurd is, maar dan lijkt het mij nu inmiddels toch wel tijd voor een reactie. Of geld terug. Verzendlabel is ook maar een paar dagen geldig, dus is inmiddels ook verlopen. Ik verkoop trouwens veel, maar nooit met kopersbescherming. Lijkt mij in het nadeel vd verkoper, als de post een pakket kwijtraakt. Is wel eens gebeurd. Misschien had zij het dus ook uitstaan. Als ik koop kijk ik altijd hoe lang iemand lid en en hoeveel recensies. Als ze een oplichter lijkt te zijn (naam klopt bijv toch niet), zou ik zeker marktplaats hierover informeren.
Oeh het zou kunnen dat er oprecht iets aan de hand is/was, maar familieleden in het ziekenhuis zijn ook bekende smoesjes van oplichters helaas. Ik zou er nog een bericht aan wagen, en als je daar niks op hoort marktplaats contacten (en misschien zelf dan wel via Facebook contact leggen). @bozoe pffff 190 euro dat is helemaal veel geld! Hoop voor jullie allebei dat het ofwel nog komt ofwel jullie je geld terugkrijgen!
@bozoe jeetje wat een hoop geld! Zelfde verhaal verder qua vader in het ziekenhuis ook? Ben benieuwd of het dezelfde is. @Beausecret ja ze is wel geverifieerd... @Dubbelgeluk en @Nijntje01 ze is nu al 10 jaar lid, en over die 10 jaar verspreid ook goede reviews (10 in totaal). Het product staat niet meer op marktplaats, paar dagen nadat ik het gekocht heb was het er vanaf gehaald.... dat vond ik dus ook heel vreemd want ze heeft mijn berichten nog niet gelezen. Nou ik vind het allemaal maar raar en dubbel... heb haar net nog 1 laatste berichtje gestuurd met de vraag of ze het nog kan versturen of anders geld terug storten, maar ik verwacht er niet veel van...
Was de advertentie niet verlopen en daarom verwijdert? Mss even in een erg scenario is haar vader overleden en heeft ze echt even iets anders aan haar hoofd. In 10 jaar en goede reviews zou er toch meer aan de hand moeten zijn dan oplichting.
Ik zou er wel melding van maken bij MP. Ook zou ik haar via FB een berichtje sturen. Uiteraard kan er iets zijn maar dan nog zou ik zelf nog steeds een berichtje terugsturen (oké, behalve als ik doodziek of dood ben ). Aangezien ze al eerder niet echt haar best deed klinkt t meer als nalatigheid. Mocht er toch iets aan de hand zijn geweest dan was t nog steeds je goede recht om melding te maken, je hoorde immers niets meer van haar. Maar ik zou t toch ook via FB proberen. Misschien schrikt ze ervan dat ze zo makkelijk 'gevonden' wordt.
Kopersbescherming wil ik als verkoper eigenlijk zelf nooit. Een keer per ongeluk gehad omdat de koper een betaalverzoekje stuurde ipv ik. Toen kwam ik erachter dat wanneer de koper niet aangeeft dat t pakket ontvangen is, ik mijn geld niet krijg. Het blijft altijd een risico van de koper vind ik. Ik kies zelf bij te grote bedragen er altijd voor om iets op te halen, zoek dan altijd binnen een bepaalde straal km's. Of het moet iets zijn wat we echt willen ondanks de afstand, dan zelfs verder. Ik maak echter nooit hele grote bedragen over, het blijft mijn eigen risico.
Maar ik krijg altijd al het geld gestort voor ik het pakket heb verstuurd. Krijg jij het dan pas als de ander het ontvangen heeft? Volgens mij heb ik automatisch de kopersbescherming aan. (Ik verkoop alleen via marktplaats, heeeel sporadisch. Koop zelf niks. Dus geen idee hoe het precies allemaal werkt)
Toen ik laatst t verzoekje vanuit de koper ontving (normaal stuurt de verkoper die, blijkbaar kan t ook andersom als 'uitnodiging') stond er bij de 'i' van info dat de koper dan moet aangeven dat hij hem ontvangen had en daarna zou ik t geld pas ontvangen. Ik heb even gezocht en t klopt inderdaad: Met Kopersbescherming kun je als koper zorgeloos en veilig handelen. Voor 5% van het afgesproken aankoopbedrag sluit je de Kopersbescherming af. De verkoper krijgt pas betaald als je het afgesproken product hebt ontvangen Dan heb jij denk ik toch niet de kopersbescherming aan staan?
Misschien ben ik spuit 11 en is de vraag al gesteld maar hoe lang is ze met dit account al lid van marktplaats. Verkoopt ze ook andere items. Anders iemand anders vragen daarop te reageren kijken of die wel reactie krijgt. Ik heb in exact haar schuitje gezeten met een verkoop via marktplaats toen mijn vader in het ziekenhuis belande en overleed. Ik heb er niet meer aan gedacht en pas toen alle ellende achter de rug was zag ik haar boze berichten (terecht uiteraard) ze wilde het artikel niet meer en heb het geld toen terug gestort dat heeft denk ik wel 3 weken geduurd vanaf de verkoop tot bij mij dat besef kwam dat ik dat nog had lopen!
het bericht kan verwijderd zijn omdat het verkocht is en er dan geen andere mensen meer reageren. Ik weer uit ervaring dat als je alleen verkocht erbij zet mensen toch op een wachtlijst willen mocht de verkoop niet door gaan en je dus nog steeds berichten krijgt. De advertentie kan ook zijn verlopen. Heb je wel een screenshot met advertentie nummer enzo zodat je wel nog melding kan maken als dat nodig blijkt?
Is op marktplaats kopersbescherming niet net als op vinted dat als je een track and trace kan overhandigen als verkoper je gewoon je geld krijgt? Overigens in de “wet” zo dat de verkoper verantwoordelijk is voor het pakket tot de koper hem ontvangen heeft.