Wat is dit?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Moedertjevj, 26 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Hallo dames,

Ik heb al sinds deze ochtend lage rugpijn, pijn in mijn bovenbenen en met vlagen misselijk. Ik ben morgen 34 weken zwanger van een meisje. Zij beweegt ook veel minder vandaag. Zijn dit oefenweëen of moet ik toch even naar het ziekenhuis.

2. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Ik zou voor de zekerheid even bellen omdat je de kleine minder voelt bewegen

3. capturethemoment

capturethemoment Bekend lid

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Ik zou ook even je verloskundige bellen idd... succes

4. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    In België werkt dat zo niet, tenminste, ik heb geen verloskundige. Wij gaan meestal dan naar de spoed, maar is dat niet overdreven? Ik zit hier alleen en heb geen auto of rijbewijs.

5. capturethemoment

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Ow oké.. dat is hier idd wat meer laagdrempelig.. als je echt verminderd leven voelt zal ik maar zeggen zou ik het zekere voor het onzekere nemen? Maar kun je niet naar het ziekenhuis bellen? En overleggen?

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Bij verminderd leven voelen willen zie hier altijd dat je langs komt. Dus ik zou kijken of je iemand kunt vragen om te rijden.

7. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hier in mijn ziekenhuis bel je naar het secretariaat van de materniteit / verloskundige afdeling en vraag je of je even naar de ctg (monitor) kan met wat uitleg van de situatie. Zou dit even proberen. Als er daar dan wat te zien of op de monitor van weeën of minder leven voelen, overleggen ze met de gyn.

8. capturethemoment

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
  9. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    De denk ik "voorweëen" zijn dan gestopt, heb mijn dochtertje ook gevoeld nog, ook vandaag is het iets minder, maar ben al actief bezig geweest. Ik heb gisteren nlg gebeld naar een vroedvrouw in opleiding, een goede kennis van mij en ze is nog langsgeweest. Er is geen reden tot paniek. Haar hartslag is nog goed, ik verlies geen bloed of vruchtwater.

10. EvaD

EvaD Actief lid

16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    Ik ben blij dat je gerust gesteld bent.

Als je je zorgen maakt, maar niet genoeg om naar spoed te gaan gewoon even bellen naar het secerteriaat gynaecologie. Zeggen waarom je je zorgen maakt en eventueel vragen of je aan de monitor kan. Vaak lichtten zij de materniteit in, zodat je direct wordt geholpen bij aankomst.

Het is wel normaal hoor dat je de baby af en toe minder voelt. Langzamerhand wordt het ook krapper en krapper om te bewegen. De bewegingen worden dan subtieler zeg maar. Inderdaad als jezelf actiever bent voel je ze vaak ook minder. Je wiegt ze als het waren in slaap en vaak let je er dan minder op.

Een schrale troost misschien, maar mocht je dochter nu beslissen om de buitenwereld te verkennen komt dat allemaal goed. Vanaf 34 weken wordt een baby niet meer tegen gehouden. Dan zijn ze sterk genoeg. :)

Deel Deze Pagina