Badje normaal of thermo en met of zonder zitje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bloemetje26, 10 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemetje26

Bloemetje26 Actief lid

14 mei 2015
    133
    12
    18
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over baby badjes.

Ik heb een leuk badje gezien van bebe-jou, maar nu heb je de standaard versie en de thermo versie.

Het thermo badje is 20 euro duurder maar dan heb je een afvoersysteem en een thermometer erin.

Dan heb je ook nog een apart badzitje dat je kunt kopen die je in het bad kunt zetten zodat je zogezegd je baby makkelijker kunt wassen.

Nu vroeg ik me af wat jullie ervaringen hiermee zijn? Hebben jullie een normaal badje of een thermo badje en is zo'n zitje handig?

Bedankt voor jullie tips! :)

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier wel een thermo badje ik vind het ideaal!!
    Ik vind z'n zitje erg handing, hij past er nog steeds aan hihi.

3. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik vond het zitje erg fijn. Gaf mij wat meer zekerheid als ik haar in dat badje met olie deed, ze worden zo glibberig!

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik vind badjes echt vreselijk. Heb dat ding bij m'n oudste 3x gebruikt of zo. Man krijg d'r een hernia van. Daarna weggedaan en lekker de baby mee onder de douche, veel gezelliger en makkelijker.

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier een gewoon badje maar wel met inzet, de inzet heb ik gebruikt tot 10 maanden. Echt ideaal, zou absoluut niet zonder willen en ga hem voor de tweede vanaf dag 1 gebruiken.

6. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier een thermo badje, maar eigenlijk altijd de tummy gebruikt, totdat ze zelf in het badje kon zitten. Thermostaat gebruikte is ook niet echt en deed het ook niet goed. Er gaat ook water in zitten en die van mij is dus nu helemaal verroest en werkt helemaal niet meer ;)

7. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik heb ook een thermobadje met van die zeeppompjes erin. Bij mijn oudste 2 een gewoon badje gebruikt, wat natuurlijk ook prima wast. Maar echt veel heb ik de badjes niet gebruikt, vond samen douchen veel praktischer. Al dat gezeul met emmers en gespetter als ze groter worden... Het zitje had ik wel maar heb ik na 1 x proberen weggedaan. Vond het een onding en had ze liever op m'n arm.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Precies dit!
    Alleen hebben wij het badje wel bewaard en gaat hij er sinds hij een jaar is weer in. Wij hebben geen ligbad, dus zo kan hij toch lekker in bad spelen.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik had een losse badthermometer gekocht, omdat ik hem ook later in het grote bad wilde gebruiken.
    Dus hier een normaal badje. Wel met badinsert, erg handig.

10. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Hier een simpel badje, ik vond thermometer en zitje onnodig.

Ging ook al snel douchen met de kleine, vond ik veel, fijner. Sinds ze goed kan zitten juist wel weer het badje, op de grond in de douche. Nu met 1,5 zit ze daar nog steeds in. Vindt ze nu zelf fijner dan onder de douche.

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Hier ook een simpel badje en losse thermometer. Doe haar 2 keer per week in bad en dit werkt prima.

12. veense

veense Niet meer actief

Een gewoon badje op een standaard, en tegenwoordig gat hij mee in de badring in het gewone bad. Toen hij daar nog niet goed in kon zitten en hij wat baldadig werd voor het kleine badje, ging hij bij zijn zus van 9 op schoot in het grote bad.
    Thermometer eigenlijk nooit gebruikt, bij de eerste alleen in de kraamweek, bij de tweede op gevoel ;)
    Zo'n inzet krijg ik de kriebels van, lijkt me voor een baby niet fijn om daar met zijn/haar onderkant tegenaan geduwd te worden.
    Bewaar het badje wel voor buiten ofzo, maar in het nieuwe huis kan hij kiezen uit 2 douches en een bad, dus daarvoor is het badje niet meer nodig...

13. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zou eens in de winkel naast een badje op een standaard gaan staan en met je linker elleboog de bodem aanraken. Blijf even 5 minuten zo staan. Dan wil je geen badje meer ;) Achteraf had ik liever een tummy tub gehad, want ik was al heel snel klaar met dat badje. Rugpijn, meerdere emmers vullen, meerdere emmers legen (badje past niet in badkamer, dus moest heen en weer van de slaapkamer en dat ding is niet te tillen met water erin)... Dat zitje werkt per baby verschillend. Mijn zoontje wiebelde zich er gewoon vanaf, terwijl het kind van mijn collega er heerlijk in gelegen/gezeten heeft.

14. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik had bij dochter thermobad, maar die verkocht. Nu hebben we een vouwbadje voor dochter die ook voor de baby gebruikt gaat worden. Ik heb een losse badthermometer voor 1 euro gekocht. Ik kon ivm mijn rug niet zelf staand badderen maar man vond zitje fijn

15. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Een standaard badje met losse thermometer. Ik heb zelfs 2 thermometers, handig voor op vakantie. En ik gebruikte die zelf tijdens de zwangerschap ivm lage bloeddruk ;)
    Ik heb een badset gekocht. Luier emmer gebruikte ik om het badje te vullen en zette ik onder het gat om leeg te laten. Bad inzet nooit gehad. En we kwamen al snel erachter dat zl liever onder de douche ging dan in het badje.
    Nu gebruik ik het badje voor als ik alleen bed en zl een flinke wasbeurt nodig heeft. En dan zet ik het badje in de douchebak. Scheelt een kromme rug :)

16. Veera

Veera Niet meer actief

Persoonlijk vond ik t een ramp die badjes, dat vullen en geauwehoer.
    Overal gespetter, geen handen vrij. Nee lekker douchen en vanaf dat ze zitten in een badring onder de douche:)

17. Anniepan

Anniepan Lid

6 feb 2015
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier ook een badje met inzet en thermometer. Ten eerste geeft de thermometer geen goede temperatuur aan. Dus heb nog gewoon een bad thermometer er in. De inzet is ideaal, je kunt toch iets makkelijker wassen zonder dat ik bang hoef te zijn dat ze onderuit glijdt.

Toch heeft onze dochter de voorkeur om lekker te douchen. Is minder koud en gezelliger.

18. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik heb een gewoon badje. De standaard gebruik ik niet. Ik zet het badje op de eettafel. Aankleedkussen ernaast en badderen maar. Een thermometer heb ik ook niet. Ik doe het op het gevoel. 2 emmers water erin en even een poosje je hand erin. Voelt dat lekker? dan is het goed.
    Als ik klaar ben til ik het badje op het aanrecht en trek ik de stop eruit. Hij loopt zo leeg in de gootsteen.
    Als mijn zoontje groter is en kan zitten zet ik het badje in de douchebak. Dan kan hij daar lekker spelen. De andere kinderen deden dat ook tot ze 2 of 3 jaar waren.
    Ik vind douchen met een baby juist weer een drama.

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier gaat ze altijd in de Tummy tub, vind ik veel fijner dan het badje.

20. Bloemetje26

Bloemetje26 Actief lid

14 mei 2015
    133
    12
    18
    Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik ga voor een standaardbadje met een losse thermometer en een zitje. En dan maar kijken hoe het gaat ;) Ik had gelezen dat het in een Tummy Tub moeilijker is om je baby goed te wassen, maar dat ze het wel heel lekker vinden. Hoe is jullie ervaring met het wassen van je baby in een tummy tub?

Deel Deze Pagina