wat aanschaffen bij 2e kindje, verschil 17 maanden

Discussion in 'De babyuitzet' started by Esje13, Feb 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vraag me af wat je allemaal nog nodig hebt bij een 2e kindje. Onze kleine meid zal 17 maanden zijn zodra ons 2e kindje geboren wordt. Ik vraag me af wat handige dingen zijn bij dit leeftijdsverschil.
    Duowagen of zo'n plankje aan onze stokke?

Waar moet je nog meer aan denken?

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou gaan voor een duowagen! Denk dat je kindje nog wel erg klein is om lang op een plankje te staan

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    ik zou ook gaan voor een duo wagen. Onze oudste is bijna drie, maar gaat vaker op de fiets mee, dat staan is niet altijd even handig. En ook duwt het verschrikkelijk.

Het ligt er ook aan of het hetzelfde geslacht is. Wij hebben echt niets gekocht gewoon. Twee meiden, zelfs geen kleren gekocht...

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Zeker weten een duowagen, gemiddeld lopen kindjes pas met 16 maanden, met 17 maanden kan ze echt nog niet zo lang stil staan. Mijn dochter is bijna drie en die zit echt nog wel stukjes in de buggy als we wat verder dan de supermarkt om de hoek lopen...

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Wij hebben wel een duowagen gekocht en hier best veel plezier van gehad, zeker een half jaar intensief gebruikt. Daarnaast hebben we wel een tweede babykamer gekocht. Vonden de oudste met 17 mnd nog wel erg jong om over te gaan naar een peuterbedje (helaas begon hij met 19 mnd zichzelf over de rand van zijn ledikant te gooien en konden we alsnog een peuterbedje kopen).
    Iets wat ik ook zou aanraden is een kinderstoel met babystand of newborn ding (bv triptrap of Bloom) erop zodat de kleine bij aan tafel kan zitten wanneer jullie aan het eten zijn.

6. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Bij ons 15 maanden verschil en zeker een duowagen! Verder hebben wij gewoon een "nieuwe" babykamer gekocht voor de tweede want de oudste was echt nog niet toe aan een peuterbed. Verder hebben we eigenlijk weinig gekocht, kon het meeste doorschuiven.

7. miep84

miep84 Niet meer actief

Hier straks 20mnd leeftijdverschil, ook een duowagen (2e hands) klaarstaan :)

Verder aangeschaft:
    -Ladenkast/ commode + ikea ledikant + kledingkast + aankleding nieuwe kamer voor de oudste
    -eerste pakje en nog 3/4 kledingsetjes meer (voor de fun :))
    -Trip trapp (alleen de stoel)
    -Voetenzak en familyfix voor maxicosi, beide bij de 1e geleend vn vrienden maar zij hebben deze nu zelf weer nodig.

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,179
    10,723
    113
    Hier een verschil van 2 jaar straks. Een duowagen staat hier niet op de lijst, aangezien we de kinderwagen ook bij de eerste zelden gebruikten. Toen dochterlief ruim anderhalf was hebben we geïnvesteerd in een fijne buggy (en ik vind t af en toe nog vreselijk onhandig in het ov en in winkels), nummer twee gaat in de draagdoek/zak.

9. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Hier zit er ook 17 maanden tussen.
    We hebben ook heel weinig aangeschaft.

Een tweede aankleedkussen, een tweede ledikant en een draagdoek.
    Ook geen duowagen. De oudste vond het al niks in de wandelwagen en wil nu ook het allerliefst lopen.
    Bij langere afstanden gaat de jongste in de draagdoek en de oudste in de buggy/wandelwagen als hij moe is.

10. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Even een vraagje aan de dames die voor een duowagen zijn gegaan. Welke hebben jullie aangeschaft? En waarom juist die?

11. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Hier straks ook 17md leeftijds verschil. We gaan Nog verhuizen en de kleine krijgt dan een "nieuwe" babykamer. Nu zal hij eerst Tot de verhuizing bij ons slapen dus kleine goedkope commode gekocht aankleedkussen en wat jongens kleertjes en verder niets. Hij gaat in Emma haar wieg. Emma loopt graag een erg veel (ver) wandelen doen we niet dus wel nu nog niet investeren in een duo wagen. Eerste plan is Emma wandelen kleine in wandelwagen of als er verder gaan kleine in de doek en Emma in de kinderwagen.

Mocht dat niet werken kunnen er altijd nog duo wagen of meerij plankje of plankje met stoeltje kopen

12. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier zit er straks 19 maanden verschil tussen de jongste en de baby.
    Nu dus toch echt een duowagen aangeschaft omdat ze wel heel graag loopt, maar ook graag heen loopt waar zij heen wil en niet met mij mee wil lopen.
    Daar bij moet ik de kinderen lopend naar school brengen en lijkt het me toch handiger als ik dan even door kan lopen.

verder hebben we een wiegje aangeschaft en hangt het van onze jongste af of ze straks overgaat in een gewoon bed of dat ze toch nog in het ledikant blijft en dan halen we een goedkoop ledikant bij ikea.
    De commode gebruiken we voor beide en verder moest ik nieuwe kleertjes aanschaffen omdat we nu een jongen krijgen en de jongste een meisje is.

Wij hebben een urban jungle gekocht, maar wel een oud model, want denk niet dat we hem heel lang gaan gebruiken.
    Vond het zelf heel belangrijk dat beide kinderen zouden kunnen slapen in de wagen en dat kan niet met die gewone dubbele wagens waar ze achter elkaar zitten (dus degene met buggywielen).
    En het was een pre dat de kleine straks gewoon in een reiswieg kan liggen en niet in een babynestje, maar dat is persoonlijk.

13. Puck1978

Puck1978 Actief lid

Apr 19, 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Onze zoon is 18 maanden als zijn zusje geboren wordt en hebben dus ook een duowagen aangeschaft. Hebben uiteindelijk voor de Bugaboo donkey gekozen omdat je deze ook als enkele wagen kan gebruiken en dan niet breder is dan een gewone kinderwagen.
    Had bij de eerste een Bugaboo Cameleon 3 aangeschaft en deze heel goed kunnen verkopen ( 100 euro minder dan aanschafprijs). Anders had ik niet voor de Donkey gegaan wegens de hoge aanschafprijs. Zelf wilde ik geen duowagen die je alleen dubbel kunt gebruiken. Zou je ook nog de gewone enkele wagen moeten bewaren.
    Wilde graag de zitjes naast elkaar ipv achter elkaar en een wagen die compact in te klappen is als hij in de gang staat of in de auto moet

Verder 1 ledikantje erbij aangeschaft. Commode gaan we gewoon voor allebei gebruiken

14. Nureen

Nureen Actief lid

May 12, 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zal t verschil 14 mnd zijn.

We hebben een phil en teds duowagen vibe

Verder zal er een cosleeper komen, wat meteen 2 e ledikant wordt

Afhankelijk van geslacht zullen er kleertjes bijgekocht moeten worden.....

Baby zal eerste 5 - 6 mnd bij ons slapen en krijgt geen eigen kamertje.

Wel een extra kast nog, want mss te krap. Al denk ik dat ik eerder voor de oudste dan 4 jr nieuwe kasten zal halen, voor zijn kleuterkamer.
    Hij deelt nu een kast mrt kind 2... Ik merk dat nu ik alles al in huis heb, ik geen behoefte heb om vanalles te kopen.

Duowagen vinden wij belangrijk ivm mobiliteit. Bed om te slapen. Rest is bijzaak :)

15. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    Hier dadelijk 16mnd verschil ongeveer. Hebben via mp een duowagen aangeschaft. 2de kindje krijgt een nieuwe eigen babykamer. Gewoon compleet, lijkt me niet handig om de commode te delen. Moet ik steeds voor en na elk slaapje na de kamer van de oudste en wat als die slaapt? Zal de opbergruimte van de commode toch ook nodig hebben voor de 2de lijkt me.
    We hebben een 2de babyfoon aangeschaft. Slapen altijd met de deuren dicht dus hou bij de oudste ook nog ff de bf.
    Verder zal ik zeker ook nog kleertjes shoppen, als het ook een meisje word natuurlijk minder dan als het een jongetje word, maar wil geen kopie van de eerste en het is een compleet ander seizoen.
    we halen voor de oudste een dekbedovertrekje waar het dekentje ingaat dus de lakentjes worden dan voor de jongste. Er zal wel een dekentje gekocht worden voor de jongste.
    Denk dat er in de loop va de zwangerschap toch wel vanalles nog gekocht gaat worden.

16. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

Nov 20, 2010
    3,123
    0
    0
    limburg
    Oww we zullen nog een luieremmer aanschaffen en er zal als de jongste straks kan zitten ook nog een kinderstoel bij moeten denk ik, lijkt me niet dat de oudste dan al op een gewone stoel zit.

we hebben de duowagen via mp van koelstra is naast elkaar, maar niet super breed vind ik. Kan wel door de deur.

17. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe zit dat met 2 babyfoons. Storen die niet? Wij hebben een simpele variant van alecto, ben niet heel blij mee. Wil nu graag een beeldbabyfoon halen. Maar kunnen beide naast elkaar werken? Of moet je eenzelfde soort erbij halen?

18. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Leuk topic, ik lees geïnteresseed mee :)

Onze kindjes schelen straks 16 maanden. Ik heb heel erg het idee dat we alles al wel hebben. We gaan geen duowagen aanschaffen, die zou niet door de deur passen en iedere keer inklappen zie ik niet zitten. Ik hoop het dus te redden met een draagdoek, de cameleon met de reiswieg en een buggy. Ben benieuwd of dat gaat...

Verder kopen we een fijne wipper, die heb ik de vorige keer gemist, een groter autostoeltje voor de oudste en een paar setjes nieuwe kleertjes.

Arme nieuwe baby, amper wat nieuws voor zichzelf ;)

19. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

Jan 28, 2011
    1,123
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze oudste kindjes schelen bijna 20 maanden. Wij hebben idd een duowagen gekocht en o wat ben ik daar blij mee. Hebben een phil en teds promenade omdat deze ook als enkele wagen gebruikt kan worden en wij ervan uitgingen dat onze dochter op een gegeven moment liever wilde lopen. Nu ben ik helemaal blij dat ik hem heb gekocht met een derde op komst. Onze dochter is overgaan op een peuterbedje en heb als commode in haar kamer zo'n expedit kastje van de ikea (heeft nu alleen s nachts nog maar een luier aan dus gebruiken we niet veel) Verder heb ik kleertjes moeten kopen maar dat komt omdat ons 2e kindje een jongetje is. Verder heb ik weinig bijgekocht.

2 babyfoons gaat trouwens prima hebben er hier 2 naast elkaar staan maar storen nooit.

20. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik heb de phil en teds via mp gekocht! Onze jongste wordt twee in de week dat ik uitgerekend ben.

Ik doe altijd alles te voet en moet 4 maal daags de oudste van en naar school brengen en halen.

Heb een bondolino, een tweelingbuggy en mijn mutsy nog van mijn andere kids.

Wij hebben ook 3 honden en ik loop echt veel en lang. Dus een duowagen is echt super handig.

De jongste en de oudste krijgen een half hoogslaper die mijn vader gaat maken, zodat de baby in het ledikantje kan van de jongste.

Wat wij nu wel hebben is, dat we nu een dochtertje krijgen na 2 zoontjes, dus wil ik wat roze lakentjes en spulletjes aanschaffen :D niet noodzakelijk, maar wel leuk :)

Verder hebben we alles geloof ik.

Share This Page