We zijn in verwachting van ons eerste kindje en weten niet wat het gaat worden (kan nog niet, maar willen we ook niet weten ) Wel geven we ons kleintje in de buik al allerlei bijnamen, ondanks dat we al "gewone" namen in het hoofd hebben. Elke keer als het over de baby gaat, zeggen we Frummel, purk, ukkie, ding, mini en ga zo maar door Nou was ik benieuwd, wat voor bijnamen geven jullie je ongeboren kindje?
Frutsel was onze werknaam ... Wij hadden al vrij vroeg de naam, maar die zijn we mer opzet niet gaan gebruiken omdat we bang waren ons te verspreken. Nu noem ik haar vooral dotje ...
Puckie! Wisten de echte naam al voor de zwangerschap en ik moet soms zoooo op m'n tong bijten om me niet te verspreken!
Haha ja, dat kan ik me voorstellen.. Hier voelt het heel onnatuurlijk en onprettig om zijn echte naam al te gebruiken. Soms, als we met z'n tweetjes zijn, gebruiken we zijn naam stiekem al eens hihi.. Maar in de meeste gevallen voelt het nog raar. M'n moeder weet de naam al, omdat ik altijd heb gezegd dat ik m'n toekomstige zoontje zo zou willen noemen.. Laatst had ze het dus over *naam baby*, maar ik vond dat heel raar en absoluut niet fijn. Heb ook gezegd dat ze dat niet meer moet doen.
Guppie, kabouter, schatje, poppie... Tegenover dochterlief broertje of baby. Soms als we alleen zijn gebruiken we zijn naam, maar als we dat doen waar dochterlief bij is weet binnen een paar dagen de hele familie het.
Wij noemen haar ook al bij haar "echte" naam! Dit doen we ook alleen maar thuis of als we met z'n tweetjes zijn. Waar anderen bij zijn noem ik haar klein meisje of baby meisje
De eerste was gewoon beeb of die kleine.. nu noem ik hem vaak boeffie of vriendje de tweede werd door de oudste baby buzz genoemd (hij was ook eventjes lichtelijk teleurgesteld dat ze niet echt buzz lightyear bleek te heten toen ze was geboren) nu is het vaak wijffie...zelfs mn zoon roept het haha.... oh, en mn broer word binnenkort vader....van baby woody tja....zoon is lichtelijk toy story addicted geloof ik
Onze dochter wordt over het algemeen pippie, pippelientje of boevenmostertje (als ze ondeugend is) De beeb in mijn buik heeft nu al de namen emmienemmie en woezeltje
Nou dat is dus precies mijn gevoel hahahah alleen weet niemand nog de naam Al zat m'n broer wel heel dichtbij met het speculeren hahahaha Dat was echt zon oeps momentje En als ik zon momentje heb word ik vuur rood hoop dat ik niet heb verklapt met m'n rooie boei hahahahahaha