Afsluiten voor buren-geluiden, hoe doe je dat...

Discussion in 'De lounge' started by LadyKikker, May 31, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,234
    1,891
    113
    Female
    Sinds een jaar of 2 wonen we er wat Poolse uitzendkrachten naast ons. Opzich is het geen verkeerde lui. We zeggen elkaar gedag en toen ze vorige zomer op vakantie gingen hebben ze ons gevraagd of we iets wilde doen, waarop we een flesje wijn hebben gekregen.
    Verder geen contact. Jammer dat we geen leuke buren hebben, zoals we daarvoor hadden maar het zij zo.

Tot een tijdje terug weinig last van ze. Het wisselt van bewoners, zo zijn er 2 weggegaan waar er nu 2 anderen voor terug zijn gekomen. Sindsdien is er wat meer "geluid". 2 keer s'nachts voor de deur gestaan of de muziek zachter mocht. Dit gebeurde meteen.
    Geen harde muziek meer gehoord maar wel op Zaterdag vaak visite. Ze praten en lachen best hard en nu met t mooie weer hoor je dat helemaal goed, aangezien de deuren open staan. Over t algemeen gaat dit niet door tot de late uurtjes, behalve dan afgelopen Zaterdag.
    Ik merk dat ik me er steeds meer aan ga storen en me er slecht voor kan afsluiten. Als het te erg of laat is, loop ik er heen maar tot nu toe vind ik dat niet gepast. We hebben allemaal weleens visite en lol, al hebben zij wel vaak lol :rolleyes: Daarbij komt dat wij 2 kids hebben, gehorige huizen, dus ze zullen van ons ook genoeg horen.

Het gaat me er nu vooral om dat ik me er slecht voor kan afsluiten en er veel te veel mee bezig ben. Ik hoor ze nu ook af en toe en kan me er alweer druk om maken. Ook nu al bezig met Zaterdag... in de hoop dat het rustig blijft.
    Baal hiervan...
    Zit op dit moment niet heel lekker in mn vel en dat zal er wel mee te maken hebben, dat zal het wel versterken. Maar zou het zo fijn vinden om niet zoveel met de geluiden van de buren bezig te zijn.

Iemand een tip hoe ik dit kan bereiken? Of ervaring om te delen.. geen idee eigenlijk. Moet er gewoon iets mee...

Liefs

2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Lastige situatie. Wat bij mij helpt om me voor alles af te sluiten is mind fullness. Maar dat is meer om te gaan slapen en niet om je selectief voor 1 ding af te sluiten. Kan je zelf thuis de zaterdag visite uitnodigen zodat je daar mee bezig bent en niet let op de buren? Ik denk dat namelijk alleen afleiding je zal helpen je af te sluiten ervoor.

3. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,234
    1,891
    113
    Female
    Dat zal vast helpen ja.. maar dan moet ik dus ieder weekend visite uitnodigen om niet met de buren bezig te zijn.
    Liever heb ik dat soort dingen niet nodig en kan ik er vanuit mezelf ontspannen mee omgaan.
    Wb slapen. Zaterdag was het warm, dus stond de ventilator aan id slaapkamer. Dat zorgde voor een prima ruis.

Toch is die mind fulness misschien niet zo'n gek idee. Wat meer uit mn hoofd, dus minder piekeren... over bijvoorbeeld de buren.

4. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Inderdaad! Ik heb tijdens een revalidatie traject geleerd om mind fullness toe te passen op momenten van extreme pijn om hoofd en lichaam even van elkaar te scheiden. Maar pas het nu zo vaak in andere situaties toe. Eigenlijk in elke situatie waar ik een beetje stress van krijg. Ik neem dan 15 minuten voor mezelf, kan weer ontspannen en zie alles weer veel beter in perspectief.

5. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Je kunt het ook andersom bekijken: daar de buren zelf niet al te rustig zijn hoef je jezelf ook niet bezwaard te voelen wanneer je kinderen 's morgens voor dag en dauw herrie maken. Ik neem aan dat jouw buren daar eveneens niet op zitten te wachten. Waren het zure oudjes geweest had je zelf ook weer continu op je tenen moeten lopen.

Wij hebben nu geen directe buren, maar wel veel dieren in aangrenzende buurtuinen. Kukelende hanen 's morgens zijn we inmiddels aan gewend, die hebben we zelf ook, maar sinds een paar maanden hebben we een mega irritante gans in de buurtuin die vanaf een uur of 5 loopt te gakken. En geloof me: daar word je ook niet vrolijk van als je probeert een gezonde nachtrust te hebben. Zo is er altijd wel wat.

Pepijnn likes this.
  6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,628
    5,656
    113
    Enorm lastig zeg! Ik heb geen tips voor je maar wilde wel reageren omdat het herkenbaar is. Ik had ook dat ik op zag tegen het weekend, kon mij zo opvreten vooral als ik moest werken. Ben ook meerdere keren er heen gelopen maar het hielp weinig. Bij elk geluidje stonden mijn voelsprieten omhoog. Uiteindelijk zijn wij verhuisd ( niet daar om) naar een heel stil nieuwbouw huis ( kwamen uit een gehorig apparaat) en dat gaf wel veel rust. Je hebt er niks aan maar je bent zeker niet de enige!

7. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,234
    1,891
    113
    Female
    Dat zie ik ook wel in.. Ze zullen ons ook horen en hoef me daar dan ook niet bezwaard om te voelen. Dat is ook fijn. Zij maken zich daar absoluut niet druk om denk ik ook. Alleen zijn zij smorgend voor 7uur wel allemaal de deur uit, naar werk. En liggen mijn kids voor 20.00uur in bed. Nu ben ik al zover dat ik me om "normale" tijden erger aan de geluiden. Dat is niet "gezond", dat besef ik... maar dat komt wel grotendeels doordat wij op Zaterdagavond, ook na 22.00, kunnen meegenieten van hun gezelligheid.
    Daar erger ik me aan en weet dat ik op het moment zoiezo veel aan het piekeren ben, dus ook gevoelig voor bovenstaand.
    Al vind ik ook dat zij hun volume wel kunnen minderen na een bepaalde tijd.

En ganzen zou ik ook niet blij van worden nee, haha! Daar hebben wij dan weer geen last van gelukkig ;)

8. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,234
    1,891
    113
    Female
    Hier ook weekenddiensten en dan zijn mijn "voelsprieten" inderdaad ook het meest actief. En door die spanning slaap je ook slecht. Zou willen dat ik er gewoon schijt aan kon hebben... t'is zo frustrerend :(

9. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Vervelend, maar helaas wonen we hier best op elkaar, dus dat je elkaar hoort is bijna niet te voorkomen.

Wij hebben het in de lente en zomer drie a vier maal per week door de tieners van de buren. Ze hebben een mooie overkapping in de tuin waar dan zo'n 10-20 luidruchtige, schreeuwende en scheldende jongens en meiden ook nog eens harde muziek draaien. Pffft. Ons helpt het iets om dan de ramen en deuren aan de achterkant te sluiten en we hebben altijd radio of tv aan om het geluid een beetje weg te maken.

Sinds zij zo tekeer gaan maak ik me gelukkig niet meer zo druk over mijn jongens die overdag wel eens gillen en hard plezier maken. Hoor de buren dan wel eens zuchten, maar zolang hun kids er een potje van maken hoeven die van mij ook niet te fluisteren. Haha

Sterkte!

dreumesje and Chocolat like this.
  10. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Ik had vroeger buren die leerkracht waren, de gehele zomervakantie zaten zij met hun vrienden doordeweeks tot diep in de nacht te kletsen in de tuin, niet hard maar voor mij hard genoeg om niet te kunnen slapen.
    Uiteindelijk heb ik ergens een zak oordopjes gekocht zodat ik weer heerlijk kon slapen. Misschien dat je dit kan proberen?

11. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,234
    1,891
    113
    Female
    Das ook niet leuk nee... ook nog doordeweeks dus.
    Weleens aangekaart bij de buren? Misschien is t dan over?

12. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,234
    1,891
    113
    Female
    Ik heb wel oordoppen in huis maar zijn niet zo goed.
    Maar zou er wat meer geld aan kunnen uitgeven. Als dat voor het slapen werkt, maak ik me er misschien minder druk om.

DastyQueen likes this.
  13. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik denk dat je er teveel op let topicstartster.

Waardoor je veel sneller geirriteerd bent. Mijn tip voor jou is om je er eigenlijk minder mee bezig te houden. Gewoon loslaten. Ik denk dat je het dan veel minder erg zult vinden en niet op elk geluidje zal letten.

Wij maken geluid in huis en de buren ook. Maar ik irriteer me er totaal niet aan. Maar misschien komt dat ook omdat onze kinderen hele vaste slapers zijn en heel moeilijk wakker te maken zijn. Want als je kinderen er steeds wakker van worden, dan snap ik wek dat dat balen is.

Je kan het ook op een andere manier proberen te zien. Je buren betalen huur net als jullie. Dus hebben evenveel recht om in hun huis te wonen en geluid te maken op normale tyden en in het weekend een keer te genieten in hun tuin. Als je buren hebt, dan heb je ook geluiden... En ik lees niet dat ze echt overdreven veel overlast maken elke nacht. Want je kan niet verwachten van ze dat ze om 19u muisstil zijn omdat je kinderen dan op bed liggen. Dat is helaas onreeel. Succes!

Nescio and Chocolat like this.
  14. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,238
    11,816
    113
    Goed van je dat je kijkt naar wat je zelf kunt aanpassen. Oordoppen is een goeie. Je zou misschien kunnen proberen om in bed nog muziek te luisteren met oortjes in je oren en/of lezen. Dan heb je afleiding en focus je op andere dingen. Wrs val je dan sneller in slaap.

15. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Echt super herkenbaar.
    Hier nu ook poolse mensen naast ons....hiervoor al litouwers roemenen etc gehad. Huis wordt nu zo'n 2 jaar verhuurd.
    Op zich geen moeite mee. En ook weinig overlast.
    Alleen nu zitten ze met 5 of 6 man in huis.
    Onze woningen zijn erg gehorig, houten vloeren en plafonds.
    Nu heb ik geen overlast van muziek....maar ik hoor ze vanaf een uur of half 8 altijd praten en lachen.
    Precies de tijd waarop onze kinderen gaan slapen.
    Ben er zelf nog niet naar toe geweest....tja wat moet je zeggen....wil je wat minder lachen en minder hard praten?

Ik merk ook dat ik mij er steeds meer aan erger.
    Zit zelfs al te denken aan verhuizen, terwijl wij hier prettig wonen verder en het huis helemaal naar onze zin is.
    Vervelende is ook dat we dan een dikke rest schuld overhouden. Want we hebben net voor de crisis gekocht en de woningen hier zijn flink in waarde gedaald.

16. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,234
    1,891
    113
    Female
    Lijkt wel of ik mn eigen verhaal zit te lezen!
    Ook hier is verkopen een slecht idee, dan hebben we ook een schuld. Wel gaan we isoleren, wellicht dat hierdoor de waarde wat stijgt. Maar zou eigenlijk ook te zoy voor woorden zijn, ons huis hiervoor verkopen. Als ze nou echt de buurt terroriseren, dan is het wat anders.
    Dat ik me zo erger, is mijn probleem. Kunnen zij niets aan doen. Waarschijnlijk hebben ze het ook nieteens id gaten.

Wat het ook erger maakt, denk ik, is dat je geen contact kunt maken. Ze zijn erg op hunzelf en er is een taalbarriere. Je weet niets van ze en af en toe een praatje zou je ergernislevel wat omlaag brengen denk ik.

We hopen maar dat de verhuurder het ineens weer zat is en het huis weer te huur zet. In 6 jr tijd, zijn dit de 3e buren al. Hij is niet de makkelijkste geloof ik
    ....

17. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Wat vervelend zeg!
    Hier ook buren gehad die elk weekend feestjes hadden van 15u tot 18u de volgende dag, en dan de hele nacht door van die hoempapa muziek en de polonaise door de woonkamer. (Drugsdealer...) woningbouw deed hier weinig mee, wij hadden onze woning gekocht en konden ook niet verkopen. Hier is het uiteindelijk zelfs tot heftige woordenwisseling gekomen. Ik sliep in de weekenden niet meer en zat er doorheen. Op een gegeven moment hoor je echt alles en werkt dit direct op je zenuwen, waardoor alles teveel wordt.
    Hier wel een extreem voorbeeld, maar de spanning die het geeft kan ik me in jouw geval wel voorstellen. Wellicht kun je eens met de buren in gesprek gaan hierover?

18. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Zo herkenbaar!!!!!
    Bij ons zijn dit al wel buren nummer 15 ofzo. Hier komen er om de zoveel weken andere mensen in. Echter hebben we in het begin ook wel gehad dat er langdurig mensen inzaten.
    Ik hoop echt dat deze mensen snel weg zijn...maar het is dan maar weer afwachten wat er dan in komt.
    De waarde van mijn woning is hierdoor gewoon gedaalt. Het huis naast ons ziet er minder netjes uit nu er steeds andere mensen in zitten en als mensen horen dat er buitenlandse arbeiders in zitten zullen ze zich wel 3x bedenken voordat ze de woning zullen kopen.
    Helaas heeft isoleren bij ons weinig zin. Dan moet ik echt de hele muur van boven naar beneden wat aan hun huis vast zit, gaan isoleren. Daarnaast lopen de houten balken van de ondervloer in elkaar door...dat versterkt het geluid.
    Gisteren om 21u zaten zij benden in de woonkamer. Toen ik de was ging ophangen op zolder hoorde ik ze zelfs daar.
    Lastige is ook dat ik met bijna niemand praat over mijn ergernis....want als dat rond gaat verkoop je je huis nooit weer.

19. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Gewoon accepteren, er niet te veel op letten dan erger je ook niet. Wij hebben nu ruim een jaar een nieuwe buurman en hij heeft soms de radio hard aan dat heeft hij gelijk aangegeven.Als het te hard staat of te lang duurt moeten we het aangeven. Wij hebben 2 kinderen en ik heb gezegd dat hij ons ook wel eens zal horen. Nu woont zijn broer er tijdelijk een jaar door de week en die sleutelt bijna elke avond aan de auto en stampt de trappen op en de radio staat veel vaker hard, wij balen er flink van maar laten het maar even.
    De buurman aan de andere kant loert door de schutting als wij buiten zitten en dat vind ik veel erger de schutting gaat hier dus nu helemaal dicht.
    Voor de rest niet opletten erger je ook niet, besteedt mijn energie liever ergens anders voor.

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou er niet op letten. Wij hebben ook luidruchtige buren (groot Italiaans gezin, puberzoon die regelmatig techno draait, communiceren gaat ook luid en de tv staat ook regelmatig hard, 's avonds laat of midden in de nacht wordt er vaak op de deur gebonsd en al hun deuren piepen en kraken, dat hoor je in onze slaapkamer) maar ik kan me er werkelijk niet druk om maken. We hebben verder wel een fijn contact, het zijn prima mensen en ik vind dat veel meer waard. Het lijkt me zo erg als je continu irritaties hebt met je buren. Zo'n zonde van de energie ook.

Share This Page